IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-добрият електромобил? Тестваме новото BMW i5

Серия 5 вече има и електрическо задвижване - и то е с 1 конска сила по-мощно от досегашното М5 (ВИДЕО)

Ако още не сте осъзнали каква гигантска промяна се случи в света на автомобилите в последните години, ето ви нагледното доказателство: новата Серия 5 на BMW. Осмо поколение на най-успешния бизнес седан в историята.
   
    

   
      
Когато компания представя толкова важен модел, обикновено при дебюта набляга на най-важното задвижване. Останалите идват по-късно. Но за осмото поколение на петицата BMW е избрала не бензина, не дизела и не хибрида, а чисто електрическата версия. Запознайте се с новото BMW i5.
   
   
BMW i5 Тест драйв
   
     
Историята на този автомобил започна преди 51 години с поколението Е12. После дойдоха Е28, Е34, Е39, Е60, F10 и G30. За тези седем генерации "петицата" се продаде в над 10 милиона екземпляра и дълги години носеше лъвския пай от печалбата на BMW. Но сега осмото поколение, с код G 60, идва с множество радикални промени - включително и с първото в историята на модела чисто електрическо задвижване. За щастие обаче тези радикални промени не включват дизайна.
   
   
BMW i5 Тест драйв
   
     
Честно казано, след последната "седмица" очаквахме с известно притеснение да видим как ще изглежда новата Серия 5. Но всъщност между двата модела няма много общо. "Петицата" е изчистена, с леко напомнящ за купе профил. Предната решетка е спряла да расте. Светлините са нормални, а не разделени на няколко отделни компонента, макар че светодиодната технология е позволила да станат доста по-малки отпреди. Цялостното впечатление е като за едно типично BMW - модерен прочит на класическите форми. Онова, което в никакъв случай не е класическо, са размерите.
   
   
BMW i5 Тест драйв
   
     
Ако имаше как да паркираме оригиналната Пета серия - първата Пета серия от 1972 година - до тази кола, вероятно не бихте се сетили, че става дума за един и същи модел. Най-малкото защото новата е с половин метър по-дълга.
   
   
BMW i5 Тест драйв
  
     
Дължината вече достига 5.06 метра - с цели 20 см повече от оригиналната Седма серия. Освен това "петицата" е пораснала и на ширина, и на височина. Което означава изобилие от място в салона, включително и на задната седалка. В електрическата версия подът е малко по-високо, защото под него е батерията, но това не се отразява особено на усещането за безукорен комфорт. Багажникът побира 490 литра - с цели 60 повече от аналогичния Mercedes EQE.
   
    
BMW i5 Тест драйв
   
    
Таблото е доминирано от двойния сензорен екран (12 инча за мултимедията и 15 за приборите пред шофьора), и изглежда много изчистено. Даже прекалено изчистено - ние все пак бихме предпочели да имахме и физически бутони за климатика, а не само подменю на дисплея. Вярно е, че можете да управлявате всички тези функции и през гласовия асистент, който работи все по-добре.
  
   
BMW i5 Тест драйв
   
     
Тук е дебютът на най-новата версия на информационната система iDrive - 8.5. Покрай всички плюсове забелязахме и един минус: гласовият асистент е станал леко нахален. Докато си говорехме с гръцкия колега в колата, той се самоактивираше при всяко споменаване на BMW, и се опитваше да ни навигира до неизвестен адрес в североизточен Лондон.
   
   
BMW i5 Тест драйв
  
      
Директно от Седма серия идва така нареченият Interaction Bar - една светодиодна ивица, преминаваща през таблото. Тя далеч не е само декоративна, а изпълнява и най-различни функции - да ви предупреждава за опасности, да ви насочва според данните от навигацията и така нататък.

Това е също първото BMW в историята, при показването на което компанията не говори за неща като динамика, скорост, пътно поведение, а говори за неща като дигитални услуги... и като компютърни игри. Логиката на BMW е разбираема. В един електрически автомобил ще ви се налага да прекарвате повече време - докато го зареждате, да кажем - и ще ви трябва повече забавление.
   
    
BMW i5 Тест драйв
   
    
Тук имате 20 инсталирани видеоигри, към които можете да добавите и още. Нужно е само да сканирате кода, за да превърнете смартфона си в джойстик. Можете също да гледате мачовете от Бундеслигата, или просто да разцъквате из YouTube.
  
    
BMW i5 Тест драйв
    
      
Впрочем новостите тук не се изчерпват само с игричките и забавленията. Новата "петица" идва със следващо поколение електронни асистенти, включително и един, който може да изпреварва вместо вас на магистралата. За целта е достатъчно само да погледнете към страничното огледало. Колата съвсем сама проверява дали има трафик, извършва маневрата и после се прибира обратно в лентата си. Като при това прави нещо невиждано от едно BMW - подава мигач.

За съжаление тази система все още не е разрешена по пътищата на Португалия, затова не можахме да я тестваме. Но автоматичното поддържане на лентата и скоростта работят отлично.
   
     
BMW i5 Тест драйв
   
     
Като ви казах, че в представянето на BMW не става много дума за динамика и управление, не си мислете, че тези неща отсъстват. По-скоро вече се приемат за даденост. Даже в електрическия си вариант, новата "петица" не прави никакви компромиси в това отношение. Спортният волан с променливи предавателни съотношения вече е стандартно оборудване, както и електронният ограничител на приплъзването. Управлението е леко, но много прецизно.

Всички версии вече серийно са с пневматично окачване, а срещу доплащане можете да имате и електронно контролирани амортисьори. Както и завиващи задни колела.
   
    
BMW i5 Тест драйв
   
     
Разбира се, "петицата" ще има и по-конвенционални варианти на задвижване. За Европа се предвижда четирицилиндров бензин с 208 коня мощност, четирицилиндров дизел със 197 коня, както и два плъг-ин хибрида, съответно с 299 и 489 коня.

Според BMW обаче най-важна за европейския пазар ще е колата, която виждате: i5 e-Drive 40. Тук имате синхронен електромотор с 340 конски сили максимална мощност и задно предаване. Батерията е с използваем капацитет 81 киловатчаса и стига за пробег между 497 и 582 километра по официалните резултати от тестовете. При нас компютърът отчиташе по-скоро малко над 400 км, но пък и автомобилните журналисти никога не са били еталон за икономично шофиране. i5 има и един бутон, който при натискане ограничава максималната скорост, изключва някои консуматори на ток в автомобила, и увеличава обхвата ви с до една четвърт.
   
    
BMW i5 Тест драйв
   
    
В същото време тази базова електрическа версия в никакъв случай не е мудна. Ускорението от място до 100 км/ч става за точно 6 секунди - което може и да е бавно в сравнение с Tesla Model 3, но всъщност е доста бързичко в реалния живот.
     
 

BMW i5 M60 xDrive

601 к. с. максимална мощност

820 Нм максимален въртящ момент

3.8 секунди 0-100 км/ч

230 км/ч максимална скорост

Ако все пак идеята да ви гледа отвисоко някой собственик на Tesla не ви допада, тогава имате и друг вариант: BMW i5 M60. Най-мощната Пета серия в момента, поне докато не се появи следващото М5 догодина. Тази кола добавя цели 260 конски сили към онова, което видяхте досега, и ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.8 секунди - по-бързо от Lamborghini Gallardo Superlegera, от Pagani Zonda Roadster и дори от Koenigsegg CCR.

Тук конете са общо 601 - с една повече, отколкото при досегашното BMW M5. Максималната скорост е 230 километра в час, а въртящият момент е 820 нютонметра - колкото на осемцилиндров дизел.
   
     
BMW i5 Тест драйв
  
   
Естествено, тези способности и задвижването на четирите колела се отразяват мъничко на обхвата с едно зареждане - тук той е между 455 и 516 километра. Но пък i5 може да поема заряд до 205 киловата, и тогава половин час е достатъчен да зареди батерията до 80 процента.

Тази кола обаче не е само куп от впечатляващи числа. За много хора, включително и за мен, тя трябва да даде най-после отговор на въпроса има ли бъдеще за BMW М, спортното поделение на баварците, в електрическата епоха. Опасенията са разбираеми, защото електромобил означава голяма и много тежка батерия. Което не се връзва идеално с представата ни за спортен автомобил.
   
   
BMW i5 Тест драйв
   
    
Но тази кола ни най-малко не се усеща тежка. Всъщност, в завоите над португалското крайбрежие, тя се усеща смайващо повратлива. Електрическите стабилизатори действат безупречно, както и спирачките, с четирибутални апарати отпред и огромни вентилирани дискове. И това все още дори не пълноценната "М-ка".
   
   
BMW i5 Тест драйв
  
    
Този автомобил има и още едно предимство пред досегашната бензинова М5 - не само е с една конска сила по-мощен, но е и по-евтин - около 197,000 лева стартова цена за България. Макар че, ако питате нас, и обикновената i5 e-Drive 40 ще ви е напълно достатъчна - а тя струва приблизително 139,000 лева, или с почти 56 хилядарки по-малко. Това също не е никак евтино, разбира се. Но може би си струва. Защото, без да подценяваме глобалния успех на Теsla Model Y или впечатляващата ефективност на Hyundai Ioniq 6, това BMW е най-добрият електромобил, който сме карали до момента.
 
 
Още снимки от теста на BMW i5 вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
   

 

0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мязя ми на ... шкода...
  • #20
    7 rate up comment 6 rate down comment
    v-1 ( преди 1 година )
    С тази батерия е за никъде това БеНВе :) и този обявен порбег ще го постигне ако се кара с 80км/ч на магистрала. Не че съм портив електричките, но теслата на 10 години има по-добри показатели от тоя кютук.
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    i4-ката е по-добра, защото изглежда много по-добре. И да - това е важно!
  • #18
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Кинки ( преди 1 година )
    отзад ми напомня на мерцедес или тойотка, иначе е готино
  • #17
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Цените гонят четвърт милион... За някаква средняшка грозна кола.Няма да им е бестселъра.Разбира се чудесно ще пасне на някои заможни провинциални комплексари които си ходят на село да спрат "баварията на главната "и всички да ги видят колко са напред..Само ще спомена че за четвърт милион ще имате 8 метрова яхта с две спални и 400 коня двигател и ще ви останат 50к за една скрома ес класа.Вярно втора ръка но пред алтернативата която е петица на батерийки...
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не разбирам, защо всеки слага тая чупка на волана. Не, че я критикувам, просот ми е интересно!
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Добра, добра, колко да е добра? Откъм пробег, е далече от ДВГ аналозите си, останалото е идентично. С други думи е една скъпа играчка.
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    до 10 ( преди 1 година )
    специалистче, правиш разлика между М5 и М5 Competition, нали? :D
  • #13
    0 rate up comment 4 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Интересно е че Тесла няма седан между 3 и S, тук европейците може да се наместят удобно за сега:)))
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    БМВ вървят в правилната посока по-бързо от Ауди и МБ, да не говорим че направиха i3 и i8, когато някой развиваха дизеловата технология! Малко китайските елементи в дизайна са изишни, но явно докатао Чайната е водещия им пазар ще трябва да се търпи:))))