Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Fiat Punto

8.8
Закупена: една година г., Пробег: 5000 км.
Приложимост в ежедневието
10
Надеждност
8
Оборудване
8
Пространство
6
Цена/Качество
10
Качество на материалите
8
Разход на гориво
10
Удоволствие от шофирането
10

Какво не ти харесва

  • бавно ускорява
  • няма климатик
  • няма кора отдолу понеже е нисък клас
Fiat Punto От: Юли 01.11.2010 14224 прочитания 81 коментара
Начин на ползване:
ежедневно/два пъти седмично
На кое качество на автомобила най-много държиш:
икономичност, сигурност
Начин на каране:
спокойно
Допълнителни бележки
Колата е моя от Септември 2009 година. Ползва се два пъти седмично до вилата или ежедневно до София в зависимост аз ли карам или баща ми. колата е икономична, с две въздушни възглавници и CVT трансмисия, моделът е Selecta. Буквално върви колкото я настъпиш. Има голям резервоар 47 литра, като 7 се водят резерва. харци смесено 6,8 на сто. Елементарна е за ремонт в рамките на половин ден, поне за толкова е била в сервиз при началните смени на ремък масло двигател, скорости и тампони.Отпред е нормално широка и удобна. Отзад също не е зле ако обаче сте по слаби. Вози твърдо като WV Голф двоика единствения здрав голф и народен като цена. До голяма степен тя е следващият такъв тип кола, защото е евтина и здрава.Единствено едни тампони се сменят по окачването за 160 лв. и колата е отново готова за път. друго неприято е при този тип автомобил бавното изкачване на наклон и изпреварване. Също сам си мърля задното стъкло. За плясовете е ясно удобен красив за мен и евтин за поддръжка, дори не виждам смисъл да му се слга газова уредба. Не е обаче автомобил за дълъг преход - може да се кара до 300 км на ден за да Ви е конфортно, но за градското задръстване е идеален. Има хубаво парно, но няма климатик. И благодарение на предното предаване е много сигурен зимата.
Снимки
Fiat Punto Fiat Punto
0 от 500
  • #66
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Димитър ДИМИТРОВ AvtoMitak@avto.bg
  • #65
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дълги години заклетите фиатаджии очакваха най-сетне да се случи чудо и за любимата им марка да дойдат по-добри времена. Те настъпиха през есента на 1993 г., когато дебютира FIAT Punto. Наследникът на Uno успя да промени коренно имиджа на италианския концерн, пострадал сериозно през 80-те след серия неуспешни модели. Новакът моментално спечели сърцата на купувачите и специалистите едновременно, при това не само с традиционно недостижимия за конглокенцията дизайн или темпераментните двигатели, а и с качеството на изработката. Статистиките сочеха, че за първи път от десетилетия повечето собственици на FIAT с готовност и радост биха повторили покупката си. Причина за това, естествено, бе изненадващата надеждност на Punto, който бе оценен подобаващо и от специалистите, като през 1995-а спечели титлата “Автомобил на годината”. Може би най- меродавно доказателство за качествата на новака обаче бяха продажбите. За съвсем кратко време 3 000 000 европейци избраха компактния FIAT, като даже сред капризните и глезени германци се намериха 250 000 желаещи да карат Punto.
  • #64
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Макар да се категоризира към субкомпактния клас, "точката", както се превежда името на модела от италиански, разполага с изключително практична и просторна каросерия която създава илюзията за по-големи вътрешни размери от външните габарити. Ергономията също е на качествено ново равнище от Uno, който сам по себе си бе една от най-удобните градски коли на 80-те. От предшественика си Punto е наследил маневреността и лесното управление. Кара се леко и сигурно, а благодарение на предното предаване преодолява уверено мокри и заснежени пътища. Окачването е малко твърдо, но когато автомобилът е натоварен с двама-трима пътници, возията става комфортна. Леката каросерия не затруднява дори базовия двигател с работен обем 1 100 см3 и неговите 55 к. с. осигуряват прилично ускорение при скромен разход на гориво. Най-малкият мотор рядко харчи повече от 7-8 л на 100 км пробег. Най-добре на FIAT Punto обаче пасва двигателят с обем 1 242 см3 и мощност 60 коня. Задоволява се с около половин литър повече бензин, но е много по-еластичен и удобен за дълъг път. Някои почитатели на модела даже го
  • #63
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    предпочитат пред по-мощния агрегат с мощност 75 к. с., който няма неговия темперамент и гълта повече бензин. За предпочитане е да се избягва най-наточената версия GT. Нейните 133 коня превръщат “точката” в истински звяр на пътя и са в състояние да направят за смях доста по-престижни и скъпи автомобили, но обикновено такива екземпляри са амортизирани до краен предел. В Италия дизелът е на почит и затова Punto се екипира с атмосферен и турбовариант на 1.7-литровата “печка”, доразработена от предшественика Uno. Разходът им на гориво обаче не е особено по-нисък от бензиновите агрегати, което обезсмисля по-голямата инвестиция на дизеловите модификации. Разходите по поддръжката на "печка" също са по-високи, което оправдава покупката є само при много голям годишен пробег. FIAT Punto помогна на италианците да докажат, че най-сетне са преодолели завинаги най- големия проблем на автомобилите си - корозията. Каросерията притежава отлична обработка срещу ръжда. Почти всички детайли по купето са поцинковани. Единствено слабо място си остава задното ауспухно гърне. Както при повечето автомобили, карани предимно в градски условия, то се нуждае от замяна след не повече от три години експлоатация. Срокът е актуален и за съединителя. Трафикът в града не му позволява да издържи повече от 50 000 км пробег. Още по-податливи на амортизация са спирачните накладките на спирачките. Животът им рядко надхвърля около 30 000 км, като се износват и предните, и задните. Малко повече издържат дисковете и барабаните на спирачната система. Статистиките сочат, че някои модификации на FIAT Punto, произведени през 1993-1994 г., често страдат от прегоряла гарнитура на цилиндровата глава и скъсан ангренажен ремък. Последствията след такава авария могат да бъдат катастрофални за двигателя и затова смяната на ремъка между 105 и 120 хил. км е абсолютно задължителна.
  • #62
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    За жалост Punto е наследил някои от проблемите на предшественика си със скоростните кутии При студено време, например, първа предавка се включва много трудно, а синхроните на пета се износват. Тези недостатъци обаче са по-скоро конструктивни, отколкото вследствие ниско качеството на изработката. Електрическата система никога не е била сред силните страни на италианските и френските автомобилопроизводители. Повредите по електрониката на запалването, централното заключване на вратите и неработещите мигачи обаче не са болка за умиране, а и се отстраняват лесно и евтино. Ходовата част не създава много грижи. Ако при движение по лоша настилка, например, от задната част на автомобила започнат да се чуват монотонни потропвания, най-вероятно от подмяната се нуждаят гумено- металните втулки на задния
  • #61
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    мост. Фиатаджиите добре знаят, че такъв ремонт е може би най- евтин при техните автомобили, отколкото при която и да е друга марка. Не са опасни и влажните следи от масло по долната част на двигателя и скоростната кутия, които в повечето случаи се дължат на пропускащи уплътнения. Punto е първият италиански автомобил от много години, който конглокира безпроблемно германските и френските модели в пренаситения субкомпактнен клас. За България "точката" на FIAT също представлява отличен избор. Добре организираната сервизна мрежа на производителя и ниските цени на резервните части само добавят допълнителни плюсове в и без това сериозния актив на модела.
  • #60
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Fiat Punto ( преди 6 години )
    Дълги години заклетите фиатаджии очакваха най-сетне да се случи чудо и за любимата им марка да дойдат по-добри времена. Те настъпиха през есента на 1993 г., когато дебютира FIAT Punto. Наследникът на Uno успя да промени коренно имиджа на италианския концерн, пострадал сериозно през 80-те след серия неуспешни модели. Новакът моментално спечели сърцата на купувачите и специалистите едновременно, при това не само с традиционно недостижимия за конглокенцията дизайн или темпераментните двигатели, а и
  • #59
    2 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Да кажеш на това нещо "сигурен за 90-те..." ... или много се мразиш ... или просто си харесваш колата .... това не е достатъчно сигурно дори за анимационни герой ...
  • #58
    4 rate up comment 0 rate down comment
    sub-ar ( преди 8 години )
    Голям кулер,голямо турбо на 1.3 бара големи всукателни и изпуск.колектори,спортни валове,олекотен маховик,керамичен съединител,здраво спортно окачване,спортна генерация ауспуси 63мм.Ремапваш и колата става много над 350 коня.Много трябва да налееш в това начинание.
  • #57
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до: sub-ar ( преди 8 години )
    Държи цена субарото, безспорно. Колко е надеждно не знам, не съм имал субаро, предполагам колкото всяка една кола. Не е като да кажеш фиата ше кара 280 000 ама субарото като надеждна кола 380 000. Кола като кола. Купил съм трансмисията вече, рязано е сложих и ролкейдж. Всичко по двигателя е ковано, рейсинг биели, 2 помпи валбро, инжектори.. делта интеграле вече имам.. просто искам да си направя малко ферари :)