fallback

Скрити таланти: тестваме новото Renault Clio

Най-продаваният френски автомобил предлага умерена еволюция отвън и истинска революция отвътре

Гледката на пет поколения Renault Clio едва ли ще ви се види особено екзотична. Това са 29 години от историята на най-успешния автомобил на марката - само че по българските пътища, естествено, те не са никаква история. А настояще.

Всяка от тези машини е все още обичайно явление на пътя. А причината е разбираема: от дебюта си през 1990 година тази кола се е продала в над 15 милиона бройки - или горе-долу по една всяка минута. Включително и нощем. Clio е не само най-успешният модел на Renault, но и най-продаваният френски автомобил в историята. През миналата година в Европа единствено Volkswagen Golf успя да го изпревари.

Разбирате защо залогът за Renault при създаването на петото поколение е бил толкова голям. И също изненадата на феновете, че това пето поколение толкова прилича на четвъртото.

Не ни разбирайте погрешно: това е привлекателна кола, с интересни и дръзки пропорции. Но те са ни добре познати вече от седем години. Изправено до радикално промененето Peugeot 208 например, това Clio изглежда като жена ви, изправена до Джиджи Хадид.

Но има две много добри причини да не махвате с ръка и да го отписвате. Едната е, че под относително познатата външност Clio V е радикално различен - и много по-добър - автомобил от Clio IV.

Втората причина да харесвате жена си повече от някой ослепителен топмодел е именно, че е вашата - тоест че и тя ви е харесала и е склонила да сподели живота ви. Горе-долу така е и с Clio: то си остава един от най-достъпните и практични автомобили в малкия клас. В България ще знаем цените през септември, но очакваме не повече от 6-7 процента надбавка спрямо сегашното, най-вече заради допълнителното оборудване.

Колкото до практичността, новото Clio има цели 391 литра обем на багажника - с почти 130 повече от Peugeot 208, и може дори да побере един стек бира повече от сегашния Golf.

Вътрешността му е преобразена изцяло. Почти цялото табло е вече покрито с меки и по-скъпи пластмаси. Седалките са с по-дълга основа, но по-тънки облегалки, за да пестят място. За мултимедията Renault залага на вертикалния тъчскрийн - умна идея в епохата на смартфоните, макар че той все така продължава да стърчи като забоден насила върху таблото.

За сметка на това можете да имате какви ли не глезотии: аудио от Bose, променящо цвета си вътрешно осветление и даже гласов асистент. Светлините вече са диодни дори и за базовите нива. Навигацията е далеч от обогатената реалност при новия Mercedes А-класа, да речем, но все пак може да ви показва допълнителна информация, примерно колко струва горивото на всяка отделна бензиностанция.

Clio е и първата кола в масовия Б сегмент с асистент за задръствания, който може сам да спира и да потегля в трафика, и да ви държи в лентата ви на магистралата.

Технологично това е напълно различен автомобил от досегашното Clio - първият, построен върху новата CMFB платформа, на която ще стъпи и следващият Megane. Тя смъква средно петдесетина килограма от теглото. От Renault са устояли на всеобщото изкушение масовите коли да се помпат до абсурдни размери - всъщност новото Clio е със сантиметър по-късо от старото.

Още първите пет минути зад волана ни убеждават, че е станало и доста по-директно и стабилно. Воланът е по-бърз и прецизен. Може и да отстъпва на Ford Fiesta, да речем, но пък Clio си запазва добрия комфорт на возене. Шумоизолацията също е чувствително подобрена.

 

Между другото табелката R.S. Line не бива да ви подвежда: това не е продукт на магьосниците от Renault Sport, а само ниво на оборудване. На първо време ще има шест варианта за задвижването.  

Renault Clio TCe 130

1333 куб. см работен обем

130 к. с. максимална мощност

240 Нм макс. въртящ момент

9.0 секунди 0-100 км/ч

Базовите версии ще ползват атмосферен еднолитров бензин. Ще има и два дизела, съответно с 85 и 115 коня. На международния тест в Португалия обаче Renault представя агрегатите, от които очаква най-много: еднолитровия турбобензин със 100 коня и разработения съвместно с Mercedes 1.3 турбо със 130 коня.

Дори и с по-малкия мотор колата се усеща пъргава и достатъчно динамична за спокойни изпреварвания.

Все пак предпочетохме големия, особено в комплект с добре работещия седемстепенен автоматик с два съединителя. С него Clio е отлична кола и за дълги пътувания - комфортна, тиха и със среден разход, който и при агресивно каране не надхвърля 7 литра на 100 километра. От есента на 2020 има и хибридна версия.

С две думи, петото поколение на Clio е еволюция отвън, но революция отвътре. Точно каквото бихте очаквали от автомобил, който продава по една бройка в минута.

Още снимки от тест-драйва на новото Renault Clio вижте в галерията:

 

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 5 години )
    Като цяло днешните Клио, Поло и Фиеста не отстъпват по нищо на Голф, Астра и другите от 90те не е хубаво само че не слагат и малко по-мощни атмосферни от базовите а че е заради емисиите или разхода са лъжи значи малка компания като Мазда може с атмосферни в големи и мощни модели като Мазда 6 и Мазда CX-5(с варианти 195 коня) да покрива емисиите и да има напълно сравними разход и динамика а марки няколко пъти по-големи като ФВ и Рено не могат да направят Голф и Клио с 100на к.с. атмосферен ли
  • #3
    анонимен ( преди 5 години )
    клио единствено вдигна цената на този клас автомобили...
  • #2
    До долния ( преди 5 години )
    Виж новото малко Пежо 208/9 ли беше, там летвата е вдигната, това тук не е нищо.
  • #1
    none ( преди 5 години )
    Новото Клио вдигна много високо летвата в класа като ниво на оборудване, качество на салона и ниво на безопасност. Конглокенцията ще трябва здраво да се потруди.
fallback
Последни