IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Малко братче: тестваме новия Volkswagen T-Cross

Най-компактният кросоувър в гамата на германците ще се окаже добро попадение

За размера си остава спорно. Но ръстът със сигурност има значение, особено на автомобилния пазар. Затова и Volkswagen продължава практиката да качва на високи обувки стандартните си модели.


 

СЛЕД TOUAREG, Тiguan и Т-Roc сега идва ред на четвъртия германски кросоувър: T-Cross.
В основата му е същата модулна платформа, на която е построено и Polo. Но двата модела далеч не са близнаци: T-Cross е не само по-висок, но и по-широк, по-дълъг и с по-голямо междуосие. Пътният просвет е 184 милиметра - доста добре за градски кросоувър с предно предаване.

ВЪПРЕКИ ПО-ГОЛЕМИТЕ ГАБАРИТИ обаче новият модел не отстъпва много на Polo като управляемост. Лесно и непринудено се справя с поредиците завои по планинските пътища на Майорка, където го тестваме. Увереното и предсказуемо поведение ще е един от основните козове на T-Cross.

VW T-Crosss

Шумоизолацията също е на доста добро ниво, без значение какъв двигател имате под капака. Засега изборът е само от три. Ние тествахме еднолитровия турбобензин със 115 конски сили, а също и добрия стар 1.6 TDI със 110 коня. Бензиновият мотор има и по-слаба версия, но тя няма да се предлага в България. През лятото ще дойде и по-мощният 1.5 бензин със 150 коня.

ДОРИ И ТРИЦИЛИНДРОВИЯТ бензинов мотор обаче се справя съвсем прилично, което не е чудно, защото въртящият момент при него достига солидните 200 нютонметра. За пъргавината заслуга има и собственото тегло от тон и четвърт - съвсем умерено за днешните стандарти, макар и с половин тон над оригиналния Golf.

 

Volkswagen T-Cross 1.0 TSI

115 к. с. максимална мощност

200 Нм макс. въртящ момент

10.2 секунди 0-100 км/ч

193 км/ч максимална скорост

При дизела въртящият момент е още по-добър, но, честно казано, не сме убедени в смисъла от такъв избор. С него успяхме да постигнем около 6 литра на сто разход, а забележимо по-евтиният бензинов мотор даде около 7. Освен това той се предлага с 6-степенна скоростна кутия, докато дизелът е само с пет. Можете да изберете и 7-степенен DSG автоматик, но това се отразява чувствително на цената. За бензин с ръчни скорости тя започва от около 33 000 лева, автоматикът я качва до над 36 000. Дизелът започва от 37 000 и стига почти 40 хилядарки, ако добавите DSG.

VW T-Cross

КОНЦЕПЦИЯТА ЗА ИНТЕРИОРА е близка до тази на Polo и всъщност как ще изглежда, зависи най-вече от вас. Ако изберете контрастни цветове на седалките и цветни елементи по таблото, T-Cross е свеж и забавен. Ако наблегнете на черното и сивото, става приглушен и даже, смеем да кажем, скучен. Пластмасите са здрави и добре сглобени, но твърди. Ако искате по-луксозни материали, ще трябва да погледнете към Тiguan.

С ергономията компромиси няма: удобни седалки, лесен за настройване волан, приятна позиция на седене. Екранът на мултимедията е монтиран високо и се вижда ясно дори при ярко слънце.

VW T-Cross

РАЗЛИКАТА С POLO е във вътрешното пространство: тук дори доста високи хора могат удобно да се разположат отзад. Задните седалки могат да се плъзгат напред и при нужда ще увеличат обема на багажника до 455 литра.

Списъкът с електронните асистенти е, разбира се, достатъчно дълъг. Можете да имате помощник при паркиране, автоматично следене на лентата, както и система, която следи дали сте уморен.

Накратко, това е удобен и лесен за употреба градски автомобил, който по наше мнение ще ловува главно за досегашните клиенти на Polo. Което впрочем едва ли притеснява Volkswagen: в този сегмент нормите на печалба са доста по-добри.

 

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Yos ( преди 5 месеца )
    Купете, покарайте, пък тогава коментирайте!Колата си е отлична!
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Жоро ( преди 5 години )
    не мога да разбера каква е разликата между т-рок и т-крос :)
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    vw ( преди 5 години )
    chr е съвсем пълно недоразумение на всичко отгоре и непрактично пък и не върви въобще умряла работа
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Шоо ( преди 5 години )
    И какво му е на дизайна?
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Антидизайна е при немските шлепове и тази Табуретка го доказва! Ак к ще се продава ми е все тая. Оперирани от чувство за естетика колкото искаш. Благодарение на тях немците си пробутват грозните бараки. Сложи до това ВАГенско недоразумение една Toyota C-HR и може би ще видиш за каква огромна разлика става на въпрос.
  • #5
    2 rate up comment 5 rate down comment
    васо ( преди 5 години )
    Предният компетент, каращ азиатски шедьовър на антидизайна, ако има доблест, да види след година , как се продава тази кола и да види , той какво кара
  • #4
    12 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Тежко, скъпо, грозно, но за сметка на това с предно и неадекватни мотори, които имат висок разход на гориво (и на масло вероятно, което си е съвсем в реда на нещата при тази марка). Нямам представа, кой нормален човек би си купил ТОВА НЕЩО за толкова пари! За същата сума, можеш спокойно да си купиш АВТОМОБИЛ, а не VW T-Cross.
  • #3
    4 rate up comment 14 rate down comment
    Абе ( преди 5 години )
    Пак ще отвее конкУренцията!
  • #2
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Повдигнато Поло на двойна цена е тази табуретка. Явно от Табуретка идва буквата Т в името на това недоразумение.
  • #1
    21 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    В западните медии твърдят, че е скъпо и не достатъчно рафинирано за това, което искат като пари.