Начин на ползване:
50/50 градско/извънградско
На кое качество на автомобила най-много държиш:
надеждноста
Начин на каране:
умерено
Допълнителни бележки
Като цяло испанците са създали един добър автомобил,като са използвали най доброто от VW за онова време.Дизайна отново (след първото поколение Ибиза) е поверен на Джорджето Джуджаро ,който създава каросерия с ниско в въздушно съпротивление и тънка С колона като подчертава спортната визия на модела..Ибиза дебютира на новата за онова време АО3 платформа на която по късно дебютира и VW Поло (93 респ. 94г) . Първоначално в GTI се монтира доказания с надеждността си от Ауди и Пасат (В3) 2Е двигател който по същото време вече стои зад логото GTI и на решетката на Голф 3,но субективното усещане за GTI е по силно зад волана на Сеата тъй като той е по лек с около 150 кг.Двигателя е доста пъргав въпреки,че изискава високи обороти . Макс. въртящ момент от 166 нм се достига при 3400 об/мин., а 115 к.с при 5400 об/мин.. Елементарната поддръжка на този мотор може да му осигури пробези от над 400-500 хил.км.Трябва да се обръща внимание на свещите( от тях гори бубина),редовна подмяна на възд. филтър (от него страда дебитомера -механичен),но това си е в рамките на нормалната поддръжка.Като недостатък бих посочил високия данък, високия разход на гориво и слабите екопоказатели. Изпреварванията обаче са истинско удоволствие като не е необходимо да се сваля предавка надолу ,само леко подаване на газ.Дългите пътувания обаче са малко изморителни заради неудобните и твърди седалки тип Рекаро (които не са и с особено издръжлива конструкция). Шумоизолацията можеше да е по добра тъй като в интериора проникват доста шумове от двигателя и въздушната струя при скорости над 100км/ч Динамичното поведение е подчертано и от твърдото окачване което обаче е особено неприятно в комбинация с лоша пътна настилка и скърцащите пластмаси в кокпита. Окачването е много здраво и издръжливо,поддръжката му е евтина,а подмяната на детайлите по него е детска игра Интериора като цяло е направен доста добре като използваните материали в него са много устойчиви на ежедневна употреба и стареят много бавно.Кормилното управление е директно,скоростите се сменят лесно,спирачките са много добри тъй като и на 4-те колела има дискове.Недостатък е липсата на АВС който по онова време е бил екстра и за него се е долащало (спец. за UK за АВС се е доплащало 600 паунда по онова време).Климатик няма(по късно се предлага като екстра),но за сметка на това има невероятно парно и механичен шибедах който функционира безотказно вече 20 г. Багажника е достатъчен за 3-ма души,но полезния товар (в кг.) можеше да е по добър.Понякога проблеми създава електрониката и ключалките които не са особено издръжливи във времето,но тези проблеми се отстраняват бързо и евтино заради богатото изобилие от части нови и втора употреба.Аз лично съм доволен от колата си тъй като не ми е създавала особени грижи и с нетърпение чакам лятото когато ще паркирам Ибизата до пясъка на плажа и ще и се наслаждавам.