IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Четири нови модела от BMW M Performance

Оборудвани с новия дизелов 3.0-литров двигател с три турбокомпресора.

Четири нови модела от BMW M Performance

BMW въвежда на пазара нова гама автомобили, с още по-изявен фокус върху динамиката. Става дума за спекулираните от известно време дизелови модификации, с 3.0-литров двигател с три турбокомпресора и xDrive задвижване, които са продукт на BMW M GmbH.



При старта на новата продуктова линия на пазара ще бъдат въведени четири модела, чийто най-важен общ елемент е новоразработеният редови шестцилиндров дизелов двигател с три турбокомпресора, максимална мощност 381 к.с. и максимален въртящ момент от 740 Нм. Този двигател позволява на моделите BMW M550d xDrive Седан, BMW M550d xDrive Туринг, BMW X5 M50d и BMW X6 M50d да постигнат динамика, която значително превъзхожда и най-мощните дизелови модели на съответното моделно семейство. Новата технология M Performance TwinPower Turbo осигурява значително по-висока мощност и въртящ момент в особено широк оборотен диапазон. В същото време въпреки по-високата мощност средният разход на гориво и нивата на вредните емисии са почти непроменени.

Автомобилите се оборудват серийно с 8-степенна спортна автоматична трансмисия, двойно задвижване BMW xDrive със специфични за съответния модел настройки, както и с модифицирани компоненти на окачването и разработените ексклузивно за автомобилите BMW M Performance алуминиеви джанти. Оптиката се допълва още от специфичен за М-моделите аеродинамичен бодикит. Оформлението на интериора също е подчинено на подчертано спортното изживяване при шофиране.

Най-важната подробност обаче е под капака. Там работи най-мощния дизелов двигател, монтиран някога в модел на BMW. Редовият шестцилиндров двигател, разработен за автомобилите BMW M Performance, е с работен обем 2 993 см3 и развива максимална мощност от 280 кВт/381 к.с. Това означава, че новият дизелов агрегат постига специфична мощност от 93,6 кВт/127,3 к.с. на литър работен обем. Не по-малко впечатляващ е и максималният въртящ момент от 740 Нм, който е на разположение още при 2 000 об/мин.

Главна роля при тази оптимизация на мощността играе технологията M Performance TwinPower Turbo. За пръв път при двигател на BMW се използват три турбокомпресора. Техният размер, подреждане и стратегия на съвместна работа са подбрани така, че да осигурят максимално разгръщане на мощността в широк оборотен диапазон. Системата включва два по-малки и един голям турбокомпресор, като тяхното взаимодействие е свързано с необходимата мощност във всеки момент. В зависимост от ситуацията на пътя се ползва както ниската инертност на малките турбокомпресори за особено спонтанни реакции, така и взаимодействието с по-големия турбокомпресор за постигане на възможно най-високо налягане на нагнетяваният въздух.

Иновативната концепция на каскадното свръхпълнене е особено ефективен метод за повишаване на мощността. Освен това коефициентът на полезно действие на новият дизелов двигател се оптимизира и от модернизираното директно впръскване Common-Rail, чиито пиезо-инжектори вече работят при максимално налягане от 2 200 бара.

Всичко това позволява на моделът BMW M550d xDrive Седан да ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,7 сек., а BMW M550d xDrive Туринг – за 4,9 сек. В същото време, според официалната информация лимузината изразходва средно по 6,3 литра на 100 километра пробег, а туринга – 6,4 литра/ 100 км. Съответните стойности на емисиите на CO2 са 165 г/км за BMW M550d xDrive Седан и 169 г/км. за BMW M550d xDrive Туринг, като тези показатели покриват изискванията на нормата EU6.

При новата версия на BMW X5 - M50d ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,4 секунди, а при BMW X6 M50d – 5,3 сек. Средният разход на гориво в ЕС тестови цикъл е 7,5 л/ 100 км. за Sports Activity Vehicle респ. 7,7 литра за Sports Activity Coupé. Емисиите на CO2 са 199 г/ 100 км за BMW X5 M50d и 204 г/ км за BMW X6 M50d.

0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пак Реното ( преди 12 години )
    Тея редови 6 цилиндрови не са често срещани***бавареца, хубаво си го обяснил на Slav78 пък и с тези 3 турбини 2000 дизелови оборота май не са малко Ама дали от 6 или от 4 цилиндров двигател да извадиш над 100 hp/l е по-трудно? И също са ползвали редови двигател Реното правят от 2L 250 hp при 7800, а от 3.5L V6 - 480***8500
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    не съм BMW-фен,но тези коли са невероятни!!!
  • #24
    5 rate up comment 0 rate down comment
    nick_bps ( преди 12 години )
    Тва дето Дошо е казал , че БМВ немогат да направат двигател с такова съотношение мощност на литър е много тъпо изказване,след като двигателя М12 е правил близо 1000кс на литър при клалификации,надали немогат да направат 100/1 при сериен автомобил.
  • #23
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Мазни нафтови печки
  • #22
    5 rate up comment 0 rate down comment
    sinbad0 ( преди 12 години )
    Найстина оценката ти за външния вид е субективна,защото на мен ми харесва външния вид на БМВ.Само броя продадени коли и то в даден сегмент,може да бъде обективна оценка за даден продукт.
  • #21
    11 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    не цялата мощност а цялата сила. момента е сила а не мощност. апък рендето ако е имало двигател с 100кс/л 2006та то БМВ имаха 96та. на М3 Е36.
  • #20
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Slav78 ( преди 12 години )
    Колега рено прочети статията пак, има я на сто места. При този мотор цялата мощност е налична при 2000 оборота не при 4,5,6 или7 хиляди, това го прави интересен.
  • #19
    0 rate up comment 6 rate down comment
    fan ( преди 12 години )
    Беше ми изтрит коментара, защото писах по какво се различава дизайна от старата кошница. Така или иначе моите забележки са именно към дизайна на БМВ а не към техниката им. Според мен крачките са назад/ или по скоро встрани/ и там има какво да се желае. Субективно мнение разбира се. Реалноста при харченето е съвсем различна и се радвам, че хората тук пишат по тоя въпрос. Лично за мен БМВ Дизел макар и толкова модерен е безмислена покупка. Скъпа със идея за "спестяване" ?!?!?
  • #18
    10 rate up comment 1 rate down comment
    d 22 До Renault.... ( преди 12 години )
    Не се излагяй.Oстави тази територия, тя е резервирана за Дошо. Renault винаги са правили добри мотори. но чак пък да "събуят някого от будна кома" е пресилено.Имат неоспорими постижения и във F1, но сам знаеш,че това е нещо съвсем различно и заводите за тези двигатели даже не са във France.Двигателите за серийните автомобили са добри, нищо по-вече. И са несравними с по ефективност с тези на BMW.
  • #17
    1 rate up comment 17 rate down comment
    In Renault veritas ( преди 12 години )
    Много настоявам да спрете да се излагате с "постиженията" на BMW понеже Renault през 2006-та продаваха 2l бензин 200 к.с. при 7250 оборота, а през 2007-*** 2l dCi 175 к.с. при 3750. Сега сме 2012, мили деца в будна кома, дано се осъзнаете. Също и не съм сигурен има ли такова Audi, което е 3.0 l 313 коня или това е BMW 535? И нищо не пише за цената Да не вземат като вас да се заблудят, че са направили най-накрая нещо извънземно и да му искат много пари ;)