IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda Octavia е "Кола на годината на България"

В категорията ван спечели Dacia Dokker, а при 4х4 победител стана Range Rover Sport

Skoda Octavia е

Тази вечер, на изискана церемония в столичния хотел "Шератон", бяха обявени победителите в най-престижния автомобилен конкурс на България - "Кола на годината".

Победител в основната категория "Лек автомобил на годината 2014" стана Skoda Octavia. Достъпният чешки модел спечели симпатиите на журито и успя да се наложи над останалите финалисти - Mazda6, Peugeot 308, BMW Серия 4 и Opel ADAM.
Skoda Octavia е
Skoda Octavia. Снимка: Skoda

За най-добър ван, журито на конкурса излъчи Dacia Dokker, която надделя във финалната част над Citroen C4 Picasso / Grand C4 Picasso и Fiat 500.
Skoda Octavia е
Dacia Dokker. Снимка: Dacia

При проходимите машини отличието грабна Range Rover Sport, който се съревноваваше в конкуренцията на Opel Mokka, Ford Kuga, BMW X5 и Suzuki SX4 S-Cross.
Skoda Octavia е
Range Rover Sport. Снимка: Land Rover

Традиционната награда "PR на годината" беше присъдена на тандема Белла Стоянова и Волен Чинков от Мото-Пфое.

По обичай бяха връчени още няколко статуетки - компанията OMV бе отличена за "Бензиностанция на годината", Allianz и BNP Paribas Cardif получиха приза "Застрахователи на годината", Sogelease грабна отличието "Лизингова компания на годината", Globul получи признанието "Най-голям корпоративен собственик на електрически автомобили", а Bosch бе обявена за "Инвеститор на годината".

Журито на "Кола на годината на България 2014" се състои от 50 журналисти от водещи български медии, членове на Прес-авто клуб България. Правилата на конкурса са следните - в първия етап от конкурса всеки вносител на дадена марка номинира модела, с който иска да участва. При етап две, след масов тест-драйв на автомобилите, журито излъчва финалистите в отделните категории. Във финалният етап на конкурса журито дава оценки на номинираните возила, разпределяйки определен брой точки за дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, сигурност и цена/предлагане. Дадените оценки от всеки член на журито се сумират, като автомобилът с най-голям бал става победител.

През миналата година "Кола на годината на България" стана BMW Серия 3. В категорията "Ван на годината 2013" бе избран Ford B-MAX, а при 4х4 машините победител стана Hyundai Santa Fe. За "PR на годината" беше отличена Мартина Йорданова от София Франс Ауто, официален вносител на марката Peugeot за България.

0 от 500
  • #26
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Badi ( преди 10 години )
    Между тези 5 автомобила найстина октавията заслужава да е номер едно въпроса е защо липсват в номинацията много нови модели тойота пуснха аурис и корола, сеат леон, голф 7, мазда 3 и много др. Иначе между тея 5 коли е ясна работата тоя двуместен опел за нищо не става, бмв-то не е сериозно просто колко хора могат да си купят, мазда 6 е по хубава от октавия но ствура 25000 отгоре а предлага г/д същото, остава пежо 308 или октавията.
  • #25
    11 rate up comment 5 rate down comment
    историка ( преди 10 години )
    Вал, не зная статуса ти, нито от коя социална прослойка си. Сигурно имаш лев? За мен Октавията е идеален автомобил. Скоро, живот и здраве, пак ще взема чисто нова.
  • #24
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Р ( преди 10 години )
    Имам най-хубавата кола на света - служебна Шкода. Но все пак се изумявам, как може някой да я предпочете пред Мазда 6
  • #23
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Val ( преди 10 години )
    Историйка, или толкова разбираш от коли, или твойта Октавийка е голям *** в момента, пък си мислиш, че караш кола...
  • #22
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    За какъв стил ми говорите за тая шкода я погледнете маздата или пежото :Х А за ван на годината просто няма думи къде е тая дачия спрямо ситроена. Ситроена е космус спрямо тая дачия. Поредната нагласена класация да дигат продажбите на шкода. За джипките съм съгласен обаче другото е абсолютен шантаж
  • #21
    13 rate up comment 9 rate down comment
    историка ( преди 10 години )
    Едната ми кола е Октавия Скаут,прозив 2008-***.Стана на 200 хил.км. преди месец.Нищо,като ремонт, не е правено по колата до сега.Естествено я пазя.Имам и бензинов Сивик от 2006-та.По-малко се кара от Шкодака, но има вече проблеми.Както ел. така и по окачване. Жена ми и тя си казва думата, защото тя я кара :] Но Октавията ме изненада с времето.Здрава е!Дали са така,или просто моята, нямам идея?Чета в клуба на Шкода,че нямат някакви фабрични проблеми или дефекти.Според мен е по-разумен избор от VW.
  • #20
    7 rate up comment 12 rate down comment
    ole ( преди 10 години )
    Skodata е супер стилна, изглежда сериозна и стегната. Дачиятя просто нямам думи, прилича ми на някаква бубулечка-чка и е най-ненадежния автомобил възможен. Ровера за джип е изключително спортен, направо е върхов модел (за разлика от огромните мутренски тойоти, които не знамеш кога ще им се натисне сам *** я на газта, я на спирачката и 3 тонното чудовище ще направи някоя бъркотия.
  • #19
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Ха-ха ( преди 10 години )
    Не може да се върне. Сменил си е маслото и не са му останали пари за интернета.
  • #18
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Pomnite li istinskiat RRE?Legenda.Jiva LEGENDA.Varni se.
  • #17
    13 rate up comment 3 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    RREструвам се на оризар, иначе обичам немското по принцип!