IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първите зарядни за електромобили пристигнаха в България

FullCharger представи първата мрежа ChargePoint с три зарядни станции за електромобили в България.

Първите зарядни за електромобили пристигнаха в България

Днес се състоя пресконференцията на компанията FullCharger International и местният оператор FullCharger България по повод стартът на изграждането на мрежа от зарядни станции за електромобили у нас.

Към момента компанията, чиято централа се намира в Париж може да се похвали с над 1200 зарядни станции ChargePoint, монтирани в 117 града в 23 страни по света. У нас за сега са налични едва три такива зарядни станции, но плановете предвиждат до края на 2011 година броят им да нарасне значително.

По-точно, през следващата година ще бъдат изградени 4 500 такива зарядни станции на територията на Румъния, Украйна, Гърция, Кипър и разбира се - България. "Това ще позволи, например на българите, използващи електромобили, да пътуват удобно в тези страни", коментират от FullCharger.

За да бъдат електромобилите удобни, първо трябва да бъдат изградени зарядни станции за тях, уточняват от FullCharger. В момента този тип возила не са особено популярни у нас, но това ще се промени съвсем скоро. Още през следващата година в Европа ще стартират продажбите на няколко електрически возила, а според анализатори броят на продадените електрически автомобили в Европа през 2020 година ще достигне 15 милиона. За 2011 година се планират около 2 милиона продажби.

България също има сериозни планове за електрическите автомобили. Още догодина трябва да стартира производството на електрически коли в Стара Загора. Там се предвижда да бъдат произвеждани по около 5000 такива возила годишно. В Пловдив пък се очаква да стартира производството на електрически таксита и маршрутки, а китайският производител Great Wall, заяви, че планира производството на няколко електрически модела във фабриката си в Ловеч.

Сред присъстващите на пресконференцията бяха и представители на българското правителство, които обясниха, че България има сериозни традиции в производството на електрически возила и разполага с необходимата база. Посочени бяха фабриките за електрокари, за които има идея да бъдат превърнати в заводи за електрически автобуси и електрически сметосъбиращи машини.

Как работи ChargePoint зарядното на FullCharger

Зарядната станция е изключително лесна за ползване - убедихме се в това сами, след презентацията на FullCharger. За да стартира зареждането трябва да се доближи магнитна карта до устройството, която отключва специална ниша, в която се намира захранващият кабел. След като свържете возилото си към ChargePoint, устройството се заключва, докато не приключи зареждането. Водачите могат да бъдат уведомени чрез SMS или Email, когато електромобилът е напълно зареден.

В интернет пространството ще могат да се проверяват наличните ChargePoint станции в страната, както и потреблението, което сте използвали и съответната цена за това.

Къде ще бъдат интегрирани зарядните

Зарядни станции ще има почти навсякъде - обществените паркинги, моловете, общинските паркинги и много други. На такива места ще бъдат изградени станции, които ще зареждат возилата за период от 4 до 8 часа (в зависимост от моделът електромобил). На магистралите, междуградските пътища и стоянките на такситата ще има бързозареждащи устройства, които ще пълнят батериите за период от 5 до 30 минути (в зависимост от моделът електромобил).


Цената

Според представителите на FullCharger International електромобилите ще гарантират с около 50% по-евтино придвижване, спрямо дизеловите возила. В последствие стана ясно, че пробег от около 150 километра ще струва между 12 и 15 лева, което надвишава неколкократно първоначалните очаквания. Все пак от FullCharger уточниха, че все още не могат да дадат точна сума, но поясниха, че цената на електрическата енергия в България е най-ниска в целия Европейски съюз, което гарантира изключителна рентабилност на електрическите автомобили у нас.

Като начало ще се наблегне на изграждането на ChargePoint станции в градовете и след това по извънградската пътна мрежа.

0 от 500
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Електро ( преди 13 години )
    Само чакат сега рибите да клъвнат и ще вдигнат после тока и кво ще стане-пременил се Илия,огледал се-пак в тия!
  • #19
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    първите електромобили излезнаха през 90-те и минаваха по 20 км. За 20 години ги направихме 150 с един заряд, но изобщо не са масови. Работата е че от тези коли почти нищо няма да излезе, това е като BluRay vs HDDVD с разликата че печелившия конглокент още не е на пазара. Освен това бензиновите шейхове няма да позволят да излезне нещо добро преди 2050, когато запасите ще започнат да свършват..
  • #18
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Е че какво странно има пасат да харчи 4,5/100? Благо ти да не си виждал само лада и жигула?
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Електричките са доказано по екологични от кола защото имат КПД 99% и оползотворяват енергията максимално, въпреки че идва от тец/вец/аец и тн.Докато колите предимно произвеждат топлина и емисии..чиста загуба на енергия. Няма място за сравнение, в града ще паснат идеално :)
  • #16
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Благо ( преди 13 години )
    Ееей, *** и пасатора с разход 4,5/100! Сега некой да се обади гоуфо как арчи 3,0/100 при средна скорост 150 км/ч. Дойче юбер алес!
  • #15
    6 rate up comment 2 rate down comment
    :) ( преди 13 години )
    да, ама тоя същия пасат в София на къси разстояния и студено време може спокойно да те вкара в двуцифрен разход ;) Силата на електричките е точно там - тя няма нужда да загрява, а не в извънградското.
  • #14
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    10 лева на 100 километра?!! Къде е разликата със сегашните метанки и пропанбутанки. Да не говорим, че извънградско пасат 1.9 ТД харчи 4.5, което си е същата сума и пълни резервоара пъти по-бързо!!!
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Те ако нямаха далавера, нямаше да ги изграждат, само дето електричките се зареждат предимно при домашни условия и при нощна тарифа у дома, стига да живееш в къща с гараж и т.н. А служебните електрички ще си зареждат на собствени стоянки, така че тия ще ги ползват предимно разни таксита и то при извънредни ситуации
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Хубаво. Зарядните ги докараха. Сега остава и да докарат колите, дето ще ги ползват.
  • #11
    25 rate up comment 2 rate down comment
    Ogi ( преди 13 години )
    Е каква е сметката ако за 15лв ще измина 150км?!Мойта кола е дизелова и толкова харчи...явно пак ни взимат за канарчете и първите които изградят такива станции ще се налапат яко! Спомнете си GSM операторите как ни клатеха!!!