IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Великолепната седморка на Opel

Новият Opel Zafira Tourer пристигна в България. Карахме го.

Великолепната седморка на Opel


Преди година в Женева видяхме луксозен 7-местен автомобил с емблемата на Opel, който представляваше концепция на третото поколение Zafira. Този автомобил е вече в България, при това без да е претърпял особени промени, както във визията, така и в комфорта, които демонстрира на изложението.

Серийният Opel Zafira Tourer на практика е аналогичен с концепцията от миналогодишното изложение в Женева и вдига сериозно летвата в своя клас. Сега Zafira има по-динамичен и изискан вид, по-комфортен салон, по-икономични двигатели, по-модерни системи и по-големи размери.

Всъщност новата Zafira Tourer няма много допирни точки със своя предшественик - Zafira. Тя е напълно нов модел, създаден от нулата. Третото поколение на популярният модел залага на новия дизайнерски език на марката, който познаваме от високотехнологичната Аmperа и хитовата Insignia. Екстериорът, който е вдъхновен от високоскоростните влакове, доминира с приличащите на бумеранги челни светлини, а интериорът е взаимстван от флагманът на Opel и до някъде от по-малкия функционален автомобил на марката - Meriva.

Арматурното табло е почти аналогично с това на Insignia, а част от гъвкавите решения в интериора напомнят тези при Meriva. При Zafira Tourer обаче те са на по-високо ниво. Благодарение на новата система Flex7 моделът предлага достатъчно място за 7 души. Вторият ред седалки разполага с три отделни кресла, които могат да се конфигурират в няколко позиции. Когато средната седалка на втория ред бъде сгъната, тя се превръща в огромен подлакътник, а страничните две кресла се изместват с 50 мм към центъра на салона, отваряйки допълнително пространство за седящите на тях. Дори когато и трите места на втория ред са зети, мястото е предостатъчно, независимо от това дали предните седалки за изместени максимално назад.

Помислено е и за седящите на третият ред седалки. Достъпът до тези места е значително улеснен, а благодарение на увеличените размери на колата, комфортът е по-голям. Освен това третият ред може да бъде сгънат, оформяйки равен с този в багажното отделение под. Същото важи и за трите кресла на втория ред седалки. Всяко едно от тях може да се плъзга надлъжно в диапазон от 210 мм независимо от останалите.

Седящите отпред в новата Zafira Tourer пък разполагат с над 30 места за съхранение на малки предмети, включително мултифункционална централна конзола FlexRail. Най-голямото попадение обаче е панорамният преден прозорец, който присъства в опционалното оборудване, и който познаваме от GTC версиите на Astra. Панорамното предно стъкло придава особено усещане, все едно пътуваш в стъклена капсула. Благодарение на него, пътуващите на предния ред седалки могат да се насладят на изключителни гледки без да "надничат" през стъклото. Предимства има в града, където светофарите остават в полезрението на шофьора, дори когато са над автомобила. Видимостта на водача е значително подобрена и благодарение на изцяло променените предни колони, големите странични стъкла и огледалата, монтирани върху вратите.

Тъй като Zafira Tourer е предназначена най-вече за семействата, инженерите са помислили и за спътникът на всяко семейно пътуване - багажът. Zafira Tourer осигурява 710 литра товарен обем във конфигурация с пет места (със 65 литра повече от актуалната Zafira), а когато се сгъне вторият ред седалки, максималният товарен обем се увеличава до 1,860 литра (+ 40 литра).

Освен това е налична и опционалната, интегрирана конзола за превоз на велосипеди FlexFix от второто поколение. Усъвършенстваната технология е още по-лесна за използване и предлага повече функционалност. Вместо досегашните два, сега тя може да транспортира до четири велосипеда. Освен това тя може да бъде наклонена под такъв ъгъл, че да позволи на врата на багажника да се отваря, без да са налага да бъдат сваляни велосипедите.

В гамата двигатели на Opel Zafira Tourer влизат три версии на турбо дизеловия common-rail двигател 2.0 CDTI. Максималната им мощност е съответно 110 к.с. и 130 к.с., а най-мощната версия е преработена така, че да осигурява 165 к.с. Бензиновата гама включва два 1.4-литрови турбо-мотора, генериращи 120 к.с. и 140 к.с. Шестстепенните автоматични трансмисии се предлагат за 1.4-литровия мотор със 140 к.с. и 2.0 CDTI със 165 к.с. Както 1.4-литровия бензинов, така и 2.0-литровите дизели са оборудвани със Start/Stop система, която води до допълнително намаляване на разхода на гориво в градския трафик.

По време на двудневният тест, успяхме да покараме дизеловата версия със 165 к.с. и бензиновата със 140 к.с., като и двете бяха куплирани с механични трансмисии с шест степени. И двата агрегата осигуряват добра динамика на Zafira Tourer, но определено дизелът ни спечели. Той е много еластичен, доставя мощно ускорение, а в същото време е много икономичен - при нормално каране извън града, може да се постигне разход под 5 л /100 км. Бензиновият двигател също работи добре, като трябва да уточним, че работата на турбината почти не се усеща, което осигурява плавно ускорение, без така наречената "турбо дупка".

Шасито на Zafira Tourer също е настроено оптимално, така че да предлага едновременно комфортна и сигурна возия. В допълнение може да бъде поръчано адаптивното окачване FlexRide. Адаптивният контрол на окачването автоматично се адаптира към пътните условия, скоростта в завой, накланянето на каросерията и индивидуалния стил на шофиране. FlexRide предлага избор от три настройки: автоматичният режим Standard, комфортно ориентирания Tour и по-активния Sport.

Освен с функционалност, комфорт, динамика и впечатляваща визия, новият модел се отличава и с редица нова технологии, голяма част от които виждаме за първи път при еднообемните автомобили. Сред тях присъстват - системата за следване на дистанцията (Following Distance Indication), системата за предупреждение за опасност от удар (Forward Collision Alert), системата за задействане на спирачките при непосредствена опасност от удар (Collision Imminent Braking), базираният на радар адаптивен темпомат (Adaptive Cruise Control), адаптивните предни светлини с 10 режима на работа (Advanced Forward Lighting - AFL+) Системата за интелигентно управление на дължината на светлинния сноп (Intelligent Light Ranging, ILR), системата за разпознаване на пътните знаци (Traffic Sign Recognition), системата за предупреждение за наличие на автомобил в мъртвата зона (Side Blind Spot Alert), асистентът за паркиране (Advanced Park Assist) и други.

Цените на модела в България стартират от 40 486 лв. с ДДС за бензиновата версия 1.4 Turbo 120 к.с. и от 44 202 за дизеловите модификации със 110 и 130 к.с. Предлага се и версия с природен газ - Zafira CNG, чиято цена е 47 720 лв с ДДС.

Освен това в компанията са взели решение да не спират продажбите на второто поколение Zafira, което ще продължи да се продва успоредно с новото, трето поколение - Zafira Tourer.

Тагове: opel zafira tourer
0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Slav78 ( преди 10 години )
    Купихме я.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    много зле отпред много грозна ... отзад едно към едно с отдавна излезлия форд Smax...
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    do slav ( преди 11 години )
    Нещо ми прави впечатление, че не споделяш какво стана с тест-драйва.
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Този ( преди 12 години )
    Всичко е ОК и може би е така както сте го написали, но отново не сте разбрали най-важното. Цените започват с хиляди надолу - недейте да говорите глупости, а слушайте какво Ви се говори и си водете бележки.
  • #15
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Хлоп Хлоп прави Асконата на прадядо, дето е на два челни удара, един горублянски грим, не си знае и годините, и километрите, и собствениците. Поредното бижу - от Инсигния насам нещата вървят в правилната посока :)
  • #14
    3 rate up comment 14 rate down comment
    TURBO_CHARGED ( преди 12 години )
    хлоп хлоп... хлопел :)
  • #13
    16 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 12 години )
    Най-добрия ван в този клас!
  • #12
    7 rate up comment 8 rate down comment
    ( преди 12 години )
    Имам впечатления от дизеловия мотор на предишната Зафира. Даде дефект на 1000 км. Като динамика - пълна скръб с неравномерна тяга. Разход - неприличен. Незнам кой би си изкривил душата за да каже, че това е двигател на съвременно ниво.А тази като и гледам предницата се сещам за Рено, а като гледам задницата - за Форд. Толкова ли не можаха да измислят нещо оригинално. Едно време си имаха оригинални дизайни, а от 10 години само крадат и правят грозотии. Нелепа марка!
  • #11
    6 rate up comment 6 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Радвам се, че харесвате моторите. Чудя се, защо АБ ги плюят, а немците не искат да купуват. Я кажете, кога ще тествате Great Wall? Интересно ми е, защото 1.5 литровият им мотор харчи средно 7.3 л/100 км. Ако и него похвалите, цена няма да имате. Не знам. Аз като се кача на даден автомобил, винаги намирам поне 20 кусура. Като се почне от мотора и се стигне до затваряне на вратите. То и това е интересното в самия тест.
  • #10
    4 rate up comment 9 rate down comment
    ? ( преди 12 години )
    Какво сте карали? Май сте ги снимали пред някоя къща :D