fallback

VW Golf GTD - когато дизелът го очакваше бляскаво бъдеще

Това е първият динамичен модел на марката, който харчи с 60 процента по-малко от GTI

Продължилата десетилетия любовна афера на Европа с дизеловите двигатели затихва. Организираната атака от страна на електромобилите и високоефективните малки бензинови двигатели драстично намали привлекателността на дизеловите двигатели, които стават все по-скъпи скъпи за автомобилните производители, когато трябва да ги адаптират към затягащите се разпоредби за емисиите.

Но да се върнем 40 години назад, когато и Америка, и Европа се възстановяваха от ефектите на множество кризи и се вълнуваха от възможностите на дизеловата енергия. Тогава производителите на автомобили искаха да покажат, че не само масовите превозни средства могат да се възползват от технологията, създадена от Рудолф Дизел.

Моделът 300D с турбокомпресор на Mercedes доказа, че може да работи в луксозни автомобили в края на 70-те години на миналия век, а през 1982 г. VW прибави към своя Golf GTI дизелов дериват.

Решетката на GTD имаше сребриста, вместо червена ивица, спортните седалки и оборотомерът остават запазена марка на GTI, но калниците, спойлерът, затъмнената рамка на задния прозорец, широките джанти (GTI алуминиевите джанти бяха по избор) и топката за голф на скоростния лост присъстваха и в дизеловия модел. Голямата разлика, разбира се, беше под капака - нещо, за което надписът „Turbo Diesel“ на волана с четири спици с удоволствие напомня.

Дизеловият Mk1 Golf с атмосферно пълнене вече беше спечелил много фенове, но с 54 к.с. той не притежаваше сериозна динамика, изисквайки почти 20 секунди, за да достигне 100 км/ч. Но добавянето на турбокомпресор повиши мощността до 70 к.с. и докато това все още беше малко далеч от 112-те к.с., които новият 1,8-литров бензинов GTI от 1982 г. можеше да достави, дизеловият мотор можеше да се похвали с максимален въртящ момент от 133 Нм срещу 153 Нм при GTI, като стойността при дизела се достига с цели 1500 оборота в минута по-малко. И така, докато GTD се нуждаеше от 13,5 секунди, за да достигне сто километра в час, срещу малко под 9 секунди за бензиновия хотхеч, той предложи наистина добра динамика, консумирайки обаче около 60 процента по-малко гориво.

Добре запазените GTI от първото поколение са рядкост, но все още има такива в отлично състояние. Още по-малко вероятно е да попаднете на GTD, особено на толкова добре запазен като този красиво запазен екземпляр с четирима собственици. Продаден нов в Италия и боядисан в цвят Helios Blue, той има конфигурация с четворни светлини, но се стъпва на обекновени стоманени джанти.

Вътре сребърните и черни тапицерии от туид изглеждат в добро състояние, а оригиналният радиокасетофон от Pioneer идва от епоха, когато успешно е заглушавал тракането на 1,6-литровия дизелов двигател.

Повече снимки на този чудесно запазен Golf GTD - вижте в галерията:

:

fallback
  • #4
    бай Рудолф ( преди 1 година )
    Дизеловия ми двг е инхибитор на глобално затопляне, което през зимате реално може да е ледников период.
  • #3
    До 1 ( преди 1 година )
    Да, умряла е технологията........ и за това всички сериозни машини на тоя свят се задвижват от дизелови двигатели нали. Наземен транспорт, всички видове камиони, бусове, автобуси, земеделска техника, всички багери и трактори, строителна техника, полеви електрогенератори, кораби и всякакви тежки плавателни съдове. И разбира се всички наземни военни машини във всички сериозни армии. Танкове, транспортьори, джипове, камиони...
  • #2
    АбеР НЕМАШ ( преди 1 година )
    Не МИСЛИ КАТО НЕ ТИ СЕ ОТДАВА
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Дизела е умрела технология и винфи си е била таква
fallback
Последни