fallback

Скрити таланти: тестваме новото Renault Clio

Най-продаваният френски автомобил предлага умерена еволюция отвън и истинска революция отвътре

Гледката на пет поколения Renault Clio едва ли ще ви се види особено екзотична. Това са 29 години от историята на най-успешния автомобил на марката - само че по българските пътища, естествено, те не са никаква история. А настояще.

Всяка от тези машини е все още обичайно явление на пътя. А причината е разбираема: от дебюта си през 1990 година тази кола се е продала в над 15 милиона бройки - или горе-долу по една всяка минута. Включително и нощем. Clio е не само най-успешният модел на Renault, но и най-продаваният френски автомобил в историята. През миналата година в Европа единствено Volkswagen Golf успя да го изпревари.

Разбирате защо залогът за Renault при създаването на петото поколение е бил толкова голям. И също изненадата на феновете, че това пето поколение толкова прилича на четвъртото.

Не ни разбирайте погрешно: това е привлекателна кола, с интересни и дръзки пропорции. Но те са ни добре познати вече от седем години. Изправено до радикално промененето Peugeot 208 например, това Clio изглежда като жена ви, изправена до Джиджи Хадид.

Но има две много добри причини да не махвате с ръка и да го отписвате. Едната е, че под относително познатата външност Clio V е радикално различен - и много по-добър - автомобил от Clio IV.

Втората причина да харесвате жена си повече от някой ослепителен топмодел е именно, че е вашата - тоест че и тя ви е харесала и е склонила да сподели живота ви. Горе-долу така е и с Clio: то си остава един от най-достъпните и практични автомобили в малкия клас. В България ще знаем цените през септември, но очакваме не повече от 6-7 процента надбавка спрямо сегашното, най-вече заради допълнителното оборудване.

Колкото до практичността, новото Clio има цели 391 литра обем на багажника - с почти 130 повече от Peugeot 208, и може дори да побере един стек бира повече от сегашния Golf.

Вътрешността му е преобразена изцяло. Почти цялото табло е вече покрито с меки и по-скъпи пластмаси. Седалките са с по-дълга основа, но по-тънки облегалки, за да пестят място. За мултимедията Renault залага на вертикалния тъчскрийн - умна идея в епохата на смартфоните, макар че той все така продължава да стърчи като забоден насила върху таблото.

За сметка на това можете да имате какви ли не глезотии: аудио от Bose, променящо цвета си вътрешно осветление и даже гласов асистент. Светлините вече са диодни дори и за базовите нива. Навигацията е далеч от обогатената реалност при новия Mercedes А-класа, да речем, но все пак може да ви показва допълнителна информация, примерно колко струва горивото на всяка отделна бензиностанция.

Clio е и първата кола в масовия Б сегмент с асистент за задръствания, който може сам да спира и да потегля в трафика, и да ви държи в лентата ви на магистралата.

Технологично това е напълно различен автомобил от досегашното Clio - първият, построен върху новата CMFB платформа, на която ще стъпи и следващият Megane. Тя смъква средно петдесетина килограма от теглото. От Renault са устояли на всеобщото изкушение масовите коли да се помпат до абсурдни размери - всъщност новото Clio е със сантиметър по-късо от старото.

Още първите пет минути зад волана ни убеждават, че е станало и доста по-директно и стабилно. Воланът е по-бърз и прецизен. Може и да отстъпва на Ford Fiesta, да речем, но пък Clio си запазва добрия комфорт на возене. Шумоизолацията също е чувствително подобрена.

 

Между другото табелката R.S. Line не бива да ви подвежда: това не е продукт на магьосниците от Renault Sport, а само ниво на оборудване. На първо време ще има шест варианта за задвижването.  

Renault Clio TCe 130

1333 куб. см работен обем

130 к. с. максимална мощност

240 Нм макс. въртящ момент

9.0 секунди 0-100 км/ч

Базовите версии ще ползват атмосферен еднолитров бензин. Ще има и два дизела, съответно с 85 и 115 коня. На международния тест в Португалия обаче Renault представя агрегатите, от които очаква най-много: еднолитровия турбобензин със 100 коня и разработения съвместно с Mercedes 1.3 турбо със 130 коня.

Дори и с по-малкия мотор колата се усеща пъргава и достатъчно динамична за спокойни изпреварвания.

Все пак предпочетохме големия, особено в комплект с добре работещия седемстепенен автоматик с два съединителя. С него Clio е отлична кола и за дълги пътувания - комфортна, тиха и със среден разход, който и при агресивно каране не надхвърля 7 литра на 100 километра. От есента на 2020 има и хибридна версия.

С две думи, петото поколение на Clio е еволюция отвън, но революция отвътре. Точно каквото бихте очаквали от автомобил, който продава по една бройка в минута.

Още снимки от тест-драйва на новото Renault Clio вижте в галерията:

 

fallback
  • #14
    Alexpaw ( преди 4 години )
    Компания Азия-Трейдинг осуществляет перевозку разных типов грузов, в том числе грузов имеющих класс опасности.
  • #13
    Доброто Старо Клио ( преди 4 години )
    Имах след това за една година и Пежо 205 (от последната серия) с 1.1 бензин пак 60 кс.Наистина това Пежо беше уникален автомобил, сякаш правен да доставя удоволствие от шофирането,беше по-икономично и от Клиото, много теглеше моторчето,сякаш повече от 1.2 Енерджи на Клиото!Комфорта беше същия,но стабилността на 205, и волана беше някак си по-спортно, стегнато настроен и доставяше удоволствие!Мисля че Пежото беше по-леко и това го правеше удивителна "хрътка"!Никакви проблеми не съм имал и с 2-те!
  • #12
    Доброто Старо Клио ( преди 4 години )
    Навремето имах Клио 1.2 Енерджи двигателя(моно инжекция, 62кс), на общата снимка най-лявото,моето беше тъмнозелен металик.Преки сравнения с Форд Фиеста(на приятел но съм го карал няколко пъти) от същата година-Клиото возеше като лимо всравнение с лагерната количка Фиеста! Седалките ,таблото ,волана, обезшумяването на Клиото бяха класа над Фиестата по комфорт!За двигателя на Клиото(Фиестата беше 1.3) ,по-пъргав и по-икономичен от Фиестата !Приличен багажник, и добре стоеше по завоите с торсиона!
  • #11
    май неумишлено... ( преди 5 години )
    говориш глупости. Заводът на Рено-Ояк в Бурса е в седем от последните 10 години с най-високо качество в системата на Рено. По-голям проблем са онези, които се сглобяват във Франция и в Испания - с изключение на каптюр
  • #10
    май умишлено... ( преди 5 години )
    ..не се казва най важното- това чудо ще се сглобява в Турция. което означава ,че всичко над 10.000лв за тая "кола" са пари на вятъра
  • #9
    Alex ( преди 5 години )
    Новото Клие изглежда ОК. Но цената на такава кола би трябвало да започва от около не повече от 19 000 лв и средно ниво да е 23 000 - 25 000 лева. А тука вече говорим за цени, които ще започват от над 26 000 и ще дърпат средно 33 000 - 35 000, което е много, дори и да сложат отстъпки от тези цени.
  • #8
    Тъй де ... ( преди 5 години )
    употребяващите рено си казват: Кой съм аз та да карам истинска кола вместо рено? Независимо от необратимите увреждания, като се почне от ментално ниво.
  • #7
    анонимен ( преди 5 години )
    Кой съм аз че да ми пречи просто има много които ги предпочитат, имат си предимства и е по-добре за поддръжката това което пишеш не е вярно колко мислиш тежи добавянето на 0.3-0.4 литра обем като изкараш турбото добавя не повече от 20на кг иначе разхода самите производители си го дават базовите модели на колите от този клас които са без турбо харчат средно 200-300мл повече а при някои модели като фиеста(великия Екобууст) и 208 няма разлика от същите двигатели с турбо и 20 коня повече
  • #6
    анонимен ( преди 5 години )
    Това Ренде с 1.3 130к.с. и DCT трансмисия ще е брутално добра количка. Само с този плеснат "таблет" по средата на таблото никога не бих свикнал-грозно ми е. Интериора на новата Фиеста повече ми харесва, по-подреден и семпъл е.
  • #5
    анонимен ( преди 5 години )
    защо да слагат мощни атмосферни на малка кола? да увеличат тежестта на колата или да накарат собственика да слага газ понеже ще харчи 12 на 100. Мощен турбо нещо ти пречи ли?? този 130 коня ще е прилично за колето. Може и по-добре, но трябва да е ок и така.
fallback
Последни