Начин на ползване:
Ежедневно, градско, извънградско
На кое качество на автомобила най-много държиш:
разход на гориво, здравина, дизайн
Начин на каране:
умерено, по-скоро икономично
Допълнителни бележки
Карам го от една година и съм обиколил половин България с него. Най-точното описание, за мен лично, е: "перфектен градски автомобил, посредствен извънградски".
Ще започна с приложимостта. За град като София пежото е великолепен избор. Изключително маневрен автомобил, много къс, следователно лесен за паркиране. 75 коня са предостатъчни за градско каране и представляват много добро съотношение между мощност и тегло на колата, което води до невероятен разход. Аз карам умерено към икономично и в София ми гори 6-7/100.
Извън София обаче колата търпи сериозна критика. 75 коня за извънградско са крайно недостатъчно. Ускорява бавно, което затруднява изпреварванията, а с 4 души и багаж си е своеобразно мъчение. Не е от най-тесните автомобили, но ако си над 1.80, след 200 км каране може да ви се схванат краката. Огромният и единствен плюс е разходът на гориво. С най-икономичното ми възможно каране съм смъквал разхода до 4.5/100, а с умерено (100км/ч), заковава 5л./100км.
Надеждност - Както казах, колата е малка и има къса предница, което е лошо при челен удар. Инженерите са компенсирали, като са дръпнали таблото навътре в купето, но при сблъсък с по-голяма скорост отпишете краката си. Моята има една въздушна възглавница - шофьорска.
Оборудване - доста прилично бих казал. Има всичко, което е нужно за един автомобил, за да се чувствате комфортно. Достатъчно пространства за документи и дребни джаджи. Доста екстри, които правят пътуването приятно.
Пространство - прилично като за автомобил с 2 врати. Не очаквайте обаче да съберете четирима волейболисти вътре - невъзможно е. Багажникът е отвратително малък. Два по-големи сака и го отпишете!
Цена - Качество - може да намерите този автомобил на доста изгодни цени, но сигурно няма да е запазен. Като цяло обаче е корав и смея да твърдя, че не отстъпва по нищо на немските машини примерно - всичко е предразсъдъци. Доста здрава ходова част, като аз съм сменил един шарнир за 25 000 километра и то защото минах през една брутална дупка и огънах дори джантата. Всичко друго си е здраво и няма да хлопне.
Качество на материалите - по-скоро не добро. Пластмасата е евтина и при каране по кофти пътища започва да подрънква и иска много досадна работа, за да се обезшуми.
Поведение на пътя - като цяло много стабилен и ме е изумявал в различни ситуации. Има стойка на жаба, нисък център на тежестта.
Разход на гориво - вече го коментирах - най-силната страна на тази кола.
Удоволствие от шофирането - на градско бих сложил 8, а за извънградско не повече от 5, затова средно 6.
Общо: Практичен автомобил за града, по-скоро дамски предвид размерите му. Много приятен дизайн, малък обем. Икономичен, което го прави перфектен избор за хора с ограничен бюджет като мен.