IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Peugeot 308

8.8
Закупена: 2008 г., Пробег: 8100 км.
Приложимост в ежедневието
8
Надеждност
8
Оборудване
9
Пространство
10
Цена/Качество
9
Качество на материалите
8
Разход на гориво
10
Удоволствие от шофирането
8

Какво не ти харесва

  • Леко тромаво ускорение
  • Тежестта на колата
  • Облегалките на задните седалки
Peugeot 308 От: Sound of Silence 11.02.2010 29087 прочитания 113 коментара
Начин на ползване:
Ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Добра возия и комфорт на шофьора и пътниците
Начин на каране:
Икономичен / Агресивен
Допълнителни бележки
Peugeot 308 1.6E VTi Premium 5-door 120hp Общ поглед: Колата е нова, на половин година и скромни 5800 изминати километра, не е минавала през сервиз все още, няма и нужда за момента (на 20 000 км или една година според София Франс Ауто). Икономична е, удобна е, вози добре и е просторна. Външен дизайн: Може би най-субективната част е как изглежда. Колата има характер - едни ще кажат, че е ужасно грозна, други ще кажат, че е страшно красива. Не е "някъде по средата", тоест, ще се обърнеш да я погледнеш пак за да си сигурен, че е едно от двете, а не е просто "някаква кола". Интериор: Пежо не носят етикет "премиум марка", затова и 308 не е кола от реномираните марки на пазара, а е по-скоро кола за по-земни хора. Въпреки това, материалите, които са използвани в този модел са доста по-добри от предходните, също така и от конкурентните коли в класа (мога да дам за пример Mazda 3, VW Golf, Kia Ceed). Седалките са удобни, дори при дълъг път няма проблеми, могат да се регулират по височина, което е много добре (примерно, аз съм 1.93м и ми е изключително удобно и просторно). Комфорт: Колата е изключително широка, както споменах, аз съм прилично голям и въпреки това мога да се разположа зад волана все едно съм си в къщи пред телевизора. Самият волан може да се регулира по височина и е телескопичен. Подлакътникът има 3 степени на височина, което е добре премислено (французите не се славят като много високи хора ;) за различен ръст на шофьора. Пътниците отзад имат достатъчно простор и не се чувстват неудобно (има версия с 2 места отзад и подлакътник между тях, но моята кола е с 3 места). Единственият минус са облегалките на задните седалки, не са премерени както трябва и на моменти са малко неудобни. Оборудване: Автомобилът върви с достатъчно екстри, като ABS, cruise control, дневни светлини, парфюм за двузоновия климатроник (може би единствената по-специална екстра, другите коли от този клас нямат подобно нещо, това не е нито допълнителна приставка към духалките, нито е борче, закачено на огледалото за обратно виждане - представлява специално пригоден въздуховод с пълнители с различни аромати и е много приятно, не мирише на 5-годишно такси ;). Спидометърът и оборотометърът са малко ретро, изчистени и семпли. Бордовият компютър също е простичък (няма врътки и няколко стотин менюта и подменюта). Климатроникът както споменах е двузонов и е семпъл също така - има си една врътка с няколко бутончета и това е цялата философия. Скоростният лост е облицован в кожа, както и подлакътника. В жабката има изходи за MP3 плейър и е средно голяма (има въздуховод и там, през лятото може да се ползва да охлажда разни напитки примерно). Много ми допаднаха никелираните обкови на въздуховодите - придава още по-изтънчен вид вътре, една малка крачка към по-луксозно изпълнение :) Но и тук имам забележка, по-скоро към нашите местни представители на Пежо - защо мили хора смятате стелките за екстра, която влиза единствено в цената на най-добре оборудваната версия? Возия: Колата вози сравнително меко, както повечето френски коли, но окачването е малко по-особено - хем е меко, хем не е чак толкова лесно трошливо (не че мога да кажа след толкова малко километри, а и гледам да избягвам повечето дупки и неравности по нашите чудни пътища). Това пък води до не чак толкова директното управление (както е при Mazda 3 и Golf), в завоите се влиза малко по-внимателно. От друга страна, всичко опира до гумите - фабрично идва с летни Continental Premium Contact 2 (195/65 15", не съм обърнал внимание на скоростния индекс), които не мисля, че са достатъчно добри. Така, колата ми се струва тежка - 1350 кг (Mazda 3 и Golf 5 са по-леки с поне 100-на килограма), и е малко тромава при първоначалното ускорение (няма турбо, и все пак се чувства нещо като турбо лаг - до 2200 оборота всякаш нищо не се случва и хоп, след това тягата захапва и колата дръпва напред). След като набере, колата е стабилна на висока скорост, максимално съм поддържал 170 км/ч, но това е със зимни гуми със нисък скоростен индекс - през лятото, с подходящи гуми (примерно 205/55 на 16") мисля, че няма да е проблем колата да си върви и с 200 (не че това е приложимо за нашите магистрали). Разход на гориво: Така, много съм доволен от жаждата на колата - при нормално каране извън града, 90-100 км/ч, разходът е около 6.5 литра на 100 км. На магистралата малко се покачва заради по-високата скорост, но повече от 7.5 литра не съм засичал (говорим за пълен резервоар -> 200 км -> допълване на резервоара). Градско - около 9 литра на 100 км, но тук играе друг фактор - местоработата ми е на 5 километра от жилището, тоест колата не може да загрее достатъчно и харчи малко повече. През зимата се качва с около половин литър, особено ако е както напоследък -13, -14 градуса. Като цяло, колата е много икономична. Заключение: Лично аз съм доволен от качеството на изпълнението и комфорта на колата и мисля, че за цената си е много добро решение. Вие си преценявате дали кратката рецензия е пристрастна или некачесвено направена, или пък е добра и без превземки колко е невероятна и прекрасна и чудесна и т.н. колата. Нова е. Моя е. Карам си я с кеф :) Благодаря за отделеното време и приятен ден ;) П.П. Снимките са правени преди няколко месеца, не са най-актуалните, да кажем от съображения за сигурност, все пак говорим за авто-портал с хиляди потребители. А тревата е малко по-зелена заради леки корекции на насищането на цветовете на снимките ;) П.П. Версията на автомобила е Premium, но е с допълнителни опции, като някои не са стандартни за това нивото(Premium & Premium Pack). Други са добавени в последствие (като ароматизатора). Тъй като колата е от 2008 година, напълно възможно е да има разлики в предлаганите неща в момента и тези от преди 2 години. П.П.П. Техническите характеристики все още се одобряват, затова ще ги сложа тук направо: Двигател - Variable Valve Lift and Timing injection (VTi) Брой цилиндри - 4 Клапани на цилиндър - 4 Работен обем (cm3) - 1598 Скоростна кутия - 5 скорости, ръчна Ускорение 0-100 Km/h (s) - 10.8 Максимална скорост (km/h) - 197 Мощност (hp)/ Обороти - 120 / 6000 Въртящ момент (Nm)/ - Обороти 160 / 4250 Вид гориво - безоловен 95 / 98 Разход - градско 9.3 Разход - извънградско 5.2 Разход - комбинирано 6.7 Емисии CO2 (g/km) - 159 Дължина (mm) - 4276 Ширина (mm) - 2038 Височина (mm) - 1498 Междуосие (mm) - 2606 Маса без товар (kg) - 1362 Обем багажник (l) - 430 Обем на резервоара (l) - 60 Размер на гумите - 195/65 R15 или 205/55 R16 Брой места 5 Брой врати 5 П.П.П.П. Управлението и държанието на колата коренно се промени след смяната на зимните гуми и джанти с летни такива - 205/55/16, Nokian H, 94H. Разходът, който засякох за 400 км (София - Благоевград - Разлог - Добърско - Благоевград - София; "магистрала" + планински пътища), е 7.1 литра на 100 км.
Снимки
Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308
0 от 500
  • #35
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Г.Р.Д. ( преди 14 години )
    абе тея хора май не са се качвали в тази кола отзад,че да и дадат 10 пространство или какво на багажника ли хаха
  • #34
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Sound of Silence ( преди 14 години )
    sun: За Mazda обясних, относно Kia - беше 50/50, но за Пежото получих по-добра цена. И все пак 7 години (Киа) гаранция са по-добре от 2 години (Пежо).sss1: Не съм питал за цени на джантите в СФА, просто не ми допаднаха визуално и не си направих труда да питам за цени. Най-вероятно са доста по-скъпи от еквивалентни такива от друго място (още повече, че аз ги взех моите през зимата, с доста голяма отстъпка).
  • #33
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Sound of Silence ( преди 14 години )
    Добре, сподели с какво да го сравня тогава. Трябва да е от същия клас (small family car), да има сходна цена, да съм го карал или поне да съм се возил. Mazda3 съм карал, не ми хареса возията, прекалено твърдо окачване, аз не търся "спорт". Пластмасите вътре също не ми харесаха, някак си изглеждат евтини. Подлакътникът не ми беше особено удобен, няма няколко степени. Скоростите влизаха доста по-трудно, като при спортна кола. Много добра кола, управлението е чудесно, лепи на пътя. Но не е за мен.
  • #32
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Е,чак с Мазда 3 да го сравняваш - извинявай ама ноу ченс..
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Seeyan ( преди 14 години )
    Карам същата от 8000 км и мога да кажа, че си заковал с оценките си! Направо все едно чета своите мисли!! :) Относно забавянето на тягата - това е от VTi технологията, а и ще се отпуши на 10-15к км (поне така ми казват от СФА). И мен ме дразни, но се надявам на по-добри времена.Мога само да добавя, че щората на версията с панорамен покрив се разтропва бързичко, затова карайте или с изцяло пусната, или с изцяло прибрана ;).Лека и безаварийна на всички.
  • #30
    0 rate up comment 1 rate down comment
    HydroPower ( преди 14 години )
    Колега! Искрени поздравления за тест-драйва.Със здраве да си я караш. Безброй безаварийни километри ти пожелавам.
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    tzavti ( преди 14 години )
    Видях че споменахте турбобензина.Аз съм с този двигател.Прекрасен е.Колега направи още малко километри и разхода ще ти падне все още я разработваш.Аз на THP то градско съм на 9 а вън на 6.3.Няма нужда да си задаваш въпроса защо стелките са опция.Моята я купих от италия и тук всичките модификации вървят с стелки.Междудругото 16 цоловите джанти са с гуми 205/55/16/V а 15ките са с индекс H.Вземи си летни 205 ци за да ти е по-стъбилна колата с тези си като котка по мозайка.Много добро ревю.
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    sss1 ( преди 14 години )
    AMA AZ NE SUM S TWA PEJO :D,ZNAE6 LI,WOZIH SE W 1 KIA CERATO TAXI I GO PITAH TOQ KWO 6TE KAJE I TOI MI NI6TO EWTINA KOLA ZA RABOTA S EWTINI 4ASTI,NI6TO POWE4E,ZATWA MOJE BI 4OWEKA E IZBRAL TOWA KRASIWO PEJO
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    sun ( преди 14 години )
    Честито да си я караш с здраве!Само едно въпросче: Защо не избра Маздата или Киата, какъв им беше минуса?
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    sss1 ( преди 14 години )
    DA,IMA MNOGO LETI DJANTI,ZAWISI OT WKUSA,A W SFA KOLKO STRUWAT DJANTI?