IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Грозните патета, които станаха лебеди

Седем автомобила от най-популярния сегмент, претърпели истинска революция в дизайна си

Грозните патета, които станаха лебеди

Красотата ще спаси света. Това с пълна сила важи за света на автомобилите, най-вече в частта, която не засяга ефективността на моторите, поведението или трансмисиите, а дизайна. Именно дизайнът е водещ при покупката на даден модел. Той е онова нещо, което може да погуби или извиси всеки автомобил.

Ето няколко примера за модели автомобили, които от невзрачни се превърнаха в истински примери на подражание. Един от най-точните примери в най-разпространения сегмент дават Kia и Hyundai. След като повериха дизайна си на германеца Петер Шрайер, един от най-добрите в тази област, южнокорейците направиха невероятен пробив на световните пазари.

Hyundai Elantra

Грозните патета, които станаха лебеди
Само преди няколко дни корейците показаха обновената Elantra, която е един от най-красивите седани в този клас. Моделът е изящен и хармоничен, в това няма спор. Същото обаче няма как да се каже за първото поколение от 1991 г., което изглежда доста унило. А всъщност техническите промени не са кой знае какви - както и преди 23 години, и сега Elantra се предлага с два бензинови мотора - 1.6 и 1.8 литра.
Грозните патета, които станаха лебеди
Kia Cerato/Kia Sephia

Грозните патета, които станаха лебеди
Сходно е положението и с Kia Cerato. Един също много красив автомобил, въпреки че дизайнът му е в различен стил от този на Elantra. Прародителят на Cerato е Kia Sephia, която печели популярност единствено заради факта, че технически е почти унифицирана с Mazda 323.
Грозните патета, които станаха лебеди
Mazda3/Mazda 323
Грозните патета, които станаха лебеди
Това е още един пример за преобразяване на дизайна. Вижте как от един средностатистически автомобил моделът 323 се превърна в истински шедьовър. Изобщо новият фирмен стил на Mazda, носещ името Kodo (б.а. - душа на движението), е едно от най-изразителните дизайнерски течения в съвременното автомобилостроене.
Грозните патета, които станаха лебеди
Honda Civic
Грозните патета, които станаха лебеди
През цялата си история Honda Civic е бил нищо друго освен един много удобен автомобил. Това обаче се променя през 2006 г., когато се поява возило, повече приличащо на космическа совалка, която се движи по асфалта. Вътре промяната в интериора също е повече от впечатляваща.
Грозните патета, които станаха лебеди
Mitsubishi Lancer
Грозните патета, които станаха лебеди
Отличните продажби на 9-ото поколение Lancer се дължат на редица неща - репутацията на японската марка, отлично съчетание на опции, добрите качества на модела. Дизайнът обаче продължава да е прост и скучен. Това се променя при Mitsubishi Lancer 2007, след чието излизане салоните на марката са направо щурмувани от млади хора. Причината е, че Lancer прилича повече на спортен автомобил, въпреки че такива качества има само версията Evolution (и Ralliart).
Грозните патета, които станаха лебеди
Toyota Corolla
Грозните патета, които станаха лебеди

Toyota има фенове навсякъде. Най-популярният модел - Corolla, никога не е бил Кралицата на бала, но пък винаги се е славел като автомобил, който не се чупи. Настоящото поколение обаче явно е първото, над което дизайнерите на компанията са поработили сериозно. Най-вероятно, защото продажбите при предишната генерация тръгнаха надолу.
Грозните патета, които станаха лебеди
Mercedes-Benz A-class
Грозните патета, които станаха лебеди
Единственият европейски автомобил в тази група. Негово преобразяване е доста сериозно. Предишните поколения на модела бяха едни симпатични автомобили, нищо повече. Те представляваха микрован, който не успя да впечатли кой знае колко европейците. След като се превърна в дързък хечбек, Mercedes A-class започна да привлича нови клиенти, сред които най-вече млади хора.
Грозните патета, които станаха лебеди
От всичко това се вижда, че европейската дизайнерска школа задава тона в световното автомобилостроене. Повечето концерни на Стария континент съществуват повече от век, но въпреки това съхраняват приемствеността в стила на моделите си. При азиатците нещата са различни - те взимат европейски дизайнери и не се притесняват да правят кардинални промени. А това им носи успех.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #19
    39 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Interesno...na si4k koli slagat posledniq model , samo pri civic slagat stariq za6toto e istinski krasiv i se prevurna vuv masovka, za razlika ot noviq grozen rabat *** koito beleji spad v prodajbite za sega .. toi prosto zatuva.
  • #18
    48 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Абе ***, друго си е да си Вечният пациент или Моят дом бе сервиза нали! Те сервизни акции що да правят, като купувачите на тези бракми са будали и всичките простотии сътворени от ВАГ си ги плащат от джоба. Всичките ВАГонетки сте богати копИлета и знам, че не ви бърка да ходите всеки месец в сервиза и да плащате от скъпо по-скъпо за ремонти. Интересното е обаче, защо постоядно плюеш?! Някакви комплекси ли избиваш. Карай си там немската бракма и не се занимавай с другите!
  • #17
    35 rate up comment 10 rate down comment
    A3 ( преди 10 години )
    Sporen wupros e kolko zdrawi sa qponskite tro6lqci.1-Imat sumati serwizni akcii,koito dokazwat kalpawoto im ka4estwo poslednite godini.2-nqmat nikakwa elektronika-edin Civic 1,4 e motor na 10 godini s prosto ustroistwo suotwetno srawnitelno zdrawo,a nqma dori i turbo-E KAKWO DA MU SE RAZWALI?
  • #16
    42 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тук са дали американската нова Корола,но европейската по мое мнение е доста по-красива. С Маздата по мое мнение са най-красивите модели в този клас. И другите са хубави, но тези най ми допадат. Все пак всичко е въпрос на вкус. За немските аналози не мога да кажа нищо хубаво. Никак не ми харесват. Единствено Форд доста приятни на външен вид коли изкараха, но те са по-скоро американци, а не германци. Опел също направиха приятни коли. Новата Астра и Инсиния са приятни, но и те май не са немци.
  • #15
    49 rate up comment 2 rate down comment
    111 ( преди 10 години )
    Honda е била и ще бъде много повече от удобен автомобил. Моделите им винаги са били такива изпреварващи времето си. Който не е карал Хонда няма как да разбере.
  • #14
    45 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    да кажеш за последния Lancer че е грозен трябва да ти хлопа много дъската
  • #13
    48 rate up comment 5 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    На практика всеки нов модел е по-красив от стария. С малки изключения разбира се. Сравнявайки автомобили от осемдесетте и деветдесетте години, все едно сравняваме времената, когато всеки правеше икономии, с времената, когато всеки иска лукс, та ако ще да кара и Тата. Пример - Голф 2. По-грозна кола едва ли ще съществува някога. И за времето бе грозна и сега е още по-грозна, тясна, опърничава и изобщо...кажи и Голф и не я обиждай повече.
  • #12
    38 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    А3, върви ли ПИжото :)
  • #11
    38 rate up comment 2 rate down comment
    VAG sucks ( преди 10 години )
    До Анонимния езиковед над мен:Ей , вземи научи малко английски, преди да приказваш глупости!!! Бил съм харесвал Голф- ти луд ли си бе! Аз не мога да понасям VAG и дериватите им! Това че не можеш да си преведеш правилно ника ми не ти дава право да ръсиш простотии! !
  • #10
    42 rate up comment 0 rate down comment
    ARC ( преди 10 години )
    Не Пони , а Елантра исках да кажа по-долу