BMW въвежда на пазара нова гама автомобили, с още по-изявен фокус върху динамиката. Става дума за спекулираните от известно време дизелови модификации, с 3.0-литров двигател с три турбокомпресора и xDrive задвижване, които са продукт на BMW M GmbH.
При старта на новата продуктова линия на пазара ще бъдат въведени четири модела, чийто най-важен общ елемент е новоразработеният редови шестцилиндров дизелов двигател с три турбокомпресора, максимална мощност 381 к.с. и максимален въртящ момент от 740 Нм. Този двигател позволява на моделите BMW M550d xDrive Седан, BMW M550d xDrive Туринг, BMW X5 M50d и BMW X6 M50d да постигнат динамика, която значително превъзхожда и най-мощните дизелови модели на съответното моделно семейство. Новата технология M Performance TwinPower Turbo осигурява значително по-висока мощност и въртящ момент в особено широк оборотен диапазон. В същото време въпреки по-високата мощност средният разход на гориво и нивата на вредните емисии са почти непроменени.
Автомобилите се оборудват серийно с 8-степенна спортна автоматична трансмисия, двойно задвижване BMW xDrive със специфични за съответния модел настройки, както и с модифицирани компоненти на окачването и разработените ексклузивно за автомобилите BMW M Performance алуминиеви джанти. Оптиката се допълва още от специфичен за М-моделите аеродинамичен бодикит. Оформлението на интериора също е подчинено на подчертано спортното изживяване при шофиране.
Най-важната подробност обаче е под капака. Там работи най-мощния дизелов двигател, монтиран някога в модел на BMW. Редовият шестцилиндров двигател, разработен за автомобилите BMW M Performance, е с работен обем 2 993 см3 и развива максимална мощност от 280 кВт/381 к.с. Това означава, че новият дизелов агрегат постига специфична мощност от 93,6 кВт/127,3 к.с. на литър работен обем. Не по-малко впечатляващ е и максималният въртящ момент от 740 Нм, който е на разположение още при 2 000 об/мин.
Главна роля при тази оптимизация на мощността играе технологията M Performance TwinPower Turbo. За пръв път при двигател на BMW се използват три турбокомпресора. Техният размер, подреждане и стратегия на съвместна работа са подбрани така, че да осигурят максимално разгръщане на мощността в широк оборотен диапазон. Системата включва два по-малки и един голям турбокомпресор, като тяхното взаимодействие е свързано с необходимата мощност във всеки момент. В зависимост от ситуацията на пътя се ползва както ниската инертност на малките турбокомпресори за особено спонтанни реакции, така и взаимодействието с по-големия турбокомпресор за постигане на възможно най-високо налягане на нагнетяваният въздух.
Иновативната концепция на каскадното свръхпълнене е особено ефективен метод за повишаване на мощността. Освен това коефициентът на полезно действие на новият дизелов двигател се оптимизира и от модернизираното директно впръскване Common-Rail, чиито пиезо-инжектори вече работят при максимално налягане от 2 200 бара.
Всичко това позволява на моделът BMW M550d xDrive Седан да ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,7 сек., а BMW M550d xDrive Туринг – за 4,9 сек. В същото време, според официалната информация лимузината изразходва средно по 6,3 литра на 100 километра пробег, а туринга – 6,4 литра/ 100 км. Съответните стойности на емисиите на CO2 са 165 г/км за BMW M550d xDrive Седан и 169 г/км. за BMW M550d xDrive Туринг, като тези показатели покриват изискванията на нормата EU6.
При новата версия на BMW X5 - M50d ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,4 секунди, а при BMW X6 M50d – 5,3 сек. Средният разход на гориво в ЕС тестови цикъл е 7,5 л/ 100 км. за Sports Activity Vehicle респ. 7,7 литра за Sports Activity Coupé. Емисиите на CO2 са 199 г/ 100 км за BMW X5 M50d и 204 г/ км за BMW X6 M50d.