Начин на ползване:
Ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Удоволствието от шофирането
Начин на каране:
Разнообразно.
Допълнителни бележки
Първо, за да няма недоразбрали ще кажа, че аз лично съм карал колата около 5000 километра, тъй като не е лично моя, а е семейна.
Първото нещо, което ме впечатли, когато седнах на шофьорското място бяха колосалните размери на колата. Mondeo е по-широко със сантиметър от актуалния S-Class на Mercedes, което означава много. Дължината също не е за подценяване, защото със своите над 4.84м Ford-a си е една голяма кола. Това разбира се се е отразило и във вътрешното пространство и бих казал, че никой представител на класа не разполага с толкова обширно вътрешно пространство. Интериора при това ниво на обзавеждане изглежда скъп. Седалките са с черна тапицерия алкантара и алуминиевите (част от тях са имитация) облицовки на таблото и вратите контрастират много приятно с нея. Заедно с 15 сантиметровия пълноцветен екран на системата Ford Convers+ този контраст и скъпата тапицерия правят атмосферата в автомобила като цяло ексклузивно-техничарска.
Безпорен плюс на Mondeo е идеалното пътно поведение (в интерес на истината Ford са наистина много добри в тази област от пускането на първото поколение Focus насам). В случая колата разполага и с опционалното активно окачване, което освен че има три режима на работа - спортен, комфортен и нормален, се настройва спрямо пътната обстановка, като това се случва 10 пъти в секундата. Наистина е страшно удоволствие да взимате завоите бързо. Колкото по-бързо се кара в завоя, толкова по твърдо става окачването и действително се създава впечатление за движение по релси. Разбира се с тази стабилност и със системите за пасивна безопастност към които може да се причисли и активното окачване, заедно с електронната стабилизираща програма (ESP), не трябва да се злоупотребява! Нещо, което трябва да сспомена е, че колата вози предимно твърдо, дори в режим Comfort, но това мисля, че се дължи и на 18 цоловите джанти с нископрофилни гуми.
Mondeo-то е приятно за дълъг път, изпреварванията наистина са удоволствие благодарение на мощния двигател. Осезаема турбо-дупка не се усеща и дигателя се държи най-добре при 2000об/мин, когато разхода е нисък, но в същото време разполагате с 400Nm въртящ момент, което значи, че спокойно може да изпреварите без да се налага да смъквате предавка надолу. Като коментирам двигателя е редно да спомена и разхода на гориво, който е сравнително висок. На извънградско дава около 8-8.5, като ако се мъчите да карате икономично, може да го свалите на 7... но това е трудно, тъй като колата предразполага към бързо каране. Ако не следите показанията на километража на магистралата може да се хванете, че карате със 180-190км/ч за което заслуга има и добрата шумоизолация, която спрямо предишния модел е значително подобрени и за разлика от там липсват дразнещите аеродинамични шумове откъм огледалата. Нещо неприятно е силното тракане на двигателя при празен ход и ниски обороти, не очаквах подобно нещо от този мотор.
Като безопасност Mondeo е на топ ниво. Базово разполага с 9 Airbags като това включва Airbag за коленете на водача. Разбира се разполагаме с пълен набор системи ABS, ESP, Brake Assist, Traction control и д.р. В графа безопасност включвам и активното окачване и завиващите bi-xenon-ови фарове.
Приятно впечатление правят детайли като вградените в огледалата светлини, които осветяват земята около колата при отваряне на вратата и при отключване. Неприятно пък прави липсата на други детайли като например сигнални светлини във вратите, които да светят при отворена врата. На тяхно място има само светлоотражатели... очевидно направено с цел пестене на пари.
Иначе колата е много проблемна в града поради именно така големите си размери, а и поради донякъде ограничената видимост следствие на затъмнените стъкла. Но пък е факт, че може би именно поради цвета си, тъмните стъкла и внушителните размери, всява респект у другите шофьори и честно казано не мога да си спомня случай, в който да не ме пуснат бързо, бързо да се престроя, да изляза от улица без предимство и другите подобни ситуации, които иначе са така досадни.
Препоръчвам колата (с високо ниво на оборудване и мощен двигател) на всички, които не страдат от снобизъм и искат голяма, луксозна, приятна за каране кола. Аз няма какво повече да кажа, освен да се съглася с мнението на мнозина журналисти, сред които и Джеръми Кларксън, че Mondeo е лидер в класа си.
ПП: Е разбира се го има и едно от най-негативните явления, а това е тежкото обезценяване което ще претърпи тази кола, но какво да се прави, такъв ни е пазара.
И смятам, че е уместно да спомена какво допълнително е поръчано като оборудване на конретната кола (изцяло частна поръчка):
Titanium X плюс:
*18 цолови джанти
*лак металик
*тъмно тонирани задни стъкла
*завиващи фарове
*отопляемо челно стъкло
*отопляеми пръскачки
*ел.сгъваеми огледала с памет
*ел. седалка с памет
*отопление и охлаждане на седалките
*парктроник (защо не е стандарт при тези размери ми е непонятно)
*активно окачване
*гласови команди на телефона, аудио системата и климатроника