IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda CR-V - еволюцията продължава

Компактното SUV пристигна в България

Honda CR-V - еволюцията продължава

Проходимостта на SUV, удобството на седан и практичността на хечбек, обединени в един автомобил. Това е формулата, по която е създаден новия CR-V на Honda. Четвъртото поколение на популярния модел получава много нови качества, като в същото време не търпи революционни промени. Той продължава да бъде автомобил за всеки ден и всеки път, но вече е по-стилен, по-комфортен, по-икономичен и много по-сигурен.
Honda CR-V - еволюцията продължава
Първото, което се набива на очи при CR-V 2013 е новият стил, който сега е по-отчетлив и по-добре дефиниран. Впечатление в дизайна правят новата решетка на радиатора, челните светлини, по-скосената линия на покрива и напълно новите стопове. Като цяло промените не са радикални, но придават на возилото по-цивилен, шосеен вид.

Тази тенденция се наблюдава не само в дизайна на екстериора. Интериора, например, който вече предлага два пъти по-добра шумоизолация, наподобява силно този на лек автомобил. Предните седалки са поставени по-ниско, а задните са изоставили амфитеатралното си разположение. Материалите са с видимо по-добро качество, като твърдите пластмаси от предишното поколение са заменени с нови, меки на допир.

Напук на всеобщата тенденция за увеличаване на размерите, новото CR-V запазва габаритите на своя предшественик. Широчината и междуосието са останали непроменени, а общата дължина и височината са дори намалени съответно с 5 мм и 30 мм (затова задната седалка е разположена с 38 мм по-ниско, почти като в седан).

От това обаче не страда вътрешното пространство. Дори напротив. Обемът на багажника е увеличен до 589 литра, като при сгъването на задните седалки достига 1669 л. Дължината на товарното пространство също е нараснала, като сега е 1570 мм. Самият праг на багажника пък е с 25 мм по-ниско до земята, което улеснява товаренето на тежки предмети.

Освен това липсва тунела в центъра на купето, в който обикновено се помещава кардана, отговарящ за задвижването на задните колела.
Honda CR-V - еволюцията продължава
Това обаче съвсем не означава, че Honda CR-V няма 4х4 система. Такава има, като тя е напълно нова - Real Time AWD, предлагаща задвижване на четирите колела в реално време с интелигентна електронна система за контрол.

Хидравличната "двойна помпа", която се прилагаше в досегашните поколения на CR-V, е заменена с електронна система за активиране, която осигурява по-бърза реакция при загуба на сцепление. Новото в тази система е, че тя разпределя оптимално въртящия момент между предните и задните колела в зависимост от пътните условия. Системата може дори да разпознае, кога автомобила се изкачва по хълм и да „изпрати” допълнителен въртящ момент към задните колела. Чрез нея се постига намаляване на теглото на задвижващия модул на четирите колела със 17% и увеличаване на вътрешното сцепление с 59%.

Друга важна подробност е, че в Европа CR-V вече се предлага и със задвижване само към предния мост.
Honda CR-V - еволюцията продължава
Сериозна оптимизация е направена и по отношение на сигурността. Моделът вече може да бъде оборудван с редица модерни технологии, сред които системи за подпомагане потеглянето и спускането при наклон - Hill Start Assist (HSA) / Hill Descent Control (HDC), авариен спирачен асистент, адаптивен автопилот (ACC), система за следене на осовата линия (LKAS - автоматично държи автомобила в средата на платното), система за намаляване риска от инциденти (CMBS - предупреждава водача за възможен сблъсък и дори задейства спирачките, за да минимизира силата на удара) и др.

Друга новост при CR-V е новото поколение електрическо усилване на волана MA-EPS. Тази нова система работи със стандартната система за динамична устойчивост на автомобила (VSA), като „усеща” възможна нестабилност при хлъзгави пътни условия и автоматично регулира нивото на усилване, като помага на водача по-лесно да завърти волана в правилната посока и по-трудно в обратната.

Помислено е и за намаляване на нараняванията при инцидент с пешеходци. За целта свободната площ под капака на двигателя позволява по-голямо пространство за деформация, чистачките на предното стъкло са проектирани да се откъснат при удар, а пантите на предния капак са енергопоглъщащи.
Honda CR-V - еволюцията продължава
Що се отнася до двигателите, за Европа CR-V се предлага с възможност както за 2.0-литров бензинов i-VTEC двигател, така и за 2.2 i-DTEC дизелов двигател. Те могат да бъдат открити и в третото поколение CR-V, но при новия модел са значително подобрени с основен акцент върху намаляване вредните емисии на CO2.

Заложено е на нови технологии, намаляващи триенето в двигателите, като всички модели с 6-степенна механична трансмисия вече разполагат и със старт-стоп функция на двигателя. Също така, като част от стандартното оборудване, е режимът ECON на Honda, който помага да се намали разхода на гориво, както и Eco Assist системата, която показва на водачите как стилът им на каране се отразява на икономията на гориво.

Иначе, мощността и въртящият момент на i-DTEC двигател остават на ниво от 150 к.с. и 350 Нм, но емисиите на СО2 намаляват от 171 г/км до 149 г./км при модела с механична трансмисия и от 195 г/км на 174 г/км при моделите с 5-степенна автоматична трансмисия. За това спомага и подобреното челно съпротивление, което е редуцирано с 6.5%.

При бензиновия i-VTEC, който може да бъде поръчан и само с предно предаване, мощността е увеличена с 5 к.с. до 155 к.с. По-късно през тази година ще бъде предложен и напълно новия 1.6-литров дизелов Earth Dreams двигател с четири цилиндъра.
Honda CR-V - еволюцията продължава
Тъй като по време на българската премиера на новото Honda CR-V имахме възможност да покараме колата само няколко километра не можем да дадем обективна оценка по отношение на пътното поведение, приложимостта в ежедневието и ефективността. Това ще направим в близките седмици, когато вземем возилото за подробно изследване.

Цените на новата Honda CR-V за България започват от 41 990 лева с ДДС за бензиновия модел с предно предаване и ръчна трансмисия. Най-достъпното CR-V с AWD задвижване струва 49 990 лева с ДДС, а топ моделът - CR-V 2.2 i-DTEC PremiumStyle с автоматична трансмисия, има цена 68 990 лева с ДДС.
Honda CR-V - еволюцията продължава
Honda CR-V - еволюцията продължава
Снимки: Automedia.bg / Honda

Тагове: honda cr-v
0 от 500
  • #29
    26 rate up comment 4 rate down comment
    до груди ( преди 11 години )
    Друго си е викаш един Тигуан, при който всичко се води екстра. Получаваш гол автомобил и почваш да го обличаш и накрая като теглиш чертата и излиза дявол на магаре. Цената му 35 хил., ама за бързо станала 60хил.
  • #28
    16 rate up comment 15 rate down comment
    груди ( преди 11 години )
    Всяко ново поколение е по-грозно от предходното при тези Хонди! Докато наблюдавам обратното при Маздите - те като че ли стават по-красиви. За тойотите нямам мнение - май са ми еднакви от поне 10 години.Определено това CRV не ми харесва нито отвътре, нито отвън. Хиляди лампички и дисплеи и врътки и много шарено....
  • #27
    19 rate up comment 9 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    Предницата е супер, задницата не особено, а интериора е номер едно! И на кой би му пукало в такъв случай за задницата? Само на вас, които нямате парите да си го позволите! Хонда от доста време караха с постни интериори и не ми харесваха, но през последните 3-4 години направи интериорите си като на САМОЛЕТ! Скоро не виждам кой японски автомобилен производител ще ги настигне! Направо ще се изстрелят на върха! Да разработят още един по-малък дизел за Сивик и Джаз и да увеличат този, като мощност.
  • #26
    11 rate up comment 23 rate down comment
    ... ( преди 11 години )
    доста грозен дизайн
  • #25
    10 rate up comment 23 rate down comment
    Сандерото ( преди 11 години )
    Помислих,че на първата снимка е неква дачия..
  • #24
    19 rate up comment 3 rate down comment
    !!! ( преди 11 години )
    Новият Сивик е доста спорен, но не и безличен.., Джаз си е много добре на външен вид, а за пространство да не си говорим- перфектна градска кола. Макар да е от 2008 г. Акорда също е невероятен, една от най-добрите коли коли в класа си, всички се прехласват по Мазда 6, но Акорда за мен е по-красивата и по-надеждна кола..
  • #23
    5 rate up comment 22 rate down comment
    GTI ( преди 11 години )
    Saglasen sam 4e honda ne e toyota,no ne moze6 da otre4e6,4e poslednite modeli na honda sa ot koi po zle kato dizain exterior i interior
  • #22
    27 rate up comment 4 rate down comment
    !!! ( преди 11 години )
    GTI, нещо си се пообъркал- това не е статия за ФВ, Ауди и другите производни... Това е Хонда и намирането на проблемен двигател, електроника и т.н. е невъзможно. И както бе казал любия ти Аутобилд- в сервизната книжка на Хонда е пълна скука
  • #21
    5 rate up comment 29 rate down comment
    GTI ( преди 11 години )
    Za tozi minivan,moga da kaza samo edno.Mar6666 v serviza
  • #20
    7 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Biva biva grozni iaponski koli,ama tova ve4e e grozili6te