Начин на ползване:
Ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Добра возия и комфорт на шофьора и пътниците
Начин на каране:
Икономичен / Агресивен
Допълнителни бележки
Peugeot 308 1.6E VTi Premium 5-door 120hp
Общ поглед:
Колата е нова, на половин година и скромни 5800 изминати километра, не е минавала през сервиз все още, няма и нужда за момента (на 20 000 км или една година според София Франс Ауто). Икономична е, удобна е, вози добре и е просторна.
Външен дизайн:
Може би най-субективната част е как изглежда. Колата има характер - едни ще кажат, че е ужасно грозна, други ще кажат, че е страшно красива. Не е "някъде по средата", тоест, ще се обърнеш да я погледнеш пак за да си сигурен, че е едно от двете, а не е просто "някаква кола".
Интериор:
Пежо не носят етикет "премиум марка", затова и 308 не е кола от реномираните марки на пазара, а е по-скоро кола за по-земни хора. Въпреки това, материалите, които са използвани в този модел са доста по-добри от предходните, също така и от конкурентните коли в класа (мога да дам за пример Mazda 3, VW Golf, Kia Ceed). Седалките са удобни, дори при дълъг път няма проблеми, могат да се регулират по височина, което е много добре (примерно, аз съм 1.93м и ми е изключително удобно и просторно).
Комфорт:
Колата е изключително широка, както споменах, аз съм прилично голям и въпреки това мога да се разположа зад волана все едно съм си в къщи пред телевизора. Самият волан може да се регулира по височина и е телескопичен. Подлакътникът има 3 степени на височина, което е добре премислено (французите не се славят като много високи хора ;) за различен ръст на шофьора. Пътниците отзад имат достатъчно простор и не се чувстват неудобно (има версия с 2 места отзад и подлакътник между тях, но моята кола е с 3 места). Единственият минус са облегалките на задните седалки, не са премерени както трябва и на моменти са малко неудобни.
Оборудване:
Автомобилът върви с достатъчно екстри, като ABS, cruise control, дневни светлини, парфюм за двузоновия климатроник (може би единствената по-специална екстра, другите коли от този клас нямат подобно нещо, това не е нито допълнителна приставка към духалките, нито е борче, закачено на огледалото за обратно виждане - представлява специално пригоден въздуховод с пълнители с различни аромати и е много приятно, не мирише на 5-годишно такси ;). Спидометърът и оборотометърът са малко ретро, изчистени и семпли. Бордовият компютър също е простичък (няма врътки и няколко стотин менюта и подменюта). Климатроникът както споменах е двузонов и е семпъл също така - има си една врътка с няколко бутончета и това е цялата философия. Скоростният лост е облицован в кожа, както и подлакътника. В жабката има изходи за MP3 плейър и е средно голяма (има въздуховод и там, през лятото може да се ползва да охлажда разни напитки примерно). Много ми допаднаха никелираните обкови на въздуховодите - придава още по-изтънчен вид вътре, една малка крачка към по-луксозно изпълнение :) Но и тук имам забележка, по-скоро към нашите местни представители на Пежо - защо мили хора смятате стелките за екстра, която влиза единствено в цената на най-добре оборудваната версия?
Возия:
Колата вози сравнително меко, както повечето френски коли, но окачването е малко по-особено - хем е меко, хем не е чак толкова лесно трошливо (не че мога да кажа след толкова малко километри, а и гледам да избягвам повечето дупки и неравности по нашите чудни пътища). Това пък води до не чак толкова директното управление (както е при Mazda 3 и Golf), в завоите се влиза малко по-внимателно. От друга страна, всичко опира до гумите - фабрично идва с летни Continental Premium Contact 2 (195/65 15", не съм обърнал внимание на скоростния индекс), които не мисля, че са достатъчно добри. Така, колата ми се струва тежка - 1350 кг (Mazda 3 и Golf 5 са по-леки с поне 100-на килограма), и е малко тромава при първоначалното ускорение (няма турбо, и все пак се чувства нещо като турбо лаг - до 2200 оборота всякаш нищо не се случва и хоп, след това тягата захапва и колата дръпва напред). След като набере, колата е стабилна на висока скорост, максимално съм поддържал 170 км/ч, но това е със зимни гуми със нисък скоростен индекс - през лятото, с подходящи гуми (примерно 205/55 на 16") мисля, че няма да е проблем колата да си върви и с 200 (не че това е приложимо за нашите магистрали).
Разход на гориво:
Така, много съм доволен от жаждата на колата - при нормално каране извън града, 90-100 км/ч, разходът е около 6.5 литра на 100 км. На магистралата малко се покачва заради по-високата скорост, но повече от 7.5 литра не съм засичал (говорим за пълен резервоар -> 200 км -> допълване на резервоара). Градско - около 9 литра на 100 км, но тук играе друг фактор - местоработата ми е на 5 километра от жилището, тоест колата не може да загрее достатъчно и харчи малко повече. През зимата се качва с около половин литър, особено ако е както напоследък -13, -14 градуса. Като цяло, колата е много икономична.
Заключение:
Лично аз съм доволен от качеството на изпълнението и комфорта на колата и мисля, че за цената си е много добро решение. Вие си преценявате дали кратката рецензия е пристрастна или некачесвено направена, или пък е добра и без превземки колко е невероятна и прекрасна и чудесна и т.н. колата. Нова е. Моя е. Карам си я с кеф :)
Благодаря за отделеното време и приятен ден ;)
П.П. Снимките са правени преди няколко месеца, не са най-актуалните, да кажем от съображения за сигурност, все пак говорим за авто-портал с хиляди потребители. А тревата е малко по-зелена заради леки корекции на насищането на цветовете на снимките ;)
П.П. Версията на автомобила е Premium, но е с допълнителни опции, като някои не са стандартни за това нивото(Premium & Premium Pack). Други са добавени в последствие (като ароматизатора). Тъй като колата е от 2008 година, напълно възможно е да има разлики в предлаганите неща в момента и тези от преди 2 години.
П.П.П. Техническите характеристики все още се одобряват, затова ще ги сложа тук направо:
Двигател - Variable Valve Lift and Timing injection (VTi)
Брой цилиндри - 4
Клапани на цилиндър - 4
Работен обем (cm3) - 1598
Скоростна кутия - 5 скорости, ръчна
Ускорение 0-100 Km/h (s) - 10.8
Максимална скорост (km/h) - 197
Мощност (hp)/ Обороти - 120 / 6000
Въртящ момент (Nm)/ - Обороти 160 / 4250
Вид гориво - безоловен 95 / 98
Разход - градско 9.3
Разход - извънградско 5.2
Разход - комбинирано 6.7
Емисии CO2 (g/km) - 159
Дължина (mm) - 4276
Ширина (mm) - 2038
Височина (mm) - 1498
Междуосие (mm) - 2606
Маса без товар (kg) - 1362
Обем багажник (l) - 430
Обем на резервоара (l) - 60
Размер на гумите - 195/65 R15 или 205/55 R16
Брой места 5
Брой врати 5
П.П.П.П. Управлението и държанието на колата коренно се промени след смяната на зимните гуми и джанти с летни такива - 205/55/16, Nokian H, 94H. Разходът, който засякох за 400 км (София - Благоевград - Разлог - Добърско - Благоевград - София; "магистрала" + планински пътища), е 7.1 литра на 100 км.