Всеки инженерен проект има своите етапи на развитие, но в автомобилната индустрия трябва да се предприемат две конкретни стъпки - дизайнът и задвижването. Първото ще привлече вниманието, докато второто - купувачите.
Между 1950 г. и средата на 70-те години автомобилната индустрия процъфтява. Освен това започва да има забележимо разграничение между коли мечта и концептуални автомобили. Докато първите са просто език на дизайна, вторите предвиждат бъдещи производствени модели.
Все повече производители разбират, че автомобил, създаден за шоу, може да привлече повече внимание от медиите. А спечелената безплатна реклама е много по-ценна от плащането за каквато и да е друга. И докато някои производители на автомобили са майстори на измамите, други са верни на думите си. Вижте 10 концептуални автомобили, които промениха индустрията.
Концептуални автомобили, които промениха индустрията (ГАЛЕРИЯ):
Японската индустрия започва да привлича повече внимание и Toyota изумява света с концепцията EX-7, представена на автомобилното изложение в Токио през 1970 г. Две години по-късно е представена концепцията Toyota RV-2, която е напълно функционална, но не е предназначена да влезе в производство.
Компанията представя RV-2 като „автомобил с идея“. Кемперът с комби изглежда едновременно смешен и страхотен, но най-важното е, че предсказа съвременните тенденции за превозни средства за отдих. След изложението в Токио RV-2 тръгна на турне в САЩ. И има добри отзиви, но само толкова.