IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първите зарядни за електромобили пристигнаха в България

FullCharger представи първата мрежа ChargePoint с три зарядни станции за електромобили в България.

Първите зарядни за електромобили пристигнаха в България

Днес се състоя пресконференцията на компанията FullCharger International и местният оператор FullCharger България по повод стартът на изграждането на мрежа от зарядни станции за електромобили у нас.

Към момента компанията, чиято централа се намира в Париж може да се похвали с над 1200 зарядни станции ChargePoint, монтирани в 117 града в 23 страни по света. У нас за сега са налични едва три такива зарядни станции, но плановете предвиждат до края на 2011 година броят им да нарасне значително.

По-точно, през следващата година ще бъдат изградени 4 500 такива зарядни станции на територията на Румъния, Украйна, Гърция, Кипър и разбира се - България. "Това ще позволи, например на българите, използващи електромобили, да пътуват удобно в тези страни", коментират от FullCharger.

За да бъдат електромобилите удобни, първо трябва да бъдат изградени зарядни станции за тях, уточняват от FullCharger. В момента този тип возила не са особено популярни у нас, но това ще се промени съвсем скоро. Още през следващата година в Европа ще стартират продажбите на няколко електрически возила, а според анализатори броят на продадените електрически автомобили в Европа през 2020 година ще достигне 15 милиона. За 2011 година се планират около 2 милиона продажби.

България също има сериозни планове за електрическите автомобили. Още догодина трябва да стартира производството на електрически коли в Стара Загора. Там се предвижда да бъдат произвеждани по около 5000 такива возила годишно. В Пловдив пък се очаква да стартира производството на електрически таксита и маршрутки, а китайският производител Great Wall, заяви, че планира производството на няколко електрически модела във фабриката си в Ловеч.

Сред присъстващите на пресконференцията бяха и представители на българското правителство, които обясниха, че България има сериозни традиции в производството на електрически возила и разполага с необходимата база. Посочени бяха фабриките за електрокари, за които има идея да бъдат превърнати в заводи за електрически автобуси и електрически сметосъбиращи машини.

Как работи ChargePoint зарядното на FullCharger

Зарядната станция е изключително лесна за ползване - убедихме се в това сами, след презентацията на FullCharger. За да стартира зареждането трябва да се доближи магнитна карта до устройството, която отключва специална ниша, в която се намира захранващият кабел. След като свържете возилото си към ChargePoint, устройството се заключва, докато не приключи зареждането. Водачите могат да бъдат уведомени чрез SMS или Email, когато електромобилът е напълно зареден.

В интернет пространството ще могат да се проверяват наличните ChargePoint станции в страната, както и потреблението, което сте използвали и съответната цена за това.

Къде ще бъдат интегрирани зарядните

Зарядни станции ще има почти навсякъде - обществените паркинги, моловете, общинските паркинги и много други. На такива места ще бъдат изградени станции, които ще зареждат возилата за период от 4 до 8 часа (в зависимост от моделът електромобил). На магистралите, междуградските пътища и стоянките на такситата ще има бързозареждащи устройства, които ще пълнят батериите за период от 5 до 30 минути (в зависимост от моделът електромобил).


Цената

Според представителите на FullCharger International електромобилите ще гарантират с около 50% по-евтино придвижване, спрямо дизеловите возила. В последствие стана ясно, че пробег от около 150 километра ще струва между 12 и 15 лева, което надвишава неколкократно първоначалните очаквания. Все пак от FullCharger уточниха, че все още не могат да дадат точна сума, но поясниха, че цената на електрическата енергия в България е най-ниска в целия Европейски съюз, което гарантира изключителна рентабилност на електрическите автомобили у нас.

Като начало ще се наблегне на изграждането на ChargePoint станции в градовете и след това по извънградската пътна мрежа.

0 от 500
  • #10
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Сотир ( преди 13 години )
    Всички са скептични, но новите неща винаги са посрещени то този начин.Много неща около електрозадвижваните автомобили се променят с дни. Технологиите за акумулиране на ел. енергия се развиват доста динамично последните няколко години. Това че сега движещите се електоавтомобили изминават 150 км с едно зареждане не значи, че след 1 година ще изминават същото разстояние.Моето хоби е авиомоделизъм. Преди 5 години всички се смееха на електромоделите, сега 95% от състезателите с акробатични самолет
  • #9
    15 rate up comment 1 rate down comment
    АЗ ( преди 13 години )
    АМИ ТО НА МЕТАН Е ПО ТЪНКА ЛАИСНА ИЗМИНАВАМ 200км с 15 лв
  • #8
    16 rate up comment 7 rate down comment
    lol ( преди 13 години )
    Чакаш 4-8 часа за да заредиш, колкото после да измениш 150км. Хитро! Значи стягаш багажа сутринта за морето и с 3 зареждания пристигаш на следващия ден вечерта. И всичкото това за да спестиш 12лв. На връщане пак така. Гениално!Сега сигурно ще се заядете, че това е градска кола. Ами хубаво, ама например на мен днес ми се наложи да измина повече от 150км в София. Ако трябва да заредя, какво? Оставам без кола 4-8 часа ли? Как пък не...
  • #7
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Любопитко ( преди 13 години )
    Какво ле ще стане с екологията, когато в 19:00 3-4 милиона ел. коли се включат за зареждане след работа. Колко ТЕЦ, АЕЦ и др. подобни ще трябва да направим за да издържи ел. системата на България. Тя и сега се скапва и не стига ток лятото заради климатиците, зимата заради студа. Екология, всичко е бош лаф, да печелят богатите страни за сметка на бедните.
  • #6
    23 rate up comment 6 rate down comment
    smigul ( преди 13 години )
    Това направо ме разби. Едно Поло БлуеЕфишънси гори средно 4/100 което е около 9лв. И това е модел 4-5 години по млад от тея ел. таратайки. Нещо не ми се вижда смислено. А да не говорим че на нормална кола и пълним резервоара за 10мин и караме 1000км. А това трябва да седя и да се чудя кво да прая 4 часа за да мога да го карам 150км. Много време ще мине май докато тея возила станат годни за ползване.
  • #5
    17 rate up comment 3 rate down comment
    масури ( преди 13 години )
    "пробег от около 150 километра ще струва между 12 и 15 лева"
  • #4
    28 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    В Бг-то сме на светлинни години от въвеждането на такива технологии.
  • #3
    36 rate up comment 5 rate down comment
    Dido ( преди 13 години )
    При настоящите цени на пропан бутана примерно, при среден разход 10/100, разлика от 4лв на 150км не е никак голяма. Никой не споменава нищо и как биха се държали батериите при минусови температури и колко км ще се изминават с едно зареждане през зимата. Екологичната страна на тези коли пък е под голям въпрос като се има предвид, че ел. енергията която ще ползват се произвежда в голямата си част от ТЕЦове ....
  • #2
    40 rate up comment 5 rate down comment
    трдтъд ( преди 13 години )
    това може да е само и единствено схема за източване на еврофондове
  • #1
    20 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    ШЪ сидьЪ и шЪ чакЪм! ТиьЪ луди ли сЪ?