IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Isuzu D-Max: тестваме последната мъжка крепост

Въпреки опитите на японците да го цивилизоват, този пикап си остава работлив дивак

Коя кола е мъжка и коя - женска? Някога сякаш имаше консенсус и ясно разграничение по този въпрос.

Но днес нещата са се размили. Land Rover Defender бе избран за световен дамски автомобил на годината този месец. Едно допитване до публиката показа, че мнозинството хора смятат VW Polo за мъжки автомобил, но Тоyota RAV4 - за женски.
  
    
 
    
     
Истината е, че отдавна вече автомобилите станаха унисекс. И понеже желанията на клиентите си приличат, все повече си заприличват и самите автомобили. Когато ги тестваме, все по-малко говорим за конструкция и пътно поведение, и все повече - за удобства, мултимедия и мобилни приложения.

Все още обаче има и изключения, и ето ви едно от тях. Ако тествахме тази кола, както тестваме повечето напоследък, лошо й се пишеше.
 
   
Isuzu D-Max 2021 тест драйв
  
  
С новото поколение на пикапа си D-Max, японците от Isuzu много са се постарали да намерят място в света на унисекс комфорта. Но си личи, че не им е там мястото.

.Скоростният лост е толкова тежък и с толкова вибрации, че може би са го взели от секс шоп.
От Isuzu твърдят, че много са се постарали с обезшумяването, но разлика се усеща само спрямо предишното поколение на D-Max. Спрямо повечето конкуренти този пикап е доста шумен.
  
   
Isuzu D-Max 2021 тест драйв
  
   
Мултимедията има всичко необходимо, но е толкова недомислена, че ще ви трябват няколко дни да свикнете, и няколко месеца да им простите за това. Ето пример: има специално бутонче, което ви отвежда към екрана за управление на музиката. Което е чудесно. Но от него не можете да сменяте източника. Ако искате да замените радиото със Spotify от телефона си, трябва да излезете и да влезете в съвсем друго меню.
  
   
Isuzu D-Max 2021 тест драйв
  
  
Всяко натискане на бутона за усилване на звука произвежда звук. И, противно на всякаква логика, звукът става по-силен и досаден, когато се опитате да намалите музиката.

Но най-досадното, без всякакво съмнение, са звуковите сигнали. Този за колана е поносим, защото все пак се очаква да си сложите колана. Но сигналът, който ви предупреждава за опасност от челен сблъсък, е малко по-неприятен от самия челен сблъсък.
 
   
Isuzu D-Max 2021 тест драйв
  
  
Всичко това обаче няма абсолютно никакво значение. Защото не си купувате тази кола заради мултимедията. Купувате си я, защото може да минава отвсякъде.

Каквито и мерки за цивилизоване да са взели японските инженери, D-Max си остава онова, заради което винаги сме го харесвали: работлив дивак.
Той все така е построен върху стълбовидна рама, само че конструкцията й е променена, за да е с още около 20% по-устойчива на усукване.
 
   
Isuzu D-Max 2021 тест драйв
  
  
Окачването отпред е независимо, с двойни носачи и телескопични газови амортисьори. Отзад за по-голяма товароносимост е използвана твърда греда с листови ресори и амортисьори.

Освен понижаваща предавка, има и възможност за ръчно блокиране на задния диференциал. Предният ъгъл на атака е малко над 30 градуса, задният - почти 25. D-Max вече има и 80 сантиметра дълбочина на газене - с 30 повече от класическия Defender.
 
  
Isuzu D-Max 2021 тест драйв
 
   
Пробвахме го и в дълбок сняг, и в кал, и през водни препятствия: D-Max минава уверено навсякъде. Затрудни го само скритата под снега хлъзгава дълга трева - и вероятно щеше да се качи дори оттук, при почти 45 градуса наклон, ако имаше малко повече пространство за засилване.

В сравнение с предишното поколение и тракшън контролът е доста по-добре настроен и адекватен.
 
  
Isuzu D-Max 2021 тест драйв
  
  
В страните, където на власт не са зелените, можете да го имате с трилитров дизел с цели 450 нютонметра въртящ момент. В Европейския съюз трябва да се задоволим с 1.9 дизел - с common rail, променлива геометрия на турбото и 360 нютонметра. Максималната мощност е 164 коня.


 

Isuzu D-Max

164 к. с. максимална мощност

360 Нм макс. въртящ момент

12.5 секунди 0-100 км/ч


Още в предишното поколение се убедихме, че този двигател си върши добре работата - няма да ви смае с ускорение, но позволява спокойни изпреварвания и поддържа без усилие 140 км/ч на магистралата. Разликата е само, че за да покрие поредните нови екостандарти от Брюксел, сега са му добавили впръскване на урея, или АdBlue.
 
  
Isuzu D-Max 2021 тест драйв
 
   
И ръчната, и автоматичната трансмисия са дело на японската Аisin. Ръчната работи добре, ако изключим споменатата тежест на лоста, която впрочем е типична за всеки по-сериозен офроудър. Пътното поведение е станало забележимо по-добро - с достатъчно прецизен волан и без прекалено накланяне в завоите. Даже комфортът на возене е по-добър от очакваното при един пикап.
 
  
Isuzu D-Max 2021 тест драйв
 
   
Багажният отсек е със стандартни размери за този клас и при по-високите версии върви серийно с много практична ролетна щора вместо капак. D-Max може да тегли до 3.5 тона и да носи над тон в товарния си отсек. Базовите версии вероятно ще го докажат в практиката. Но високите като тази едва ли ще се ползват за тежка хамалогия. По-скоро са за хора, които имат вили в планината или често ходят на лов и риболов.
 
  
Isuzu D-Max 2021 тест драйв
   
   
Нашите оплаквания в началото от комфорта и мултимедията също не са съвсем честни. D-Max отстъпва в тези отношения, ако го сравним с някой модерен, лъскав паркетник. Но в света на коравите пикапи всъщност това са почти невиждани до момента нива на удобство.

За пръв път пикап има средно разположена въздушна възглавница, което му донесе максималните пет звезди за безопасност от EuroNCAP.  За пръв път пикап има всички най-актуални електронни системи за сигурност. Тази за избягване на сблъсък наистина има влудяваща  сигнализация, но иначе работи отлично и може да спре автомобила без всякаква намеса от ваша страна. Ползва две камери вместо една, за да преценява по-добре разстоянията - също като човешките очи.
  
   
Isuzu D-Max 2021 тест драйв
  
  
Има разпознаване на знаци, автоматично следване на лентата с въртене на волана, и адаптивен круиз контрол за версиите с автоматик.

Дизайнът също е станал по-симпатичен. Решението отпред е малко странно - сякаш са сложени две решетки една върху друга, но всъщност изглежда добре. Светлините вече са светодиодни.

Кожените седалки са безукорни откъм удобство, на задната спокойно сядат и възрастни хора. Има двузонов климатроник и отопление на предните седалки.
 
  
Isuzu D-Max 2021 тест драйв
  
   
Разбира се, като всички хубави неща, и тези не идват даром. Старото поколение започваше от 42 000 лева за единична кабина с предно предаване. Новото започва от 55 000 лева. Двойна кабина с 4х4 започва от 66 000 и свършва на почти 79 000 лева за върхово оборудване и автоматични скорости.
Единствената ви утеха е, че дори и така D-Max си остава драстично по-евтин от световния дамски автомобил на годината.


Още снимки от теста на Isuzu D-Max вижте в ГАЛЕРИЯТА:


 
  

 

0 от 500
  • #19
    7 rate up comment 2 rate down comment
    до 18 ( преди 3 години )
    на теб какъв ти е разхода? въздух, вода, храна? Има ли смисъл въобще от теб?
  • #18
    8 rate up comment 2 rate down comment
    м даааа ( преди 3 години )
    Тези автомобили, подобно на "Навара" са много добри , ако се използват за което са конструирани, а не да ходиш на кафе на "Витошка"
  • #17
    1 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И какъв му е разхода на тоя кптор ?Безсмислена кола
  • #16
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това добиче е на цената на средния клас *** другите производители. Един от последните мохикани заедно със Сузуки Джимни.
  • #15
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до 15 ( преди 3 години )
    Да се опитваш да диктуваш на другите хора какви автомобили да си купуват, или за какво да ги ползват, не е ли агресия според вас? И кой определя какво е предназначението на пикап с двойна кабина, отопление на седалките, кожен салон и мултимедия?
  • #14
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    разтроена самоличност? :D
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
  • #12
    11 rate up comment 1 rate down comment
    10 ( преди 3 години )
    Колега, кретенът, който паркира на плажа, е ***, независимо дали е с пикап или с Мазда 3, трета ръка. А съм виждал и деу матис да заема две паркоместа, поради интелекта на водача. Да правиш обобщения и да издаваш присъди какво може и какво не, най-често означава психическа затормозеност и озлобяване. За щастие такива хора си проявяват мъжеството и агресията само анонимно по форумите :D
  • #11
    13 rate up comment 1 rate down comment
    до 11 ( преди 3 години )
    Аз съм фотограф и нямам никаква амбиция да те уча на каквото и да било. Но ако искаш, можеш да прочетеш какви ефекти дават лещите в обектива, и защо едно от най-трудните неща е да се предаде реален наклон. А ако предпочиташ, си играй с транспортира.
  • #10
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    По отношение на качването на наклони: съобразявайте, че те се мерят в градуси или проценти. В случаят Томов каза градуси. Който вярва, че показаният наклон във видеото е 45 градуса, да вземе от чантата на детето един - вика му се транспортир и да види, какво значи 45 град. Аз така направих :)), директно наложих на екрана :)) и се оказа, че няма и 30 :))). После може да изгледата малко клипове в нета за качване на наклони. После отново може да се обади тук да ни научи на ум и разум :(((((