IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-бавните автомобили за последните 60 години

"Победителят" сред тях е Peel P50, който не може да вдигне 100 км/ч

Най-бавните автомобили за последните 60 години

Всички любители на автомобилите знаят кои са най-бързите серийни коли на света и каква скорост развиват. Сега обаче ви предлагаме една различна класация на изданието Motor, която подрежда най-бавните машини, появили се на пазара през последните 60 години. Нейните автори не претендират, че е напълно обективна, но са включили 10 наистина доста "уморени" машини.

Peugeot 106 1.5 D (1991-1996 г)

Ускорение от 0 до 100 км/ч - 21 секунди
Максимална скорост - 145 км/ч
Най-бавните автомобили за последните 60 години
Хот-хечът Peugeot 205 GTI е една наистина великолепна машина, но в случая става дума за хечбекът 106 с 1.5-литров дизелов двигател. Да, тази модификация наистина е икономична, но едва ли може да привлече някой с ускорението си от 0 до 100 км/ч за 21 секунди. Иначе, ако става дума за максимална скорост, тя е напълно прилична за малолитражка - 140 км/ч. Само че докато я развиеш, можеш да побелееш. При това не от страх, а от старост, пише Motor.

SEAT Ibiza 1.2 (1993-1996 г)

Ускорение от 0 до 100 км/ч - 22.3 секунди
Максимална скорост - 140 км/ч
Най-бавните автомобили за последните 60 години
Испанската компания винаги се е опитвала да убеди всеки свой потенциален или бъдещ клиент, че страстта живее във всеки неин модел. И прибавя към това аргумента, че моделите Leon или Ibiza с допълнение Cupra към името си са действително горещи.

Само че стандартната Ibiza не стана по-бърза, въпреки смяната на три поколения от модела. Най-умореният вариант на автомобила, предлаган в Европа е с 1.2 литров бензинов двигател с мощност 60 к.с. С него машината ускорява до 100 км/ч от място за 15.9 секунди, а максималната й скорост е 150 км/ч.
Най-бавните автомобили за последните 60 години
В класацията обаче участва първото поколение на модела, което излиза през 1993 г. с 1.0 литров мотор с 4 цилиндъра. За да развиеш скорост от 100 км/ч с него, са ти нужни цели 22.3 секунди. Общо-взето това е машина, с която можеш да изпревариш най-много някой бетоновоз.

Fiat Panda 0.8 (1981 г.)


Ускорение от 0 до 100 км/ч - 23.2 секунди
Максимална скорост - 125 км/ч
Най-бавните автомобили за последните 60 години
Fiat Panda никога не се е славил като "спортист" на пътя. Даже най-бързата версия от сегашното поколение на модела достига до 100 км/ч за 11.2 секунди. А най-бавната разчита на 0.8-литров бензинов мотор с мощност 34 к.с. За да достигне 100 км/час тя се нуждае от 23.2 секунди.
Най-бавните автомобили за последните 60 години
Всичко това си има и плюсове. Забравяте за пътните полицаи, които няма да ви глобят за нарушение на ограниченията на скоростта на магистрала. Вероятно заради това един от шефовете на италианската мафия е избрал именно Panda за придвижването си по пътищата, докато се е криел от закона. С този автомобил просто няма за какво да ви спрат.

Fiat 850 Idromatic (1968 г.)

Ускорение от 0 до 100 км/ч - 25.5 секунди
Максимална скорост - 135 км/ч
Най-бавните автомобили за последните 60 години
Още един "древен" Fiat в тази класация. На външен вид той донякъде напомня на ЗАЗ 965, а за да достигне до 100 км/ч му трябва почти половин минута. До пределната си скорост от 135 км/ч сигурно е ускорявал поне още толкова.
Най-бавните автомобили за последните 60 години
Разбира се, да искаш нещо повече от 0.9 литров бензинов двигател с мощност 48 к.с., би било глупаво. Любопитното е, че Fiat 850 Idromatic е с 14 к.с. по-мощен от Panda. Тя пък от своя страна е с 13 години по-млада, което означава, че във Fiat са губили около 1 конска сила годишно за времето между излизането на двата модела, изчисляват от изданието Motor.
Най-бавните автомобили за последните 60 години
Интересното е, че при този модел има и версия със свалящ се покрив, която носи името Spider, а дизайнът е на Bertone. Това обаче не означава, че тя е доста по-бърза, тъй като е по-мощна със само 1 к.с. Виж, максималната скорост при Spider вече достига 145 км/ч.

Tata Nano (2008 г.)

Ускорение от 0 до 100 км/ч - 27.4 секунди
Максимална скорост - 105 км/ч
Най-бавните автомобили за последните 60 години
Индия е страна на контрастите - там живеят много богати, но и много бедни хора. Подобно нещо представлява и автомобилната промишленост - индийците правят уникални прототипи в стил Profusion Typhoon, както и недоразумения като Tata Nano.

Въпреки че Nano е съвременен модел, ускорението му може да ви скъса нервите - от 0 до 100 км/ч за цели 27.4 секунди, като това са официалните данни, представени от компанията-производител. Според друга информация нужното време надминава 30 секунди.
Най-бавните автомобили за последните 60 години
Това не е всичко - след като водачът на този автомобил все пак достигне заветната скорост, ще изпита ново разочарование. Тя е почти пределна за автомобила. Подобно нещо не може да бъде оправдано дори с факта, че двигателят (38 к.с.) на Nano харчи 4 л/100 км. Още повече, че на светофар почти сигурно с нея ще ви изпреварят повечето водачи на рикши.

Fiat Cinquecento (1992-1998 г.)

Ускорение от 0 до 100 км/ч - 29.5 секунди
Максимална скорост - 126 км/ч
Най-бавните автомобили за последните 60 години
Мнозина се шегуват, че единственото, което може да ви хареса във Fiat Cinquecento е името му. То се превежда като 500, но не става дума за конски сили, максимална скорост или дори за обема на багажника, а за количеството години, което ще ви е нужно да достигнете до 100 км/ч, шегуват се редакторите на Motor.
Най-бавните автомобили за последните 60 години
Малко е преувеличено, но все пак 29.5 секунди си е доста. За това време Бил Гейтс изкарва $3330, например. Под същото определение - "безполезна загуба на време", може да мине и максималната скорост на автомобила, която е едва 126 км/ч.

Nash Metropolitan (1954-1961 г.)

Ускорение от 0 до 96 км/ч (60 мили) - около 30 секунди
Максимална скорост - 126 км/ч
Най-бавните автомобили за последните 60 години
Понеже преди малко стана дума за компютърни гении, знаете ли каква е първата кола на основателя на Apple Стив Джобс? Това е Nash Metropolitan с базов мотор с мощност 42 к.с. Явно предвижването с този автомобил е оставяло достатъчно време за размисъл на Джобс, за да може главата му да роди гениалните му идеи. Самият той се е шегувал, че за да отиде до магазина и да се върне с този автомобил, му отивал целия уикенд.
Най-бавните автомобили за последните 60 години
Интересно е и друго - Джобс сменя този автомобил с Fiat 850, за когото стана дума по-горе в материала. Но не за този, който попадна в тази анти-класация, а за версията на Abarth, която предлага 61 к.с. при обем от 1 литър.

Crosley Hot Shot (1952 г.)

Ускорение от 0 до 100 км/ч - 33.4 секунди
Максимална скорост - 126 км/ч
Най-бавните автомобили за последните 60 години
През октомври 1949 г. Crosley Hot Shot попада в ръцете на журналиста от списанието Mechanix Illustrated Том МакКехил. Той прави тест-драйв на машината, като обявява следното: "От 0 до 50 мили ускорих за 17.6 секунди, но за да достигна 60 мили ми трябваха 28.1 секунди. Още 10 секунди ми отне да стигна до 70 мили в час. Големият провал на Crosley е ускорението между 50 и 60 мили/час".
Най-бавните автомобили за последните 60 години
Все пак този автомобил има и достойнства. За машина на 60 години Hot Shot изглежда доста добре. При появата му на пазара е бил оценен на $1000. В днешно време за тези пари можеш да си купиш модерен смартфон.

Berkeley Sports SE328 (1957-1958 г.)

Ускорение от 0 до 96 км/ч - 38 секунди
Максимална скорост - 99 км/ч
Най-бавните автомобили за последните 60 години
Британците, по правило, правят безумно бързи, разкошни и завладяващи автомобили като Jaguar, Aston Martin, Bentley и Rolls-Royce. Има обаче и доста унили модели, като един от тях е иначе доста симпатичният на външен вид роудстър Berkeley Sports SE328, който разчита на двигател от мотоциклет с обем 328 куб. см.
Най-бавните автомобили за последните 60 години
"Благодарение" на своите 15 к.с. "спортистът" стига до 96 км/час за цели 38.3 секунди след старта. Максималната му скорост е между 99 и 105 км/ч. Тоест, някои от машините от модела така и не успяват да вдигнат 100 км/ч. Моделът се продава едва 3 години, тъй като през 1960 г. компанията-производител Berkeley е закрита.

Peel P50 (1963-1964 г.)

Ускорение от 0 до 100 км/ч - невъзможно
Максимална скорост - 61 км/ч
Най-бавните автомобили за последните 60 години
Британското превозно средство с 3 колела Peel P50 няма как да не попадне в тази класация, тъй като този "псевдоавтомобил" така и не успява да развие 100 км/ч. Максималната му скорост е 61 км/ч.
Най-бавните автомобили за последните 60 години
В крайна сметка Peel P50 е абсолютно безполезен, тъй като човек с ръст от 180 см със сигурност ще хване клаустрофобия в него. По-ниските също няма да са много впечатлени, тъй като машината е по-широка от мотоциклет, което означава, че няма как да се провира при задръстванията.

Снимки и информация: Motor

0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    иво ( преди 10 години )
    имам ибиза 1,4,значи това е кола която е за всичко друго но не и за състезание,малка удобна и най важното ефтина поддръжка,кола коятп мога да поддържам,ако има финанси бих си купил камаро но не би,това си е испанско жигули,не бласти с нищо но не ме е разорила,вече шеста година,за еднолитровия мотор знам много е бавен карах поло 1000 кубика е ми жигулата ми ускоряваше по бързо,но както казах въпрос на възможности.виждам че още в германия карат моя модел 1,4 60 коня година 99,и то без климатик
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Другия път като тръгвате с жена ти да мерите секундите от 0 до 100 км/ч освободете ръчната и ще върви повече!
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Жена ми има Дайхатсу териос, 1.3 автомат 0-100 по ГПС 28.4 секунди ! ! !
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Пламен ( преди 10 години )
    Аз и аз до преди 2 години си карах 205-цата 1.9 чист дизел - изпреварванията си бяха чиста каскада, но за горенето не гореше нищо. една шепа на 100. максимално съм вдигал с него малко над 150 ама да не казвам за какво разстошние и време.иначе и в гората съм ходил доста пъти с него на къмпинг, минавал е доста локви калища
  • #7
    10 rate up comment 1 rate down comment
    до: Пасажер ( преди 10 години )
    Хахаха и аха да излети и вземе,че спре,нали!Голем самолет е верно.Нема фащане.Абе колицата никак не е лоша,ама си е доста бавничка и тромава,но за сметка на това е сравнително икономична.Преди 20 г. имах едно Пежо 205 1,8 д.Чист дизел 60 к.с. не беше много бърза но за времето си беше супер и вървеше доволно.Като икономичност няма втора.Днешните дизели ряпа да ядът.Градско съм е смъквал под 5,а на извънградско под 4/100.Нямаше чупене този двигател.Железен беше!
  • #6
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Пасажер ( преди 10 години )
    Лично съм се возил на Пежо 106 1.5D! Няма такъв самолет!
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    За 1.4д става въпрос,а не за 1.5д при пежо 106.
  • #4
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не гледах за другите коли, но за Пежо 106 1.5D 58к.с. данните по каталог са:0-100 16.9сек. и 155км/ч максимална скорост. Така, че нищо чудно и за останалите коли да има много измислици.
  • #3
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Пежо 106 ( преди 10 години )
    Много им здраве на Мото :)Лично съм имал Пежо 106 1.5D и съм вдигал 165 на магистралата без никакъв проблем.
  • #2
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Много готина статия - браво! :)