fallback

Ето с какво BYD ще предизвика Dacia Spring

Малкият Seagull пристига в Европа на цена от само 12 000 евро

Китайският производител BYD е сред основните играчи не само на вътрешния пазар, но и в чужбина. А неговият модел Seagull ще пристигне в Европа през 2025 г., за да се изправи срещу най-евтини коли на ток и най-вече срещу Dacia Spring.

Електромобилът беше представен на автосалона в Пекин, който се провежда в момента. Там присъства и екип на Motor1, който разкрива интересни подробности за бъдещето на Seagul. В Китай цените на хечбека с 5 врати и пробег от 250 км стартират от 8100 евро. В Италия електромобилът ще се продава за около 12 000 евро, което определено е заплаха за Spring.

Seagull е част от серията електрически автомобили Ocean на BYD. Дължината му е само 3,78 метра, което го перфектен за чисто градска употреба. Визията му е дело на главния дизайнер на китайската марка Волфганг Егер, който е работил за Alfa Romeo и Audi.

Отпред няма място за „фрунк", тоест за малък преден багажник, докато отзад е предвиден товарен отсек с максимален капацитет от 930 литра при сгъната задна седалка. Зад волана е разположен малък 5-инчов екран на приборния панел, докато в центъра на арматурното табло има 12,8-инчов монитор за мултимедийната система, както и различни контроли.

В момента малкия BYD се предлага с електромотор със 75 к.с., чиято мощност се предава към предната ос. Клиентът може да избира между две батерии - 30,08 кВт/ч (LFP литиево-желязо-фосфатна батерия) или 38,88 кВт/ч BYD Blade (също LFP).

С малката батерия се очаква Seagull да измине около 250 км по цикъла WLTP, докато с BYD Blade може да достигне 300 км по WLTP, което е напълно достатъчно за градска кола.

Самият модел беше пуснат в Китай преди една година - през април 2023 г., докато тази, която ще пристигне в Европа през 2025 г., ще бъде актуализирана версия - вероятно предстоящ фейслифт на колата, показана в Пекин.

fallback
  • #50
    Допълнение ( преди 6 месеца )
    Забравих и най-важния "модерен" напоследък J сегмент.
  • #49
    До 48 ( преди 6 месеца )
    Е щом ще вие спокойно на четири възрастният човека с два куфара да се возите 10 часа и 1200 км в най-малкия автомобил на света само с пет минути спиране, кой съм аз че да ти кажа че няма да ти е спокойно. Пътувайте си спокойно със здраве с а сегмента, а нека останалите да се мъчим с останалите сегменти, особено в D,E, F и M сегментите, за които пътуването ще е неспокойно.
  • #48
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    МитичкЕ, този модел електромобили е градски заради пробега,не заради размера. Хюндай i10 става и за градско и за извънградско каране.Съвсем спокойно могат да се возят 4 възрастни и два куфара на 600 километра с едно зареждане на резервоара.
  • #47
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    Ако си функционално неграмотен може и така да си помислиш, ако не беше щеше да видиш поне на 10 места че съм писал, че този електромобил не става и то не заради пробега както се опитва да се оправдава турбо не става защото е прекалено малък за основен автомобил, А освен това е китайски и няма части и сервизи. Това в резюме са фактите за моето мнение, аргументи като доказателство че отново си психопат и сипеш инсинуации и клевети. Електромобилите към момента НЕ са подходящи за 95% от хората
  • #46
    Гост ( преди 6 месеца )
    Адреналинке електричке,пак ли "съветваш" хората да си купят електрокари?
  • #45
    До 44 ( преди 6 месеца )
    Автомобил от сегмент В притежавам и сега и е идеален за градски или втори трети или четвърти семеен автомобил, но дори не мога да си представя автомобил от А сегмента за основен семеен. Не мерси! Аргументирах се и за останалите недостатъци, като пробегът не е един от тях. Да не говорим че не подкрепям мнението на Гост да дам 30 000 лв за чисто нов автомобил в сегмент А за да го карам 10 години,, вместо около половината сума за петгодишен в по-висок сегмент.
  • #44
    До турбо ( преди 6 месеца )
    Приеми че за някои хора Това си е втори или трети автомобил, който използват по-предназначение, а не го ползват за семейни ексглокзии из Европа като тебе. За тези нужди при 200 км пробег зареждат веднъж седмично, точно както в реалността зареждаш по-як hyundai i10. Обзалагам се че не е зареждан повече от 20-30 пъти откакто е купен. Електромобила щеше да е зареждан 50-100 пъти. Какъв щеше да е проблемът след като така или иначе е прекарал 500 нощи в гаража и е могъл да бъде зареден 500 пъти
  • #43
    Турбо ( преди 6 месеца )
    Тесльо,заядливецо.Ти би ли си купил това китайче?Сложи му една голяма батерия,за да се изравнят по пробег с Хюндая.Колко тона ще стане теглото на Чайката?А ускорението?А цената къде ще хвръкне?С 2000 лв нагоре пак ще избера бензинката.
  • #42
    До 40 ( преди 6 месеца )
    Щом го предлагат, значи някой го купува! Ето турбо е купил топ версията на промоция само за 26 000 лв, когато имаше недостиг на автомобили. Сега най-ниската база е 28 000 лв . Не съм я намерил официална такава цена но ще го приема на доверие, защото пак е по-скъпо от 12 000 евро за по-голям електромобил от по-горен сегмент, а това е единствената ви опорна точка и друга нямате. Това говори достатъчно. Все от някъде ще ги почнат китайците и ще се сбъднат най-песимистичните ми прогнози.
  • #41
    Ди 38 и 39 ( преди 6 месеца )
    Ако не сложиш обидна квалификация агресия злоба и заяждане няма да си ти и няма да спиш спокойно, нали? Това беше единствената цена за i10 която намерих на официалния сайт. Ако някой иска да кара градски автомобил без ръчни скорости, може да избере този hyundai или по-голямата и по-бърза Чайка на половин цена за 24 000 лв вместо за 37 за по-малкия i 10. Тези които искат да изпитат удоволствието от шофирането и звука на този изключително бърз спортен автомобил могат да го направят само за 28
fallback
Последни