Начин на ползване:
Ежедневно. Градско и дълъг път.
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Удоволствие от шофирането / Доброто поведение на пътя.
Начин на каране:
Хмм, бързичко, но умерено.
Допълнителни бележки
Използвам автомобила ежедневно за придвижване до работа (София) и доста често за дълъг път, вкл. в чужбина - служебно, понякога на почивка.
Обичам да съм зад волана, за мен е важно автомобилът да има отлично пътно поведение и да доставя удоволствие от шофирането.
Преди да избера Ford Mondeo си написах добре домашното. Изчетох всички възможно отзиви от специализираните издания - ревюта, тестове, сравнения.
Пробвах голяма част от автомобилите в сегмента.
Не случайно отзивите за Mondeo бяха толкова ентусиазирани и често побеждаваше дори автомобили като С класа или 3 серия.
Мога да потвърдя, че това е автомобилът с най-добро пътно поведение в класа сред масовите, като превъзхожда дори повечето от т.нар. премиум марки. Определно е чудесен избор за хора, които обичат по-спортно шофиране. Преодоляването на планински проход си е истниско удоволствие. Управлението е ултра прецизно, нивото на сцепление феноменално, а накланянето на каросерията почти отстъства. Ако прекалиш с натискането, поведението му е сигурно и предвидимо - никога няма да те подведе. ESP се намесва съвсем неусетно - доста майсторски е настроена, точно както и самото окачване и управление. Моите уважения към Ford!
Дизайна също е чудесен, а и очевидно се харесва на почти всички (без хората с малоумни предрасъдъци, рабира се.)
В същото време е практичен в ежедневието, с разумна поддръжка и разумна цена.
Изключително подходящ е за дълъг път - тих, комфортен, икономичен и стабилен при висока скорост. Седалките са големи и добре оформени. Има много пространство и отпред и отзад. Багажника е не само огромен, но и достъпа до него е много лесен благодарение на 5-тата врата (моето е 5-врато).
Уредите са лесно четими, изглеждат добре, обслужването им е лесно и интуитивно.
Аудиоситемата е Sony с 8 тонколони - много е впечатляваща.
Фаровете са отлични - имат адаптивна функция и следват посоката на завоя, като отделно имат и ъглови светлини, които при ниска скорост светват почти на 90 градуса и правят безопасно завиването в тъмни пресечни и остри завои.
Като цяло, Ford Mondeo има много силни страни и никакви съществени слабости.
Понякога ме дразнят самите му размери - освен, че е мното дълъг (близо 4.80, междуосие 2.85) е и неимоверно широк, което прави провирането из тесни улички доста досадно.
Видимостта напред вдясно (посока предния пасажер) е доста лоша, бордюрите "изчезват". Понякога се стича малко вода в багажника като го отворя в мокро време - можеха да го доизмислят.
Като цяло недостатъците са дреболии на фона на качествата на автомобила.
Пропуснах разхода. На дълъг път е между 5.5 и 7 литра в зависимост от шшофирането и условията. Градско - 7-7.5 (понякога до 8).
Двулитровия дизел със 140 коня е оптимален за автомобила. Притежава добра динамика, съчетана с приличен разход. Лесно се изправарва на 3-та и 4-та, с лекота поддържа 160-180 км/ч на 6-та, вдига до ок. 220 ако има условия за това и човек е в неразумно настроение.
Досега не съм имал никавкви проблеми с автомобила, дори крушка не е изгаряла. Даже гумите износва равномерно.
Извод: Искрено препоръчвам Ford Mondeo, страхотен автомобил е в почти всяко отношение. Моите уважения към Ford, правят страхотни автомобили, особено през последните години, а уверявам ви, имам бази за сравнение!