Начин на ползване:
Ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Качество, ежедневна,целогодишна пригодност, удоволствие от управлението
Начин на каране:
Спортно
Допълнителни бележки
I.ЧАСТ:РАЗРАБОТВАНЕ
Audi S4,B8,333к.с.
Касае се за новата S4,B8-лимузина, произведена по поръчка през януари 2010г и закупена директно от Инголщад-Германия.В Порше-Запад при гаранционната регистрация казаха,че е първият от тази генерация на "отчет" при тях - поне за София.
Тъй като разполагам с автомобила по-малко от 2 месеца и все още е в досадния, но необходим период на "разработката" впечатленията засега са ограничени предимно до зимното му ползване. А тази година зимата си я биваше - и сняг и поледици и киша от всичко по много.
Малко предисловие: споменах, че автомобила е "поръчков" т.е. стремежът ми бе максимално добра комплектация за автомобил с подчертано спортни характеристики, но и оптимална пригодност за ежедневна, целогодишна експлоатация. В "опциите" при поръчката включих: S-tronic със 7 скорости и 2 съединителя/досега се поздравявам с избора - светкавични реакции, особен в позиция dynamic и много плавно превключване/, активно окачване,активен диференциал,19"джанти с гуми 255/35/19,97Y - Pirelli Zero Rosso/малко "опасно" за дупчестите ни пътища, но../. За глезотиите от типа Bang & Olufsen,седалките тип Recaro, MMI и т.н. няма смисъл да ви занимавам.
По-забавното е, че Drive select-а има интерестната опция "индивидуал". Тук можеш сам да си настроиш, между позициите comfort-auto-dynamic, работата на мотора, окачването и дори работата на задния активен диференциал! Изключително увлекателно занимание с доста възможни комбинации, които обаче смятам да "изпитам" след разработката - някъде към пролет-лято.Относно прословутата и досадна разработка - в Инголщат препоръчват не повече от 4000об поне в първите 3000км. Иначе оборотомера е на "червено" едва след 7000оборота.
Да се върнем на зимата - в позиция "comfort" и "auto" колата е абсолютно послушна, независимо от атмосферните условия. Все пак се оборудвахме със зимни гуми Vredestein WinTrac Extreme с индекс W!
Потеглял съм без никакъв проблем на 30% наклон при прясно навалян 10см сняг/и то в слалом между доста закъсали коли/.
Приятно изненадан бях и от комфорта на возене. Имайки предвит логото S очаквах доста подрусване, но не е така. В положение "comfort" и "auto" колата вози много прилично,бих казал дори приятно, независимо от нископрофилните гуми.Нещата се "втвърдяват" едва при "dynamic", но съвсем поносимо, на фона на подчертаната динамика.
Друго интересно: при скорост от 160км/ч държи едва 3000оборота, съответно 3800 на 200км/ч! От повече обороти/скорост засега се въздържам... Относно разхода - на градско при задръстванията достига 15-16л. но на дълъг път пада до 8-9л. от препоръчания бензин 95 октана.
1.1 НЕОБХОДИМОТО ПРОДЪЛЖЕНИЕ: Още от така "желаните" ви доказателства!
Публикувам още снимки на колата - с номера/частично закрити/,оборудвана с комплект зимни джанти и гуми Vredestein WinTrac Extreme,245/45/18,98W. Хората от София поне ще познаят къде са правени снимките ..
Повтарям, че колата е поръчана с възможно най-спортните ЛЕТНИ гуми/джанти за модела S4 - Pirelli Zero Rosso, 255/35/19,97Y - показани на първите снимки.
Независимо, че е quattro считам, че през зимата следва да се кара с подходящите гуми. В случая зимните джанти са по-малки от летните, заради профила на гумите.
Пускам снимка и от гаража ми, в ляво се виждат летните гуми/джанти - увити в найлонови калъфи.
1.2 Още ИНТЕРЕСНО, според мен инфо за гумите:
Дълго се колебах дали да си поръчам от т.нар. Run Flat гуми. S4 има система за следене на налягането а и сигурноста на всеки автомобил започва /а и зависи/ от подходящите гуми - х 2 се отнася за спортните коли.
От рън-флетите ме възпираше единствено неприятният спомен за "дървената" возия на предишният ми автомобил - BMW X5 а и сигурноста е "ограничена" до 80км/ч при спукване и то на не-повече от 250км - изпитал го бях на практика при едно пътуване до Гърция..
Тогава, почти случайно научих за технологията "rhino-tire"! Вътрешната страна на гумата се обработва със специална патентована смес от естествен каучук и др. материали, при което се получава плътен слой "запушващ" всяка една евентуална пробойна в гумата.
За радост тази USA-технология се предлага от българска фирма/http://www.rhinotire.bg/. Демострирано ми бе как се пробива добре напомпана гума с 5-6см. пирон, без НИКАКВИ последствия за гумата!!
Реших - и двата комплекта бяха обработени с доживотна за гумата гаранция от всякакви нормални пробиви /изключва се БГ-"патента" за пробиване на борда с нож, с цел обир/.
Така засега съм спокоен, че при всякаква скорост и метео-условия мога да карам спокойно, без страх от спукване при контакт със "случайни" предмети по нашите пътища.
Разбира се "спасение" от дупките по БГ-пътищата засега не е патентовано..))
ПП Технологията е подобна на тази при Continenal - там обаче обработваната вътрeшна повърхност е доста по тясна от "rhino-tire".
1.3 Отново за гумите:
Дойде време за смяна на зимни с летни гуми. Както писах преди - имам два комплекта гуми/джанти, т.е. смяната си я правя сам в "големия гараж".)
Изчаках досега и да попремине поредната "антидупка"-кампания, че летните гуми са 255/35/19... Прилагам още две снимки с различните гуми/джанти.
II ЧАСТ: За ДИНАМИКАТА!
2.1 Настройките:
С топлото време и минаването на над 3000км започвам с различните настройки на drive select системата. Засега като individual съм избрал:
- скоростна кутия/двигател - dynamic;
- управление - dynamic;
- активен диференциал - същото;
- окачването оставям на auto.
Успях да пробвам колата до 250км/ч - ограничител не се включи, вероятно поради грешката на километража/като всеки показва 5-10км повече/. Интересното е,че при положение auto на настройките, тази скорост се достига, макар и по-бавно на около 4800-5000об/мин - на 7 предавка.Докато при положение individual или dynamic е на около 5800об/мин, съответно на 6 предавка - тук обаче усещането за увеличаване на скороста е почти безгранично! Да не забравяме, че червената зона на оборотите е едва след 7000...
2.2 Звукът на двигателя:
Както казват спортна кола без звук е като уиски без лед! Турбо мотора на актуалната S4 е признат във всичко като по-добър от стария осмак, с изключение на звука. Тук може да се поспори: вярно е, че на место звукът не е толкова впечатляващ като при предишния, но в движение особено над 4000оборота нещата са съвсем други! Това е цяла "оратория за 4 ауспуха", преминаваща от една на друга гама, според включването на предавките от S-tronika.
Във всеки случай някои обичаме уискито чисто ...без водни "подправки", било и то "леден осмак"! ))