IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW въвежда двигатели с 3 цилиндъра

Бъдещите малки модели на BMW ще използват модерен турбодвигател с три цилиндъра.

BMW въвежда двигатели с 3 цилиндъра

Ще има дизелови и бензинови агрегати от този тип, съобщи шефът по развойната дейност в Баварската фирма Клаус Дрегер. Новият двигател ще има обем от 1.5 литра, с други думи всеки цилиндър ще има работен обем от 500 см3, двигателят ще бъде модулен.

Дрегер уточни, че новият малък двигател няма да се монтира на бъдещата „тройка”, като ще го видим още преди края на тази година. Този двигател ще се монтира на бъдещи модели с предно предаване и агресивна ценова политика, на които BMW разчита за увеличаване на продажбите си.

Новата платформа за автомобили с предно предаване е предвидена за бъдещото Mini и за част от семейството на бъдещата 1-Series. Дрегер разкри, че бензиновата версия на трицилиндровия двигател, обозначен във фирмата като N37, има потенциала да постигне около 50 к.с. от цилиндър, нещо което е характерна и за четирицилиндровия двулитров двигател на марката, разработен наскоро.

Това означава, че най-силната версия на новия двигател с три цилиндъра ще има мощност от около 150 к.с. Новият двигател ще се прави в завода на BMW в Хемс Хол, Англия, като се очаква вредните емисии при него да са около 95 г/км.

Дрегер заявява, че „двигателите с три цилиндъра не са евтини, те са също толкова високотехнологични, колкото и  двигателите ни с 4 и с 6 цилиндъра”.

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Нищо чудно, БМВ винаги са крадяли идеи от Алфа.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Готина количка, в осанката и излъчването ми прилича на Алфа 147. *** баварката е по-злобничка.
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ? ( преди 12 години )
    - какво ли не предлагат кон-***-ентите
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до testmaniac ( преди 12 години )
    ..., което пък много прилича на старата А класа...
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Цилиндър от 500см3 според инжинерите на бмв е най оптимален за малък двигател, което ще рече, че съотношенията между различните съпротивления и мощност е най-добро. Пионери на даунсайзинга са 1,4 tsi двигателите, които са с един турбо и един механичен компресор, плюс дирекно впръскване (което конглокентите не предлагат). БМВ вероятно също ще въведат технология за дирекно впръскване, което ще намали разхода с 10- 15 %.Интересно ми е как баварците ще преудолеят турбо дупката като техния двигател ко
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До първия коментар ( преди 12 години )
    Намаляването на броя на цилиндрите се прави главно заради по ниското съпротивление. При 4 цилиндровите има повече части, които се движат следователно изгарят повече гориво. В концепцията за даунсайзинг освен намаляване на работния обем и броя на цилиндрите се намаляват размерите на валове клапани и пр. Благодарение на турбо, механичен или и двата вида компресори се увеличава мощността и въртящия момент, така че да има характеристики на по голям двигател. Продължение
  • #6
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До Djorsh ( преди 12 години )
    БМВ доказва че е най-иновативната марка автомобили.... марката с(ъс) най-силните и прецизни ходове в днешно време-Кои са им точно иновацийте, че се не сещам? 1.5 л.-150 к.с. - я виж 1.4 мотора на Фиат или 1.6 мотора на Нисан.
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    95 г/км? Още не е излязал и вече морално остарял? Lexus CT200h от няколко месеца е на пазара и е с 87 г/км...
  • #4
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Предполагам, поредната заявка за двигател на годината!
  • #3
    18 rate up comment 8 rate down comment
    Djorsh ( преди 12 години )
    Новата А-класа не съществува все още.... не сравнявайте колите още преди да са излезнали и не говорете глупости ЗАЩОТО:1во - не сте виждали новата 1-ва серия на живо-тоест трябва да замълчите преди да я видите!!!2ро-За сега само концепта на А-класа е показан-тоест НИЩО1!!А иначе за статията - БМВ доказва че е най-иновативната марка автомобили.... марката със най-силните и прецизни ходове в днешно време.Евала