Начин на ползване:
нощно и извънградско
На кое качество на автомобила най-много държиш:
поведение в завой
Начин на каране:
на мах
Допълнителни бележки
Колата я карам от около 6 месеца, предимно извън града. Не обича трафик и задръствания- съединителят е тежък и харчи бая когато работи на празен ход. Ако съм в задръстване, доста се изнервям, знаейки цената на бензина... Педалът на газта е много чувствителен и дори сега, когато съм свикнал, пълзенето и постоянното спиране и потегляне е изморително. Втора предавка влиза със специални умения, които като ги придобиеш, даже ти доставя голямо удоволствие като включиш чиста втора. Заради вирнатата задница, видимостта назад не е никак добра. Окачването ми мисля, че не е оригинално, но колата е бая ниска, вози твърдичко и понякога леко опира в най-злите легнали полицаи. 75ицата изобщо не е маневрена, което много ме учуди, имайки предвид че е със задно предаване. С две думи- не е най- удобната кола и може би това е най- неподходящият за жени автомобил, който съм карал. За сравнение, БМВ Е36 е много маневрена и лесна за каране. За градски цели си имам малка кола на газ, което изчиства голяма част от недостатъците на Алфата.
Сега да кажа защо ОБОЖАВАМ този автомобил и защо нищо от написаното по- горе няма значение за мен. Търсех си съботно- неделен автомобил, който да карам с кеф извън града и просто да прави проблемите в главата ми да изчезват за кратко (тук може да остана неразбран). Алфа 75 е точно това и даже надминана очакванията ми. Скоростната кутия и съединителя са монтирани отзад и колата е много добре балансирана. Два пъти ми се е случвало да влизам с висока скорост в завой, който се е оказвал по- остър, отколкото съм си мислел (за щастие беше сухо). Колата беше като на релси (ама не като Ауди quattro, които не завиват)- аз просто завъртях волана и машината се справи отлично. За сравнение, искам да кажа, че съм карал БМВ Е36 около година (голям хулиган със 190 коня- яка кола) и бях изпаднал в подобна ситуация, след която ми трябваше нов радиатор... Алфа 75 е по- стабилна на пътя от БМВ 3, но пък се изисква повече газ, за да я накараш да занесе. С 3.0 двигател дрифта е детска играчка- и млад шофьор би се справил (до сега не съм прекантарвал задницата, но случи ли се, най-вероятно няма да има връщане...).
Звукът от V6 на Алфа е веднъж! С ниска скорост, прозорецът дори и зимата е открехнат. Този дълбок, гърлен рев, комбиниран с вибрациите под купето, когато се подаде газ е нещо, от което кожата настръхва... всеки път. Педала на газта и начинът, по който колата реагира, също е много вълнуващ. За разлика от БМВтата, които съм карал, тук педалът е много чувствителен и не е нужно да се натиска до ламарина, за да тръгне колата. С висока скорост в завой, това дава повече контрол върху автомобила. В града е трудно...
Седалките серийно са Рекаро (много удобни), ел. стъклата се отварят от тавана, което предизвиква учудени физиономии по паркингите :D, a хората, които се качват за пръв път в такава кола, рядко намират в първите 5 минути как да си отворят вратата отвътре :) Всичко това за мен са плюсове, които правят колата още по- симпатична.
Накрая искам да опровергая един мит, че тия Алфи били чупливи: първо, това е 27 годишна кола и да, скоростната кутия е проблем по някога, но вкара ли се в ред, това е една много солидна машина с много здраво окачване.
Не е кола за всеки, истинска Алфа е!