Начин на ползване:
Временно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
N/A
Начин на каране:
Разнообразно
Допълнителни бележки
Ford Ranger е типичният работен пикап - при проектирането му са заложени качества присъщи за този тип превозни средства. Той е здрав, надежден, поема товари до 1100кг, има гъвкав дизелов двигател и завидни "офроуд" качества. Моделът, за който пиша е сред последните бройки преди тазгодишното освежаване на модела, което добави нотка елегантност в иначе грубата и сдържана външност на Ranger. Сядайки на шофьорското място ми прави впечатление сравнително ниската позиция на седене, предвид височината на автомобила. Седалката е удобна, но и липсват настройки за височина, както и повдигането на предната част. Все пак благодарение на регулируемия волан успявам да си намеря удобна позиция. Интериорът като цяло е изработен от качествени материали. Както се очаква от подобно возило, пластмасата е твърда, но пък изглежда здрава и устойчива на надраскване. За сметка на това текстилната тапицерия на седалките изглежда доста качествена и е приятна на допир. Интересно е, че на задната седалка (която типично за 4-врат пикап е със силно изправена облегалка) има централна облегалка за ръка. Явно Ford са решили да омекотят суровия нрав на най-спартанският им автомобил на европейския пазар. Мястото в купето е достатъчно за четирима възрастни, но все пак пасажерите на задната седалка биха се чувствали притеснени от изправената позиция на седене.
Двигателят е 4 цилиндров дизелов с обем 2500куб.см (Common Rail), доставя максимална мощност 143к.с. и 330Nm при 1800об/мин. Мощността му е достатъчна за нормалното придвижване дори при пълен товар. Мощността не се разгръща плавно и макар поддържането на дадена скорост да е възможно при 1000-1200об/мин, за да започнете изпреварване е нужно да развъртите двигателя до поне 2000об/мин. Скоростната кутия е 5 степенна (има и бавни предавки) като превключването е тихо и не изисква особени усилия. Проблемът е, че съществува осезаемо придърпване при смяна на скоростите, което се елиминира при по-прецизна работа със съединителя.
На пътя Ranger се държи по-скоро като камион отколкото като SUV. Управлението е нечувствително, окачването е изключително некомфортно, а и не създава усещане за стабилност. Все пак, когато е натоварен "Рейнджърът" вози по-добре и е по-стабилен, тъй като се елеминират ефектите на прекомерно леката задница. Нивата на шум в купето са високи, но не прекалено и не водят до допълнителна умора. За комфорта при пътуване допринасят включените в серийното оборудване климатик, аудио система със 6CD чейнджър, коженият волан.
Извън пътя Ranger демонстрира добри качества. Клиренсът е сериозен, но голямото междуосие и дългия заден надвес могат да изиграят лоша шега на по-невнимателните "офроудъри". Разполагате с бавни скорости и блокаж на предния и задния диференциал.
Смятам Ford Ranger за едно разумно предложение на пазара на работни пикапи. Качествата, които притежава отговарят на очакванията, а на моменти ги надхвърлят.