fallback

Най-бързото BMW в историята: тестваме M8 Competition

Тази кола прави 0-200 км/ч за същото време, за което повечето правят 0-100. Освен това има четири врати и 440 литра багажник

Гениалният Колин Чапман казваше: опростявай и добави лекота. Но онова, което беше идеалната рецепта за спортна кола през 50-те и 60-те години, не работи особено добре днес. Сега рецептата звучи така: усложнявай, и добави коне.            Това M8 Gran Coupe, което виждате, е сготвено точно по тази рецепта. То е най-бързата серийна кола с четири врати, създавана някога от BMW, с едва 3.2 секунди от 0 до 100 км/ч за версията Competition, която тестваме (някои независими изпитатели успяха дори да слязат и под 3 секунди с нея). Мощността му е такава, че трябва да предупреждават предварително хората със слаби сърца. Но спортна кола ли е то всъщност ? Правилният отговор на това е: ни най-малко.             Както сами се досещате, Gran Coupe е същото като обикновеното Coupe, но с добавени 2 врати и 20 сантиметра дължина. Причините за такова издевателство са няколко и носят имена като Porsche Panamera, Mercedes AMG GT и Bentley Flying Spur.            Двувратата "осмица" на BMW е най-продаваната кола в своя сегмент, и то с голям аванс. Сега баварците искат да направят същото при четиривратите гранд туръри.

Защото това M8 е точно това. Между него и званието "спортен автомобил" стои едно наистина масивно препятствие: теглото, което надхвърля два тона.            Разбира се, в наши дни никой в премиум сегмента не е особено лек. Кожените седалки с подгряване и вентилация, аудиосистемата с 16 стандартни говорителя, радарите и камерите - всички тези неща не са безтегловни. M8 с лекота надхвърля двата тона на кантара. А тези два тона се съюзяват със законите на Нютон, когато им се наложи да влязат в битка с двигателя.           При него изненади няма: под капака ще намерите същия 4,4-литров туин-турбо V8, който задвижва M5 и X5 M. Специално доработен от M-поделението, той е монтиран на подсилени носачи, лопатките на турбокомпресорите са по-големи, изпускателните клапани са не вакуумни, а електронни. Горивото се впръсква не при стандартните 200 бара налягане, а при почти 350. Маслените помпи са две, за да се осигури добро смазване дори при чудовищни странични ускорения.         Всичко това е съчетано с 8-степенна автоматична скоростна кутия и система за задвижване на четирите колела.

 

BMW M8 GC Competition

625 к. с. максимална мощност

750 Нм макс. въртящ момент

3.2 секунди 0-100 км/ч

11 секунди 0-200 км/ч

За щастие, както и при M5, можете ръчно да прехвърлите цялата мощност към задния мост и да се повеселите подобаващо. Само гледайте около вас да е широко, поне докато не свикнете със смайващата сила на тези 625 коня. Тази кола ускорява от 0 до 200 км/ч за същото време, за което един семеен хечбек ускорява от 0 до 100.

       Ако наистина минете само на задно предаване и деактивирате всички възможни асистенти, M8 може да бъде направо опасно. Но иначе е удивително овладяно и даже комфортно. Competition версията е с покрив и капак от въглероден композит, което не намалява чак толкова драстично теглото - но понижава осезаемо центъра на тежестта, а в завоите това се усеща много.            Воланът е прецизен, макар да не дава чак смайваща обратна връзка. Спирачките са безукорни. Адаптивното окачване се втвърдява доста в спортен режим, но иначе спокойно изглажда по-съществените неравности въпреки 20-цоловите джанти.           Всъщност M8 е по-голяма заплаха за шофьорската книжка, отколкото за живота ви. Колата е толкова добре обезшумена, толкова плавна и в същото време мощна, че едно разсейване на магистралата, и вече летите с 200 километра в час. А протестиращите за по-високи заплати полицаи само това чакат.            От BMW посочват среден разход на гориво от 11.5 литра на сто километра, но просто можете да забравите за него. Може и да има на света човек, който с 625 коня под капака да си кара с 90 в средната лента. Но ние не сме го срещали. В нашия тест, който не е еталон за икономичност, разходът бе 18.5 на сто.

Задната седалка не е чак толкова удобна и просторна като в седма серия, но все пак е достатъчна да возите и приятелите си. Багажникът побира 440 литра.               Интериорът е първокласен като материали и изпълнение. Не е блестящ и привличащ внимание като при други конкуренти: в BMW отдавна предпочитат по-дискретния подход. 12-инчовият дигитален панел и 10-инчовата навигация са стандартни, и влизат в стартовата цена на M8 Gran Coupe от 303 500 лева.

Но много други неща не влизат: само пакетът Competition добавя 35 000 лева. Добавете още въглеродни спирачки, индивидуален цвят, вентилация на седалките, осветяващи на 600 метра лазерни светлини. Заменете стандартната аудиосистема Harman Kardon с такава на Bowers&Wilkins, и ще установите, че опасно се доближавате до границата на 400-те хиляди лева.             Ако разсъждаваме практично, трябва да сте напълно превъртял, за да си купите тази кола. "Обикновеното" BMW М5 ще ви даде същия двигател, същите способности, повече пространство и с 200 килограма по-ниско тегло, а ще ви вземе с около сто хиляди лева по-малко. Но никой не си купува автомобили като M8 Gran Coupe от практични съображения. Купува си ги, защото го карат да се чувства всемогъщ. И също така си ги купува, просто защото може.

Още снимки от теста на M8 Gran Coupe Competition вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #20
    До долния ( преди 3 години )
    До колегата #19Прав си колега, но за база е ползван този двигател. Повечето 850 csi са с двигател М70, а само 1510 бройки са с двигател S70B56. Двигателя на Mclaren F1 e BMW S70/2. А двигателя BMW S70/3 е използван от BMW в сериите Льо ман.
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    Двигателят в F1 не е този от бмв 8. Произведен е от бмв, имат подобна конструкция, но е съвсем различен и се ползва само и единствено от mclaren
  • #18
    до долния ( преди 3 години )
    Ами да.Хубавото си е винаги хубаво. Ако някой решава дали един автомобил е красив, елегантен и привлекателен само според емблемата, това си е негов проблем. Посочения явтомобил запопчва да се прозвежда през далеееечната 1992г. Великолепно купе (слуховете са, че Ферари пуска по-късно нов модел, заради прилика), великолепен двигател (използван от McLaren F1, ако това ти говори нещо), борд-компютър, различни режими на настройка, завиващ заден мост и т.н. И цената му постоянно расте, има защо.
  • #17
    До долния ( преди 3 години )
    ми щом си любител на автомобили от втората половина на миналия век...
  • #16
    До долния ( преди 3 години )
    Показвам:https://***.youtube.com/watch?v=3xFbe9Y85pc&t=173sНяма да обяснявам. Обясни си сам. Ако имаш желание.
  • #15
    До долния ( преди 3 години )
    Я сега обясни/покажи коя е тази "предната 8-ца"!!?
  • #14
    Почитател ( преди 3 години )
    Задницата е типичен представител на корейски барок. Трябвало е да я проектират и дизайнери, а не само топ специалисти по аеродинамика и китайска естетика. В сравнение с предната 8-ца на БМВ си е ..... зле!
  • #13
    Брандо ( преди 3 години )
    Мъчат се, но АМG GT4 няма стигане !
  • #12
    Колкото и да се сили ( преди 3 години )
    Mercedes AMG GT 63s 4door от 2017г. продължава да го бие с около 6сек на Нордшлайфе, има 4 врати и определено е по-леко и по-евтино, стига да не версията Rocet 900 на Brabus, да с 900к.с. e! И бъдейки хечбек багажникът му дори достига до 1324л!
  • #11
    Аве кат е немско хуб ( преди 3 години )
    До #10. И това BMW е 0/100 за по-малко от 3 а пък е с около 180к.с. по-малко...
fallback
Последни