Начин на ползване:
Всекидневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Здравина и надеждност
Начин на каране:
Предимно спортно
Допълнителни бележки
Колата я притежавам от 4 години и съм преживял доста неща с нея, oт зверска катастрофа до безаварийни дълги пътувания. Доста съм доволен. В момента притежвам и Голф 5 1.6 FSI. Искам да подновя 3-ката тъй като вече си е стара кола и честно казана за цена/качество/предлагане не мога да се спрa на нещо конкретно. Приготвил съм около 10 000 лв. и от видяното съм се спрял на Голф 4. Бих додал малко отгоре, за да мога да се сдобия с GTI версията. Не съм някакъв заклеймен фен на Голф, но определено за ежедневна кола ме устройва предостатъчно/ без разхода на гориво/. Но икономията от ремонти и поддръжка компенсират горивото, та и отгоре. И все пак за самата кола - като поведение на път и усещане на управляемостта е отлична. Голям недостаък бих казал, че са дългите скорости. Специално за модел GTI определено е недостатък да няма къси скорости. Салона е ергономичен и удобен, особено при по-екстрамно шофиране. Добра видимост от огледалата и прозорците /специално при 5-то поколение - голям недостатък/, Изчистен дизайн при интериора и функционални уреди и копчета. На извън градско шофиране при по-високи обороти се държи изключително добре при изпреварване и не може да те изненада неприятно. Стига да свикнеш е доста прeдвидима. Друг минус бих казал, че са материалита на салона, но като се има в предвид, че това е кола на 12 години надали са много автомобилите със запазен салон. Обобщаващо мога да кажа като разлика между 3-то и 5-то поколоение: при 3-ката има по голямо удоволствие от шофирането и управляемост, а при 5-цата от возия и комфорт /съпоставям 2.0 GTI 115 коня 1996г. с 1.6 FSI 115 коня 2004г./. И тъй като все пак зависи от стил на шофиране и лични приоритети, за мен определено 3-ката е по-предпочитаната кола. Ако може би се съберат плюсовете на двете тогава ще се получи и Golf 5 2.0 GTI 200 коня, но за съжаление не е толкова достъпна като цена.
* Стабилността е много относително нещо, тъй като тук е съвкупност от няколко качества. За окачването се знае, че GTI версията заводско си е с спортно окачване. Амортисьорите са ми Bilstein, а гумите са Fulda Carat 195/50/15 - т.е. стандартният размер за колата. Не знам за какъв ъгъл на завоя сте споненали в коментара, че има проблем при 140 км/ч, но при мен определено е нямало до сега. На магистралата София - Пловдив съм влизъл в завои с по 180км/ч. Усеща се, че е на границата, но въпреки всичко е нямало недозавиване или излизане от идеалната линия. Като цяло съм изключително доволен от поведението й и като стабилност. Пак споменавам, че е доста относително и зависи от няколко компонента.
Не ангажирам никой с моето мнение, просто го споделям!
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=8481395