Начин на ползване:
ежедневно на средно дълги разтояния
На кое качество на автомобила най-много държиш:
икономичността
Начин на каране:
икономично
Допълнителни бележки
Общи впечатления:
Автомобила е внесен от Италия миналата година. Карам я вече половин година – 6000км. Най-много ми харесва икономичността. Преди да я подкарам за първи път бях скептично настроен, поради малкия двигател. Но ускорява като нормална кола. Не е мудна даже напротив. Консумативите са доста приемливи като цена. Липсата на абсолютно никаква ръжда също е впечатляваща. Харесва ми също и силното парно.Колата мина и най-големия си тест – ЗИМАТА. Имам и забележки разбира се. Задната скорост е малко дразнеща, защото прехърква. Но като мина през 1-ва няма проблем, разбираемо е поради 12 годишната и експлоатация. Има много недостатъци от техническа гледна точка : липса на климатик, няма серво и АБС нито въздушни възглавници.
Външен дизайн:
Не е като на някоя съвременна кола разбира се, но на мен ми харесва. Състоянието на боята и лака е отлично. Създава впечатления за много пазен автомобил. Мисля че разликата с ибизите с черните пластмасови брони е огромна.
Интериор:
В интериора няма нищо открояващо се. Нормален не претенциозен, даже бих казал леко скучен и старомоден. Но все пак е практичен с много места за поставяне на предмети. Велурените седалки събират прах но са лесни за почистване. Интериора като цяло е лесен за почистване – както пластмасите, така и седалките и мокетовото покритие . В моя случай е запазен, без драскотини, петна и тем подобни.
Комфорт:
Автомобила е комфортен и просторен. Седалките са много удобни, не запарват, не скърцат. Волана е регулируем, което е предимство. Комфорта като цяло ми харесва. И е от предимствата на Ибиза. Пасажера ако е по едричък малко опира в джапката, но седалката е лесно регулируема, но за сметка на пространството и комфорта на пътника отзад.
Оборудване:
Оборудването е катастрофално. Най-големия минус на този автомобил. Няма какво да го коментирам защото просто го няма :D
Возия:
Возията е приятна, сравнително мека. За сега е такова. Но може би в тази секция трябва да пиша малко по-късно. Защото сме в Бг и малко коли издържат дълго без проблеми. Поведението в завой е добро. Няколко пъти ми се наложи да завивам с голяма скорост и нямаше никакво унасяне.
Разход на гориво:
Зависи разбира се от стила на карането.
На мен ми дава разход от 7 л на 100км при градско каране ( за Русе) . Извън градското ми е около 5 л на 100 кл ( пот държане на 90 км/ч). Като се има в предвид, че карам много спокойно. Срещам мнения в нета от типа „много ми гори сеата, защо така” за точно този модел. Но просто хората не осъзнават, че карат 1000 кубиков автомобил. И не правят разлика дали е 1000 или 2000. Например на извън градски цикъл на някои им дава по голям разход отколкото при градския. Това става от много ръчкане. Не може да я ръчкаш на 140 (почти максимална скорост) и да очакваш икономичност от такъв тип автомобил. Това се отнася и за градското каране. Зимата не съм я засичал, но предполагам, че нараства.
Заключение:
Ами като се има в предвид цената (3000лв) на колата е изгоден и добър автомобил. Доволен съм от покупката си
Ето и малко история на модела и технически характеристики.
Seat Ibiza 1.0i
Начало на производство: Октомври 1996
Край на производство: Януари 1998
Вид купе: 3 врати / хечбек
Двигател
Мощност (к.с.) 50
При (обороти в мин.): 5000
Работен обем (см3): 1000
Въртящ момент (Нм/Обороти): 86 / 3200
Принудително пълнене: Не
Максимална скорост (км/ч): 145
Ускорение до 100 км/ч (сек.): 19.4
Вид Гориво: бензин
Разход на гориво в смесен цикъл (литра на 100 км.): 6
Разход на гориво в градски цикъл (литра на 100 км.): 7.8
Разход на гориво в извънградски цикъл (литра на 100 км.): 5
Брой клапани на цилиндър: 2
Газоразпределителна система: ohc
Диаметър на цилиндъра (мм): 67.1
Ход на буталото(мм): 70.6
Степен на сгъстяване: 10
Задвижване
Вид задвижване: Предни колела
Tрансмисия
Скоростна кутия: Ръчна
Брой предавки: 5
Спирачна система
Отпред: Дискове
Отзад: Барабанни спирачки
Габарити
Дължина (мм): 3850
Широчина (мм): 1640
Височина (мм): 1420
Междуосие (мм): 2440
Други
Размер гуми: 155R13
Собствено тегло (кг): 885
Максимално допустима маса (кг): 600
Обем резервоар (литри): 45
Диаметър на завиване (метри): 9.8
Гаранция срещу корозия (години): 6