IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

2:0 за електрическата кола

Tesla Model S наказа и Dodge Viper SRT 10 (Видео)

2:0 за електрическата кола

Напълно електрическият седан Tesla Model S доказа за пореден път, че екологичните коли могат да бъдат много бързи. След като победи новото BMW M5 (F10), американската кола демонстрира силната си и пред Dodge Viper SRT10.

Това се случи на трасето за дгаг състезания в Палм Бийч, където най-мощната версия на Tesla Model S, означена с добавката Performance, премина разстоянието от 1/4 миля (402 метра) за 12.731 секунди. Демонстрирайки ускорение от място до 60 мили в час (96 км/час) за 3.9 секунди.

Tesla Model S, която държи рекорда за най-бърз електрически автомобил на 1/4 миля, разчита на мощност 422 к.с. и 600 Нм въртящ момент, които са налични още при 0 об/мин. Автомобилът има общо тегло от 2105 килограма и струва около $102 000 в САЩ. В Европа цените стартират от 72 600 евро. 

Американската суперкола - Dodge Viper SRT10, притежава 8.4-литров двигател, доставящ 612 к.с. при 6000 об/мин. и 760 Нм при 5600 об/мин. Ускорява до 100 км/час за 3.6 сек. и развива над 320 км/час (общото тегло е 1570 кг). Любопитно е, че най-доброто постижение на Viper при драг на 1/4 миля е 10.92 сек. Автомобилът от видеото разполага дори с малко по-висока мощност, тъй като е оборудван с подобрена изпускателна система и спортен филтър.

През миналата година бе представено петото поколение на Viper, което вече носи името SRT Viper. Новото поколение разполага с 649 к.с. и 814 Нм.



Видео: DragTimes

Тагове: vs Tesla Model S dodge viper
0 от 500
  • #17
    4 rate up comment 3 rate down comment
    сс ( преди 11 години )
    НАгласено друг път .Когато гроздето е високо е нагласено . До 2 години в някой градове ще бъде забранено използването на коли с ДВГ .Та тоя с телата ше се чеше по ташаците в центъра а оня с Вайпара ше кара по къра само .Ше е голяма болка и психологичен проблем и то остър за тия с мириса на бензин в кръвта. Ше изглеждат като феновете на парната машина преди 100 тина години. Запомнете въпрос на 2-5 години е и за градовете в Европа.
  • #16
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Фен съм на Tesla, обаче това много нагласено изглежда. Viper-а няма как да започне да я догонва ... и в един момент да изостане.Да не говорим, че 10.92 < 12.731 :P
  • #15
    5 rate up comment 5 rate down comment
    V50 ( преди 11 години )
    На човек да му писне от нагласени състезания.Чак и малко дете може да види, че и при случая с БМВ, и при този с Вайпър водачите им умишлено изостават, а за момент, когато се изпуснат да ги натиснат повече и колите за нула време дърпат напред.Вайпъра аха да го настигне и шофьора отпуска газта!Същото беше и при БМВ-то!
  • #14
    12 rate up comment 2 rate down comment
    OUT_OF_SPACE ( преди 11 години )
    На 1000м Теслата ще издъхне. Затова им е по изгодно да ги пускат на драг 400м,заради предимството на въртящия момент да е на разположение букваално от 0 обороти.
  • #13
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Ал ( преди 11 години )
    Все пак електромобилите не са създадени за състезания ,а за икономично и екологично придвижване.
  • #12
    11 rate up comment 9 rate down comment
    до Triforce ( преди 11 години )
    Тестовете са 100% нагласени! Вайпъра с по-добро ускорение от 0-100км. пък Теслата го дръпна от старта! Второ на четвърт миля Вайпъра с по-добро време ама тука незнайно как даде много по-лош резултат? Трето, да прав си тока е много по евтин и динамиката на тази Тесла определено респектира, но много ме съмнява тази Тесла да не изхаби всичкия си ток ако направи още 2-3 такива старта. Тоест при спортно каране може да я добутваш до вкъщи. А иначе жалко за Тесла с такива плитки лъжи за реклама..
  • #11
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    Тестовете може би са нагласени. Но може би не осъзнавате, че ако имате такава кола, тя ще ви ползва малко ток и ще е икономична, а в определен момент, като имате нужда от мощност, вие ще я имате. Това при обикновен, дори дизелов мотор трудно става. Или мотора е голям и мощен и гори 10/100 минимум, или е малолитражка за икономия. Тука мисля, че имаме добро съчетание от двете неща.
  • #10
    15 rate up comment 5 rate down comment
    до Анонимен ( преди 11 години )
    "Как по дяволите Теслата го би в този случай?!?"Ами както "би" и онова М5 в предишната статия. Толкова зле беше нагласено, че то се видя в момента в който пилота на БМВто как се изтърва и натисна газта и колата рипна като луда. Просто нито БМВто нито Вайпера ги настъпиха както трябва. То си личи по време на самия драг как забавят ускорението си!
  • #9
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ако се загледате във времето ще видите, че Вайпъра минава разстоянието за над 13 секунди, т.е. или някой лъже за времето от 10.92 или на този Вайпър му имаше нещо. Иначе Теслата си влиза във обчвеното време от около 13 секунди.
  • #8
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Вайпъра е по-бърз с 0,3 секунди от 0-100км/ч и с 1,811 секунди на 1/4 миля. Как по дяволите Теслата го би в този случай?!? Само на мен ли нещо не ми се връзва?