IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda CR-V - еволюцията продължава

Компактното SUV пристигна в България

Honda CR-V - еволюцията продължава

Проходимостта на SUV, удобството на седан и практичността на хечбек, обединени в един автомобил. Това е формулата, по която е създаден новия CR-V на Honda. Четвъртото поколение на популярния модел получава много нови качества, като в същото време не търпи революционни промени. Той продължава да бъде автомобил за всеки ден и всеки път, но вече е по-стилен, по-комфортен, по-икономичен и много по-сигурен.
Honda CR-V - еволюцията продължава
Първото, което се набива на очи при CR-V 2013 е новият стил, който сега е по-отчетлив и по-добре дефиниран. Впечатление в дизайна правят новата решетка на радиатора, челните светлини, по-скосената линия на покрива и напълно новите стопове. Като цяло промените не са радикални, но придават на возилото по-цивилен, шосеен вид.

Тази тенденция се наблюдава не само в дизайна на екстериора. Интериора, например, който вече предлага два пъти по-добра шумоизолация, наподобява силно този на лек автомобил. Предните седалки са поставени по-ниско, а задните са изоставили амфитеатралното си разположение. Материалите са с видимо по-добро качество, като твърдите пластмаси от предишното поколение са заменени с нови, меки на допир.

Напук на всеобщата тенденция за увеличаване на размерите, новото CR-V запазва габаритите на своя предшественик. Широчината и междуосието са останали непроменени, а общата дължина и височината са дори намалени съответно с 5 мм и 30 мм (затова задната седалка е разположена с 38 мм по-ниско, почти като в седан).

От това обаче не страда вътрешното пространство. Дори напротив. Обемът на багажника е увеличен до 589 литра, като при сгъването на задните седалки достига 1669 л. Дължината на товарното пространство също е нараснала, като сега е 1570 мм. Самият праг на багажника пък е с 25 мм по-ниско до земята, което улеснява товаренето на тежки предмети.

Освен това липсва тунела в центъра на купето, в който обикновено се помещава кардана, отговарящ за задвижването на задните колела.
Honda CR-V - еволюцията продължава
Това обаче съвсем не означава, че Honda CR-V няма 4х4 система. Такава има, като тя е напълно нова - Real Time AWD, предлагаща задвижване на четирите колела в реално време с интелигентна електронна система за контрол.

Хидравличната "двойна помпа", която се прилагаше в досегашните поколения на CR-V, е заменена с електронна система за активиране, която осигурява по-бърза реакция при загуба на сцепление. Новото в тази система е, че тя разпределя оптимално въртящия момент между предните и задните колела в зависимост от пътните условия. Системата може дори да разпознае, кога автомобила се изкачва по хълм и да „изпрати” допълнителен въртящ момент към задните колела. Чрез нея се постига намаляване на теглото на задвижващия модул на четирите колела със 17% и увеличаване на вътрешното сцепление с 59%.

Друга важна подробност е, че в Европа CR-V вече се предлага и със задвижване само към предния мост.
Honda CR-V - еволюцията продължава
Сериозна оптимизация е направена и по отношение на сигурността. Моделът вече може да бъде оборудван с редица модерни технологии, сред които системи за подпомагане потеглянето и спускането при наклон - Hill Start Assist (HSA) / Hill Descent Control (HDC), авариен спирачен асистент, адаптивен автопилот (ACC), система за следене на осовата линия (LKAS - автоматично държи автомобила в средата на платното), система за намаляване риска от инциденти (CMBS - предупреждава водача за възможен сблъсък и дори задейства спирачките, за да минимизира силата на удара) и др.

Друга новост при CR-V е новото поколение електрическо усилване на волана MA-EPS. Тази нова система работи със стандартната система за динамична устойчивост на автомобила (VSA), като „усеща” възможна нестабилност при хлъзгави пътни условия и автоматично регулира нивото на усилване, като помага на водача по-лесно да завърти волана в правилната посока и по-трудно в обратната.

Помислено е и за намаляване на нараняванията при инцидент с пешеходци. За целта свободната площ под капака на двигателя позволява по-голямо пространство за деформация, чистачките на предното стъкло са проектирани да се откъснат при удар, а пантите на предния капак са енергопоглъщащи.
Honda CR-V - еволюцията продължава
Що се отнася до двигателите, за Европа CR-V се предлага с възможност както за 2.0-литров бензинов i-VTEC двигател, така и за 2.2 i-DTEC дизелов двигател. Те могат да бъдат открити и в третото поколение CR-V, но при новия модел са значително подобрени с основен акцент върху намаляване вредните емисии на CO2.

Заложено е на нови технологии, намаляващи триенето в двигателите, като всички модели с 6-степенна механична трансмисия вече разполагат и със старт-стоп функция на двигателя. Също така, като част от стандартното оборудване, е режимът ECON на Honda, който помага да се намали разхода на гориво, както и Eco Assist системата, която показва на водачите как стилът им на каране се отразява на икономията на гориво.

Иначе, мощността и въртящият момент на i-DTEC двигател остават на ниво от 150 к.с. и 350 Нм, но емисиите на СО2 намаляват от 171 г/км до 149 г./км при модела с механична трансмисия и от 195 г/км на 174 г/км при моделите с 5-степенна автоматична трансмисия. За това спомага и подобреното челно съпротивление, което е редуцирано с 6.5%.

При бензиновия i-VTEC, който може да бъде поръчан и само с предно предаване, мощността е увеличена с 5 к.с. до 155 к.с. По-късно през тази година ще бъде предложен и напълно новия 1.6-литров дизелов Earth Dreams двигател с четири цилиндъра.
Honda CR-V - еволюцията продължава
Тъй като по време на българската премиера на новото Honda CR-V имахме възможност да покараме колата само няколко километра не можем да дадем обективна оценка по отношение на пътното поведение, приложимостта в ежедневието и ефективността. Това ще направим в близките седмици, когато вземем возилото за подробно изследване.

Цените на новата Honda CR-V за България започват от 41 990 лева с ДДС за бензиновия модел с предно предаване и ръчна трансмисия. Най-достъпното CR-V с AWD задвижване струва 49 990 лева с ДДС, а топ моделът - CR-V 2.2 i-DTEC PremiumStyle с автоматична трансмисия, има цена 68 990 лева с ДДС.
Honda CR-V - еволюцията продължава
Honda CR-V - еволюцията продължава
Снимки: Automedia.bg / Honda

Тагове: honda cr-v
0 от 500
  • #39
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 11 години )
    Не умаловажавам успехите на Кия и Хюндай, но "IT" можеш ли да ми дадеш пример за новите технологии на двете марки, нещо което да ги отличава от другите производители.
  • #38
    6 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Този дизел 2.2 с мижавата мощност от 150 коня трябваше поне да има пик на въртящия момент някъде около 1400-1500 об/м., а не при 2000.Доста остаряла технология.
  • #37
    7 rate up comment 2 rate down comment
    dao ( преди 11 години )
    Страхотен автомобил, без съмнение. Прави ми впечатление обаче голямата разлика в разхода на гориво при ръчна и автомат при дизела - 1.5л. При РАВ4, примерно, е 0,5л.
  • #36
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    УНИКАЛНИЯ СЕМЕЕН АВТОМОБИЛ разбира се от HONDA - марката, която прави машини служещи на човека с неподражаемия от другите марки параметър цена/качество.Противно на мнението на специалистите тук зациклили в началото на деведесетте HONDA MOTOR CO се развива и печели все повече клиенти.THE POWER OF DREAMS !
  • #35
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    "Компактното SUV пристигна в България" това някой ***,станал журналист ли го е писал.....баси и излагацията
  • #34
    11 rate up comment 1 rate down comment
    груди ( преди 11 години )
    до "до груди"Не ме разбра. За на VAG надутите цени, които нямат нищо общо с качеството не говорех. Просто казах, че споре мен Маздата CX-5 е много по-красива, стилна и приятна от новото CR-V. Просто това табло тип "Мегатрон" и изцяло електрони приботи лично мен не ме кефят. Отвън също не ми харесва. Харесвам супер дизайна на Акорда, но CRVто е много зле.
  • #33
    8 rate up comment 17 rate down comment
    IT ( преди 11 години )
    Предницата КИА СПОРТИДЖ и всичко хубаво свършва до там хаха :))) До каде изпаднаха самораите...а само до преди няколко години корейците се опитваха да подражават :))сага бездарните самураи само могат да им дишат прахта!!! Евала фен съм на автомобили от стария континет и северна америка, но за Бога корейците мачкат :)) азиадски прагматизам,европейски стил,много инвестиции в нови технологий и приемливи цени...Хюндаи и КИЯ са компаний които работят за клиентите си...респект !! :)
  • #32
    27 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Вие луди ли сте да споменавате Тигуан в едно изречение с CR-V?! Дори немците си признаха, че Тиг(у)ана е най-строшения CUV, за който може човек да си похарчи парите.
  • #31
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    I Kia i Volvo mi haresvat kakto i Hondata
  • #30
    8 rate up comment 20 rate down comment
    ихаа ( преди 11 години )
    отпред киа, отзад волво, китайска работа