IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford Fiesta

7.4
Закупена: 2012 г., Пробег: 400 км.
Приложимост в ежедневието
7
Надеждност
9
Оборудване
6
Пространство
6
Цена/Качество
9
Качество на материалите
6
Разход на гориво
9
Удоволствие от шофирането
7

Какво не ти харесва

  • Липса на лумбална опора на предните седалки
  • Липса на въздушни завеси
Ford Fiesta От: Wane 11.04.2012 5907 прочитания 16 коментара
Начин на ползване:
rental
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Начин на каране:
Динамично според правилника.
Допълнителни бележки
Настоящото поколение на Fiesta е на пазара от близо 4 години, но все още изглежда модерно и не се чувства остра нужда от актуализация на модела. Колата, която имах възможност да пробвам е произведена тази година и с пробега си от около 1000 км е съвсем нова. Оборудването ѝ съответства на Trend Style в България като единствената разлика е наличието на airbag за коленете на водача. Trend Style включва също климатична инсталация, ел. предни стъкла и огледала, аудиосистема с 6 тонколони, USB и AUX входове, предни фарове за мъгла, борд. компютър, напълно безсмислен индикатор за смяна на скоростите и д.р. В допълнение въпросната кола разполага с отопляем преден прозорец, Bluetooth хендсфри, гласови команди, 15“ алуминиеви джанти и ел. сгъваеми огледала. Двигателят и е бензинов 1.25л с 82 к.с. Цената на колата в България с идентично оборудване (включително опциите) струва малко под 24000 лв. преди да започнете да се пазарите, което според мен е съвсем разумна и основателна цена. Да преминем към субективната част от теста ми. С влизането вътре не откривам нищо фрапантно, което е добро начало. Арматурното табло има леко хлапашки дизайн, който не ми допада и ми напомня на нещо корейско, но пък изработката е съвсем прилична. Не се набиват на очи свръх скъпи или евтини материали, което отново е нещо хубаво. Таблото е изработено от приятна мека пластмаса, като само тези части от него, които остават сравнително скрити от погледа са направени от по-груба, твърда пластмаса. Атмосферата се разведрява от лакираните в сребристо детайли, които макар да не приличат на алуминиеви (въпреки желанието на производителя) не са дразнещи и твърде евтини на вид. Струпването на бутони на централната конзола може да изплаши някой технофоб в началото, но мисля, че управлението на всички функции е лесно и интуитивно. Воланът, е кожен и има удебелени, като захватът е стабилен. Седалките като цяло са удобни, като шофьорската включва широк диапазон настройки, но пък липсва лумбална опора. Както всеки друг Ford, Fiesta има стабилно пътно поведение. Окачването е изключително добре балансирано, като се справя с неравностите по пътя по-добре отколкото очаквах и макар да е предлага добро сцепление в завоите, не се усеща много твърдо по неравностите. Мисля, че колата щеше да е много приятна за каране, ако не беше електрическото сервоуправление, което прави волана прекалено лек и минимизира връзката път-волан. Но пък предвид същността на Fiesta като градска кола, лекото управление може да се приеме като голям плюс, тъй като улеснява маневрирането в градски условия. В тази връзка колата е много подходяща за града с компактните си размери, пъргавия двигател, маневреността и добрата видимост. Моя опит с Fiesta-та обаче беше малко по-различен, като от четиристотинте километра, които изминах с нея едва 40 бяха в градски условия. Малко повече от това бяха първокласни пътища, а останалото магистрали. На магистралата си проличават и основните недостатъци що се отнася до управлението на колата. Късото междуосие, ниското тегло и височината на колата изискват чести корекции с волана при скорост над 100км/ч. Въпреки това, не мога да кажа, че карането ѝ е изморително. За това спомага и много добрата шумоизолация като за класа. Двигателя се чува доста рядко и дори при по-високи обороти не мога да кажа, че звука му е неприятен и изтормозен. Основният шум в купето идва от пътя. Двигателят макар и малък – 1.25л, 82 к.с. е пъргав и субективното усещане е, че ускорява по-бързо от официалните данни. Осезаема липса на мощност се усеща при скорост над 90-100км/ч и доускорение. Силно впечатление ми направи разхода на гориво, който се оказа по-нисък от официално обявения от производителя. За 400 км по сравнително натоварени пътища, средна скорост 80 км/ч и каране според правилата, разхода беше 5.3л на 100км.
Снимки
Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta
0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 12 години )
    reventon, мисля, че Wane е дал реални оценки. Лично аз бих дал поне 9 за удоволствие от шофирането, но моят мотор е по-мощен, макар и не толкова, колкото искам. Карал съм и версията с 82 к.с. Tам наистина моторът не ми допадна. Просто са малко за тая кола Euro 5. По-високата оценка както казах се дължи на това, че с течение на времето човек почва да разбира замисъла на тоя автомобил. А той е да доставя удоволствие при активно или релаксиращо каране. За оборудване също бих дал 9, защото моята кола няма само кожен салон с подгряващи седалки и парктроник. Не сметнах за нужно да поръчвам, защото и така се справеям отлично с размерите на автомобила при паркиране. За останалите оценки съм съгласен с изключение на това, че бих смъкнал оценката за разход на гориво от 9 на 6 или 7. Чисто и просто бордкомпютъра лъже с 300-400 грама и реалният разход на бензиностанцията е по-голям от показаното. Така, че 5.2 л/100 км реално са 5.5-5.6 л/100 км. Тая забележка е към Wane - да не се доверява толкова на бордовите компютри. Причина за това са не толкова некоректността на производителя, колкото оеднаквяването на детайлите при различните модели на Фиеста. Монтират се и се настройват по един и същи начин компютъра при версиите с 14 до 17 инчови колела, както и тия с по-високопрофилни гуми. Примерно, има 195/50 R15, както и 195/60 R15. Това си проличава и от разликата в показанията на скоростомера, засечен на радар. Реалната скорост е с 4 км/ч по-малка при 50 км/ч. Освен това, дизелът разполага с малко по-малък резервоар. Компютърът е настроен да изчисляява разхода при резервоар 42 литра, вместо 44-45, както е при бензина. И още нещо за зелената стрелкичка, показваща момента на превключване. Лично аз напоследък само нея гледам, защото като надуя музиката не чувам мотора. Гледам оборотомера, но зелената стрелкичка ми е вече по-удобна. Някъде при 2050-2100 об/мин светва. Отначало ми се струваше ненормално да включвам на 2000 об/мин и оборотите да падат на около 1500, но в последствие разбрах, че колата и така си върви добре, ако целта ни е икономия на гориво. Затова вече включвам веднага след 2000 об/ мин и резултатът с икономиите е налице. Така, че Wane, ето още едно нещо за което не съм съгласен с теб. Не знам как е при 82 к.с. Мотор, но при моя с 96 к.с. Си е ОК.
  • #6
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 12 години )
    Забравих да си кажа мнмението за белия лак. Много приятен на допир. Макар да изглежда, че е хлъзгав, не е така. Напротив. Кожата на волана е по-хлъзгава от тоя сребърен лак по скоростния лост и дръжките на вратите. идеално ми залепва в ръцете и си мисля, че щеше да е добре всички части по арматурното табло да бяха направени по тоя начин. Лично мен ме кефят сребърните акценти. Дори ми се иска да бяха повече, включително в дръжките на вратите.
  • #5
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 12 години )
    Wane, поздравление за теста. Аз вече имам над 8000 км с тая кола, но с 96 к.с. Тия нещица дето споменаваш като екстри ги имам и аз + още 5-6 други като безключов достъп и запалване, лумбална опора, автоматични фарове и чистачки, затъмняващо се огледало за задно виждане и така нататък. Интересно ми е, как човек седнал за първи път в тоя автомобил възприема нещата. Когато аз за първи път преди години я тествах, имах подобни на твоите впечатления. На мен също ми се стори, че воланът е много лек на място. Но при движение се втвърдява. Сега след толкова километри дори ми се иска да е по-лек. Отначало и на мен бе малко трудно да държа пътя заради много директния волан, но впоследствие му хванах цаката. Чисто и просто трябва да се върти по-малко. Колата си върви сама в права посока. Воланът според мен е доста твърд при висока скорост. По-твърд от нормалната хидравлика на предната ми Фиеста, при която воланът олекваше при голяма скорост. Що се отнася до обратната връзка, не съм съгласен, че нямало такава. Напротив. Доста бързо се изправя волана дори като се движиш с 5-10 км/ч. Просто за 3-4 метра колелата са вече в права посока, ако си правил завой на 90 градуса. Освен това се усещат с волана и почти всички камъчета и неравности по пътя. Разбира се, когато седнах за първи път, след като слязох от старата Фиеста, впечатление ми направи това, че воланът по-малко трепти в ръцете. След 8000 км обаче мога да твърдя, че със всичко се свиква и дори ми се иска още малко промени в посока олекотяване ( при ниска скорост, защото при висока си е добре). Знаеш ли, колкото човек повече кара, толкова повече разбира тая кола. Скоро гледах клипчета със старата си Фиеста и видях, как боравя с волана след завой. Ами аз не го пускам, а сякаш се мъча да го изправя. С тая Фиеста, ако пуснеш волана, колата просто сама продължава в зададената посока, без да продължава да завива или недозавива. Връзката с пътя е толкова добра, че чак се чудя как са го постигнали. Освен всичко се усещат всякакви неравности, но притъпени, без да ме изнервят излишно както при предната Фиеста с обикновена хидравлика. Няма го онова гумено усещане както да кажем при Пежо 206, макар то да е с хидравлика. Изобщо, не бих заменил управлението на тая кола с никое друго. Същото се отнася и за окачването. Достатъчно комфортно дори с нископрофилни гуми. В същото време и пословична стабилност, подпомогната и от ESP, което при Ford е комбинирано с тракшън контрол, АБС, електронно разпределение на спирачното усилие и спирачен асистент. Ако има някакви минуси, то те са свързани с някои изнервящи решения при каросерията. Старият модел бе много по-добре в това отношение.
  • #4
    13 rate up comment 13 rate down comment
    Wane ( преди 12 години )
    коп, приятна е колата, но Ford имат много добри модели в гамата си. Иначе колата не е моя, под наем я бях взел...явно не съм го казал достатъчно ясно.reventon, това оценяване е много субективно, но аз се старая като цяло да давам относително реални оценки по тия тестове.
  • #3
    11 rate up comment 15 rate down comment
    reventon ( преди 12 години )
    fiestata e mn priqtna,az bih dal po-visoki ocenki
  • #2
    14 rate up comment 26 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Дизайнът е копие на Пежо!
  • #1
    24 rate up comment 15 rate down comment
    коп ( преди 12 години )
    не съм фен на форд но този модел е първият който много ми допадна ако имах възможност бих си го купил,наистина една много добра малка кола,поздравления и да си я караш със здраве