Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ford Fiesta

7.4
Закупена: 2012 г., Пробег: 400 км.
Приложимост в ежедневието
7
Надеждност
9
Оборудване
6
Пространство
6
Цена/Качество
9
Качество на материалите
6
Разход на гориво
9
Удоволствие от шофирането
7

Какво не ти харесва

  • Липса на лумбална опора на предните седалки
  • Липса на въздушни завеси
Ford Fiesta От: Wane 11.04.2012 5907 прочитания 16 коментара
Начин на ползване:
rental
На кое качество на автомобила най-много държиш:
Начин на каране:
Динамично според правилника.
Допълнителни бележки
Настоящото поколение на Fiesta е на пазара от близо 4 години, но все още изглежда модерно и не се чувства остра нужда от актуализация на модела. Колата, която имах възможност да пробвам е произведена тази година и с пробега си от около 1000 км е съвсем нова. Оборудването ѝ съответства на Trend Style в България като единствената разлика е наличието на airbag за коленете на водача. Trend Style включва също климатична инсталация, ел. предни стъкла и огледала, аудиосистема с 6 тонколони, USB и AUX входове, предни фарове за мъгла, борд. компютър, напълно безсмислен индикатор за смяна на скоростите и д.р. В допълнение въпросната кола разполага с отопляем преден прозорец, Bluetooth хендсфри, гласови команди, 15“ алуминиеви джанти и ел. сгъваеми огледала. Двигателят и е бензинов 1.25л с 82 к.с. Цената на колата в България с идентично оборудване (включително опциите) струва малко под 24000 лв. преди да започнете да се пазарите, което според мен е съвсем разумна и основателна цена. Да преминем към субективната част от теста ми. С влизането вътре не откривам нищо фрапантно, което е добро начало. Арматурното табло има леко хлапашки дизайн, който не ми допада и ми напомня на нещо корейско, но пък изработката е съвсем прилична. Не се набиват на очи свръх скъпи или евтини материали, което отново е нещо хубаво. Таблото е изработено от приятна мека пластмаса, като само тези части от него, които остават сравнително скрити от погледа са направени от по-груба, твърда пластмаса. Атмосферата се разведрява от лакираните в сребристо детайли, които макар да не приличат на алуминиеви (въпреки желанието на производителя) не са дразнещи и твърде евтини на вид. Струпването на бутони на централната конзола може да изплаши някой технофоб в началото, но мисля, че управлението на всички функции е лесно и интуитивно. Воланът, е кожен и има удебелени, като захватът е стабилен. Седалките като цяло са удобни, като шофьорската включва широк диапазон настройки, но пък липсва лумбална опора. Както всеки друг Ford, Fiesta има стабилно пътно поведение. Окачването е изключително добре балансирано, като се справя с неравностите по пътя по-добре отколкото очаквах и макар да е предлага добро сцепление в завоите, не се усеща много твърдо по неравностите. Мисля, че колата щеше да е много приятна за каране, ако не беше електрическото сервоуправление, което прави волана прекалено лек и минимизира връзката път-волан. Но пък предвид същността на Fiesta като градска кола, лекото управление може да се приеме като голям плюс, тъй като улеснява маневрирането в градски условия. В тази връзка колата е много подходяща за града с компактните си размери, пъргавия двигател, маневреността и добрата видимост. Моя опит с Fiesta-та обаче беше малко по-различен, като от четиристотинте километра, които изминах с нея едва 40 бяха в градски условия. Малко повече от това бяха първокласни пътища, а останалото магистрали. На магистралата си проличават и основните недостатъци що се отнася до управлението на колата. Късото междуосие, ниското тегло и височината на колата изискват чести корекции с волана при скорост над 100км/ч. Въпреки това, не мога да кажа, че карането ѝ е изморително. За това спомага и много добрата шумоизолация като за класа. Двигателя се чува доста рядко и дори при по-високи обороти не мога да кажа, че звука му е неприятен и изтормозен. Основният шум в купето идва от пътя. Двигателят макар и малък – 1.25л, 82 к.с. е пъргав и субективното усещане е, че ускорява по-бързо от официалните данни. Осезаема липса на мощност се усеща при скорост над 90-100км/ч и доускорение. Силно впечатление ми направи разхода на гориво, който се оказа по-нисък от официално обявения от производителя. За 400 км по сравнително натоварени пътища, средна скорост 80 км/ч и каране според правилата, разхода беше 5.3л на 100км.
Снимки
Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta
0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Какъв Форд бе, каква Америка? Тези боклучави Фордове, които ни продават тук са измислени в Германия, а се правят в Испания или още по-лошо - Турция. Американска марка, ама друг път. Само емблемата и името са Американски, другото е немски ***, произведен в Турция. И наистина швабите успяха да пробутат боклуците си и в Америка.
  • #15
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Zetec-S ( преди 7 години )
    Много добра колица. Карам такава от 2 години и няколко месеца. На 31,000 километра е, 1.6 бензин, предимно градско. Никакъв дефект или кусур няма досега. Смяната на консумативи в Мото-Пфое идва около 270 лева и при 5 години гаранция това са си едни 1400 лева само за масла и филтри. Вози стегнато, но е стабилна в завоите. Кофтито е, че няма 6-та предавка.
  • #14
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 7 години )
    RS1600, аз открай време имам стил на каране с много корекции във волана. Навремето почнах така с разни Газки, Зилове и така нататък, които имаха големи луфтове. Голям луфт имаше и руската ми бангия, та се налагаше все да въртя волана, за да държа пътя. Сега нещата се прехвърлиха на тая Фиеста ( а и на предната). Аз зная за тоя си навик да въртя ненужно волана, но е трудно човек от раз да се откаже след 22 години стаж зад волана. Когато обаче си наложих да карам тая Фиеста без да мърдам волана, се получи наистина добре. Незнаех, че има компенсация заради вятъра. Знам, че такава компенсация съществува при Голф и Поло, но за Фиеста не бях чел никъде. Ако наистина има, значи работи ;) Може би обаче нещата са доста по-сложни за мозъка ми, защото примерно ако при висока скорост завъртиш съвсем леко волана при завой с голям радиус, колата продължава да следва тоя радиус, без воланът да се изправи. От друга страна, ако караш по-бавно и вземаш по-големи завои, воланът сам се изправя и то доста бързо. Това обаче както казах по-долу, не променя зададената траектория. Тоест, ако насочиш колата по траекторията и пуснеш волана, колелата се изправят така, че колата не сменя посоката и продължава там, където искаш. Това е много готино в града. Понякога си мисля, че все пак колата ще продължи да завива още, след като пусна волана, но това не става. При предната ми Фиеста с хидравлика, държането на права посока с пуснат волан бе трудна работа. Или има вятър или малък наклон на платното или просто някоя гума е по-мека и завърта колата нанякъде. Сега след толкова километри, не съм забелязал подобни отклонения от траекторията. Ако има такива, то те са след много дълго разстояние изминато в права посока, но аз понякога не мога да разбера, дали колата е виновна или просто съм задал неправилна траектория. За мен воланът е перфектен. Единственият недостатък, който съм забелязал, е при движение с висока скорост в завой. Тогава воланът се усеща малко по-изкуствен от предната ми хидравлика, но се свиква. Просто тия неща се забелязват веднага, когато човек смени колата. Още една забележка от мен е за това, че воланът олеква изцяло едва след спиране на автомобила. Тоест, ако забавям скоростта и искам да паркирам, воланът все още е малко по-твърд от това, което ми се иска. Едва на място олеква изцяло и паркирането е удоволствие. Може би това е направено с някаква цел. Вероятно за да се избегне възможността за грешни действия от страна на по-неопитни водачи.
  • #13
    9 rate up comment 13 rate down comment
    RS1600 ( преди 7 години )
    Упражнява усилие и подпамага водача в случая е едно и също. Колко точно е това усилие е друг въпрос (в случая неголямо). Опасявам се, че границата между намесване и помощ е твърде фина за да я определим, наистина. Хубавото на тези EPAS системи е, че освен всичко друго, дават възможност за намеса в управлението и правят възможни технологии като автоматичното паркиране, асистенти за спазване на лентата, горепосоченото компенсиране и пр. Както е тръгнало, скоро ще шофираме само за удоволствие.
  • #12
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Wane ( преди 7 години )
    В случая единственото активно действие е промяна на усилието необходимо, за да завъртиш волана.
  • #11
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Wane ( преди 7 години )
    Виж, хубаво е, че си ги чел нещата, обаче или не си разбрал съвсем точно, или не се изразяваш правилно. Въпросната функция на сервото не противодейства автоматично на описаните явления, а подпомага водача в компенсациите, които прави с волана (като го олекотява когато е необходимо). Ако системата противодейства би значело да прави корекции в управлението чрез корекция на ъгъла на колелата или пък намесване на ESP-то и съответно прилагане на спирачно усилие в някое от четирите колела
  • #10
    9 rate up comment 15 rate down comment
    RS1600 ( преди 7 години )
    Wane, нито една случайна думичка не съм написал. Тази Fiesta има вградена технология "Pull-drift compensation" Това е функция на EPAS системата (въпросното електрическо серво). Софтуер следи за влияние върху управлението от коловози, страничен вятър и пр. и се старае да ги компенсира доколкото е възможно. Проектирано е така, че да не се усеща от водача. Това електрическо серво е всичко друго, но не и просто (въпреки че хардуерно наистина е много по семпло, а и надеждно от хидравликата).
  • #9
    10 rate up comment 13 rate down comment
    Wane ( преди 7 години )
    RS1600, Fiesta има просто електрическо серво, което променя усилието, необходимо за да завъртиш волана в зависимост от скоростта (демек сервотроник, ама не хидравличен). Т.е. това по никой начин не подпомага автомобила да следва зададената посока. Единственото, което се променя е силата с която трябва да въртиш волана. Ford Fiesta, хубаво е и някой който ползва колата нон-стоп да сподели впечатления. Реално човек като привикне към дадена кола вижда винаги вижда нещата по друг начин.
  • #8
    9 rate up comment 14 rate down comment
    RS1600 ( преди 7 години )
    Господа, Фиестата има вградена компенсация на управлението (възможно благодарение на електрическото серво). Тази компенсация противодейства автоматично на влияенията на страничния вятър, коловози и наклон на пътя, неравномерно износване и пр. С други думи, не закачайте прекалено много волана и ще върви спокойно на магистралата. Просто е доста директно и спортно управлението и ако се пипа прекомерно, шофьора изпада в ролята на системата - постоянно да компенсира :)
  • #7
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Ford Fiesta ( преди 7 години )
    reventon, мисля, че Wane е дал реални оценки. Лично аз бих дал поне 9 за удоволствие от шофирането, но моят мотор е по-мощен, макар и не толкова, колкото искам. Карал съм и версията с 82 к.с. Tам наистина моторът не ми допадна. Просто са малко за тая кола Euro 5. По-високата оценка както казах се дължи на това, че с течение на времето човек почва да разбира замисъла на тоя автомобил. А той е да доставя удоволствие при активно или релаксиращо каране. За оборудване също бих дал 9, защото моята кола няма само кожен салон с подгряващи седалки и парктроник. Не сметнах за нужно да поръчвам, защото и така се справеям отлично с размерите на автомобила при паркиране. За останалите оценки съм съгласен с изключение на това, че бих смъкнал оценката за разход на гориво от 9 на 6 или 7. Чисто и просто бордкомпютъра лъже с 300-400 грама и реалният разход на бензиностанцията е по-голям от показаното. Така, че 5.2 л/100 км реално са 5.5-5.6 л/100 км. Тая забележка е към Wane - да не се доверява толкова на бордовите компютри. Причина за това са не толкова некоректността на производителя, колкото оеднаквяването на детайлите при различните модели на Фиеста. Монтират се и се настройват по един и същи начин компютъра при версиите с 14 до 17 инчови колела, както и тия с по-високопрофилни гуми. Примерно, има 195/50 R15, както и 195/60 R15. Това си проличава и от разликата в показанията на скоростомера, засечен на радар. Реалната скорост е с 4 км/ч по-малка при 50 км/ч. Освен това, дизелът разполага с малко по-малък резервоар. Компютърът е настроен да изчисляява разхода при резервоар 42 литра, вместо 44-45, както е при бензина. И още нещо за зелената стрелкичка, показваща момента на превключване. Лично аз напоследък само нея гледам, защото като надуя музиката не чувам мотора. Гледам оборотомера, но зелената стрелкичка ми е вече по-удобна. Някъде при 2050-2100 об/мин светва. Отначало ми се струваше ненормално да включвам на 2000 об/мин и оборотите да падат на около 1500, но в последствие разбрах, че колата и така си върви добре, ако целта ни е икономия на гориво. Затова вече включвам веднага след 2000 об/ мин и резултатът с икономиите е налице. Така, че Wane, ето още едно нещо за което не съм съгласен с теб. Не знам как е при 82 к.с. Мотор, но при моя с 96 к.с. Си е ОК.