IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизеловите мотори вървят по пътя на динозаврите

Очакванията са доминацията им в Европа да свърши през 2020 г.

Дизеловите мотори вървят по пътя на динозаврите

Дизеловите мотори в Европа се ползват с такава популярност, с каквато не може да се похвали нито един друг континент. Това обаче не им гарантира светло бъдеще - даже напротив. Очаква се през 2020 г. тяхната доминация да приключи, твърди изданието Car Advice.

Дизеловите мотори вървят по пътя на динозавритеЕдна от причините за това са непрекъснато затягащите се норми за изхвърлените въглеродни емисии. Това обаче е само половината от проблема - модерните технологии, позволяващи да се запази околната среда, са скъпи и това се отразява негативно върху стойността на дизеловите мотори. Освен това самото дизелово гориво стремително поскъпва, докато бензиновите мотори стават все по-екологични и по-икономични.

Шефът на европейския филиал на Ford - Джо Бакаж, е категоричен, че нормите на стандартите Евро 6 и Евро 7 ще се превърнат в основен проблем за дизеловите агрегати. Според него бензиновите мотори далеч по-лесно могат да бъдат приспособени към новите изисквания за екология. "Колкото е по-голям обемът на един двигател, толкова по-скъпа е неговата модернизация", казва Бакаж.

Той допълва, че благодарение на новите високи технологии бензиновите мотори могат спокойно да съперничат на дизелите по икономичност. Всичко това е доказателство, че времето на дизеловите агрегати постепенно изтича.

Статистиката сочи, че в Европа популярността на тези двигатели е огромна. В Испания и Франция около 70 % от продадените нови автомобили са с дизелови мотори. Във Великобритания техният дял е около 50 %, а като цяло за Европа той достига 55 %.

Още по темата:
Британци се усъмниха в ефективността на дизела
Дизелът може да причини рак
BMW и Audi научиха американците да карат дизели
Моторът на Дизел стана на 120 г.

Снимка: Car Advice

0 от 500
  • #74
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хубаво си спорите дизел ли, бензин ли, а къде отидоха протестите за цените на горивата ? Като цените за литър минаха 2лв. какво беше ,а сега сам си викам, да не забогатяхте ?
  • #73
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    между другото сега като се замися при 10 литра разлика на тези два двигателя, виждам че при 100000км. пробег има разлика от 10000л. при 200000км. стават 20000л. при 1,5 евро за литър в Германия, това прави 30000евро. Дори и да ти горят на 200000км. турбините и да ги сменяш пак си много по на далавера. Ако добавим и продажбата на старо където дизеловия държи по-висока цена. Мисля, че няма какво да се коментира по въпроса бензин-дизел. Хората не са прости и за това дизеловите коли са по продавани.
  • #72
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Аз не вярвам, че ще харчи толкова в града, както не вярвам, че и бензиновата ще харчи 12,3. Вероятно дизеловата ще харчи 10-11л. а бензиновата 20-22л. градско. Въпроса тук не беше дали харчат малко, дадох заводските литражи, за да се види, че бензиновата харчи двойно повече, но за сметка на това ускорява по-бавно. Тоест, това което е писано в статията как икономичните бензини пращат дизелите в миналото е меко казано смехотворно. Видно е че дизелов ДВГ е по-добрия избор отвсякъде.
  • #71
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Пич ти верно ли мислиш, че 535d харчи 6.9 в града ? Ай стегнете се бре :D Същия лаф като Q7 харчещ 8 в града 3.0 дизел. Ама той харчил 15-17 ... е важното е какво пише в книжката или на колонката? Дизеловите двигатели са по-добри за товарни автомобили. При спортните автомобили, нито филтъра за твърди частици работи и чади като печка отзад, нито има същите качества като бензинов спортен двигател. Пак казвам за камиони и Рейсове и т.н. са по-добри, но при автомобилите вече ситуацията е друга.
  • #70
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    И за да не каже някой,че мразя дизела ще спомена,че едната ми кола е дизелова и много добре знам преимуществата на дичела.Нея е ползвам,като работна.Товари се яко и се закача ремарке на нея.За товарно магаре дизела е наистина по-добър от бензина,но само до толкова.Всичко останало е минус.
  • #69
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Като почнете да сменяте турбота,ГНП,рейки,дюзи,ДПФ филтри и т.н.пак ще си говорим кое е по-евтино и по-изгодно!А зимата,температурите,като паднат се въртите като гламави дизелджиите и във всеки автомобилен форум се появяват теми за това какви добавки да ползвате,защо колата не пали и т.н.Дизела изобщо не е оферта.Плащаш повече пари за дизелов автомобил,после поддръжката ти е доста по-скъпа,евентуалните проблеми много повече,шума от двигателя и вибрациите са също по-големи,мирише ужасно и т.н.
  • #68
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Нещата са толкова много в ущърб на бензина, че трябва нещо уникално да извадят, за да преборят дизела. Ще дам пример с два модела на БМВ GT535d (313 Hp) Ускорение от място до 100 км/ч. 5,7сек. Ограничен на 250 км/ч.Разход (градско) 6.9 л../100 км.535i (306 Hp) ) Ускорение от място до 100 км/ч. 6,3сек. Ограничен на 250 км/ч.Разход (градско) 12.3 л./100 км..
  • #67
    4 rate up comment 3 rate down comment
    аве ( преди 11 години )
    да ти кажа скоро не съм карал бензин. Но дизела с всички проблеми от бг горивата е най-подходящ за бг условията. Имат здрави и силни двигатели, които щадят като цяло автомобила. Бензина се кара на високи обороти и общо взето създава много повече проблеми. Така че аз лично не виждам особени предимства на бензина. Имай предвид, че немските магистрали са за скорост от 150 км в час нагоре. А немците карат само дизели! Бензиновия разход при тези скорости е двоен!
  • #66
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дизелите са скъпи за поддръжка. А филтъра за твърди частици без който новите дизели не могат да се продават е уникално скъпо удоволствие. След 3-4 години експлоатация, когато смениш филтъра или течността и теглиш, чертата ще се окаже, че с малко по-ниският разход идващ от по-доброто КПД на дизеловият двигател, всъщност си платил повече, отколкото ако беше взел бензинов двигател. Прости сметки. Алтернативните горива при бензиновите двигатели също са много по-лесно приложими.. Ето ви обосновката.
  • #65
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дизеловото гориво поскъпвало а бензиновите коли ставали все по икономични. Не че имам нещо протв човека от форд, но той е казал един куп глупости.първо бензиновите коли може да са станали малко по икономични, но си харчат доста повече от дизеловите защото и те стават все по икономични и дори стават по динамични от бензиновите. Цената на дизела наисти а расте,но когато дизелите зачезнат, бензина щепоскъмне и ще задмине с много цената на дизела. Каквото се търси има цена.