IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първият на Infiniti

Японската компания представи напълно новия Q50, тествахме го

Първият на Infiniti

Infiniti представи първия елемент от своя план за глобална инвазия. Това е автомобил, създаден с идеята да бъде продаван на всички световни пазари. Името му е Q50, като ще има задача да се пребори с луксозните седани от среден клас. В тази нелека битка моделът на японската марка залага на смесица от доказани и напълно нови технологии, както и на примамлива цена.
Първият на Infiniti
Infiniti и новият Q50

Infiniti е най-младата премиум марка в света. Тя е създадена през 1989 година специално за пазара на САЩ. Преди около пет години компанията изяви амбициите си за световна слава и започна да реди своя пъзел. За да привлече вниманието на европейския клиент, Infiniti записа името си във Формула 1, а нейния директор експлоатационни качества - Себастиан Фетел, стана четирикратен шампион в най-известния автомобилен спорт. Миналата година пък бе създадена глобалната компания Infiniti Motor Company LTD, както и дизайнерски и технически центрове в редица страни по света. Бе конструиран и първият модел, предназначен за световните пазари.

Това е Infiniti Q50 - спортен седан с луксозно оборудване и високотехнологични системи, който представя новите тенденции в дизайна и технологиите на марката. Размерите му са малко по-щедри от тези на новото поколение BMW 3-Series, а за задвижването отговарят два силови агрегата - германски дизел и японски хибрид. Производството се осъществява в Точиги, Япония, а за настройките на колата е отговарял лично най-бързият мъж в света - Фетел.
Първият на Infiniti
Дизайн и оборудване

Създаването на дизайн, който да бъде актуален и харесван в цял свят не е лесна задача. Именно затова главният дизайнер на марката Алфонсо Албаиса залага на вероятно най-точната формула за подобен автомобил - дискретност, която не може да остане незабелязана. Infiniti Q50 няма да ви притесни с прекалени форми, но няма и да ви омръзне лесно. Екстериорът е мускулест, но стилен, а усещането за динамика струи от всеки елемент. Интериорът пък е ориентиран към водача и оборудван повече от добре, с меки на допир материали, висококачествени тапицерии и модерни системи. Базовото оборудване е наистина богато, като включва дори двата дисплея на централната конзола. Те се командват подобно на iPad, като в Infiniti ги наричат контролен център за всичко в автомобила.

Нещо любопитно - седалките в колата са създадени с помощта на агенцията за космически изследвания NASA, която е дала безценни съвети за това как да бъдат направени седалки, които не изморяват дори при най-дългите пътувания.
Първият на Infiniti
В оборудването пък присъстват системи като активен контрол на лентата (поддържа автоматично правилната лента), предупреждение при челен сблъсък, интелигентен спирачен асистент, подобрение на страничната устойчивост, активен контрол при завиване, предупреждение за сблъсък на заден ход, асистент за дълги светлини, видео наблюдение на 360° около автомобила, интелигентен круиз контрол, асистент за контрол на дистанцията, асистент за избягване на челен сблъсък и други.

Двигатели и задвижване

Infiniti Q50 излиза на пазара с два задвижващи агрегата. Дизеловият е с обем 2.2 литра и генерира 170 к.с. и 400 Нм. Този агрегат се поставя на редица модели Mercedes, като е разработка на германската марка, но настройките му за Q50 са правени от японските инженери. Хибридният съчетава 3.5-литров V6 бензинов двигател, електромотор и пакет литиево-йонни батерии, като генерира 364 к.с. и 546 Нм. Този двигател е наличен както със задно, така и със задвижване към четирите колела. Трансмисиите са ръчна с 6 степени и автоматична със 7, която е стандартно оборудване за хибридните версии.
Първият на Infiniti
Пътно поведение

Пътното поведение на новото Infiniti е една от големите приятни изненади в колата. Настройките на шасито са правени от Себастиан Фетел, а инженерите са успели да разпределят масата по равно между двата моста. Центърът на тежестта е максимално ниско, а управлението е нещо наистина специално - воланът няма механична връзка с гумите (виж долу). Шофирането на Q50 е лесно и увличащо, като не натоварва. Шасито е по-скоро стегнато и държи луксозната кола стабилно на пътя.

Имахме удоволствието на изпробваме модела по шосетата около Барселона, на пътища с перфектна настилка и остри завои. Наш любимец по тези пътища стана дизеловата версия със задно предаване, чиято комбинация от достатъчно мощен двигател, ниско тегло и прецизно управление, определено ни накара да се усмихнем.

При магистралното шофиране обаче хибридът, който е върхова версия за модела, е ненадминат. Мощността от 364 к.с. и 546 Нм буквално ви залепя за седалките, а звукът на мощния бензинов двигател напомня, че управлявате нещо повече от екологичен хибрид. При Q50 хибридната технология не е направена с цел да регистрира рекордно нисък разход. Задачата й е да предложи изключителна динамика и поносим разход. Всъщност потребление от около 8-10 литра на 100 км. пробег за автомобил с подобна мощност си е повече от поносим. Особено като се има предвид, че Q50 е най-бързо ускоряващия хибрид в света.
Първият на Infiniti
Важно допълнение за хибридния модел е, че задвижването му към четирите колела (има и версия само със задно) е класическо, а не като на нашумелите напоследък автомобили, при които двигателят с вътрешно горене отговаря за предните, а електромоторът за задните колела. Това гарантира не просто по-добра проходимост при заснежен терен, например, но и значително по-стабилно поведение на пътя.

При хибридните модификации на колата впечатление ни направи и възможността за бърз старт само на електрическа тяга. Q50 е способен да се изстреля от място, без двигателят с вътрешно горене да се включи до скорост от около 50 км/час - нещо, което не сме срещали при друг хибрид.

Новаторски технологии

Infiniti Q50 е първият модел с новите означения на марката, което означава, че той трябва да предложи нещо напълно ново. И го прави. Q50 разполага с уникална технология за управление, при която волана и гумите не са свързани с механична връзка. Технологията се нарича steer-by-wire и е първата в света електродистанционна система за управление в сериен автомобил. Системата е стандартно оборудване за хибридните версии и опция за дизеловия модел.

Основното при нея е, че тя позволява на шофьора да смесва и съчетава усилието и реакцията на волана. Възможни са всякакви комбинации, като е наличен и режим, който прави настройките автоматично, отчитайки обратна информация от пътя.

Така например, ако шофирате по-спортно може да изберете по-твърд волан и "по-бърза рейка" - т.е. воланът се върти по-трудно, а с минимално завъртане правите по-голям завой. При градско каране пък може да се направи различна настройка.

Друга полезна черта на системата е по-бързата реакция на волана. Освен това steer-by-wire не предава никакви вибрации на кормилото. Дори да се движите по разбит или павиран път, воланът просто не помръдва.

Директното адаптивно управление е оборудвано с тройна защита - три отделни електронни блока за управление, като при евентуална авария, механичната връзка между волана и гумите се активизира.
Първият на Infiniti
Струва ли си

Infiniti Q50 е глътка свеж въздух. Той съчетава доказани, познати на европееца технологии с новаторски системи, които правят дебют при серийните коли. Автомобилът определено има с какво да се похвали и с какво да съблазни. Да, верните фенове на немското трио вероятно няма да изневерят. Това обаче съвсем не означава пазарен провал за Q50. С начална цена от 63 890 лв. с ДДС и богато базово оборудване, този новак бързо ще набере скорост.

Прераждането на Infiniti
Прераждането на Infiniti
Снимки: Infiniti

Тагове: infiniti q50
0 от 500
  • #14
    10 rate up comment 5 rate down comment
    До До анонимен1 и 3 ( преди 10 години )
    ***, на разбрах защо наричаш по умните от теб с твоето име ***? Од ти кажа случка. която даваха по телевизията преди 8-9г. Изкочи някакъв с лаптоп пред , сци скрито лице, докараха една S-класа, W221. Въпросния модел, бе с най-невероятните защити, някви кодове и честоти със 1000 комбинации на 99-та степен, които се сменяли на всяка хилядна от секундата. Оня за 10 сек. и проби честотите и я отключи и включи двигателя. Къв е проблема хакер да пробие честотите на въпросния волан и да го накара да завие рязко както караш със 140км.ч на магистралата? Докато се задействат тройните защити, човека вече няма да го има.
  • #13
    8 rate up comment 11 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Айде, точно пък Фетел не е участвал в разработката, още по-малко пък да е отговарял за настройките. За канарчета ни взехте.Кога ли би му останало време? Маркетингов трик и за едните и за другия.
  • #12
    11 rate up comment 2 rate down comment
    АБЕ ( преди 10 години )
    незнам кво не му харесвате при тая поносима цена...който иска пита и му правят волана директен, суперско е да дръпнеш само на ТОК ОСОБЕННО В ГРАДА СИ Е СУПЕРСКО....Сега пък някой ще кажат ама не бучи като автомобил:-)
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    BG ( преди 10 години )
    Мерси за инфото. Но топ варианта ми идва нанагорно. По-скоро за дизела 2,2 премиум си мисля, все пак разликата с тоя в цената си един нов Голф, Астра, Корола и т.н. :-)В петък следобе гледам че на никой не мусе работи, май :-)
  • #10
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Атанас ( преди 10 години )
    Уважени коментиращи, бихте ли написали германки модел, който да се съпостави с това Инфинити като цена, динамични характеристики и технологии?Според мен, ако визитата му беше мааалко по-динамична би бил истински бестселър!Поздрави!
  • #9
    12 rate up comment 2 rate down comment
    BG ( преди 10 години )
    Браво колега, честито и безаварийно. Супер подарък за Коледа. Между другото имат ли тестов автомобил или го избираш по каталог
  • #8
    27 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Колата е страшна.Убеден съм че с всяка в ценови клас 60-70 бона е така.Проблемът е че се намираме в България страна където ако имаш 1500 лв заплата ще ти трябва половин век за да имаш това чудо на технологите.А 1500 минава за добра заплата..
  • #7
    22 rate up comment 5 rate down comment
    Bavarische ( преди 10 години )
    Страхотен автомобил! С удоволствие бих го предпочел пред 3та серия, А4 или Ц класа, макар и като фен на БМВ...Но това е убиец - цена/качество! Сглобено в ЯПОНИЯ!! Гарантирано качество и надеждност, колкото и да си кривим душите за немците.Един от хибридите и газзз ;)
  • #6
    13 rate up comment 4 rate down comment
    груди ( преди 10 години )
    мяза на новата Мазда 6. Ама поне на това му личи, че е качествен, надежден и луксозен автомобил, за разлика от разни "премиум" недоразумения :)
  • #5
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    За парите си е нещо уникално. Единственото което ме притеснява в колата е въпросния волан с дистанционно управление. Да наистина това представлява нещо уникално, да правиш настройките на волана е невероятно. Но на къде отиваме? Та някой недоброжелател, може дистанционно да поеме управлението на автомобила ти и да те изхвърли от магистралата и да те убие.