fallback

Ето с какво BYD ще предизвика Dacia Spring

Малкият Seagull пристига в Европа на цена от само 12 000 евро

Китайският производител BYD е сред основните играчи не само на вътрешния пазар, но и в чужбина. А неговият модел Seagull ще пристигне в Европа през 2025 г., за да се изправи срещу най-евтини коли на ток и най-вече срещу Dacia Spring.

Електромобилът беше представен на автосалона в Пекин, който се провежда в момента. Там присъства и екип на Motor1, който разкрива интересни подробности за бъдещето на Seagul. В Китай цените на хечбека с 5 врати и пробег от 250 км стартират от 8100 евро. В Италия електромобилът ще се продава за около 12 000 евро, което определено е заплаха за Spring.

Seagull е част от серията електрически автомобили Ocean на BYD. Дължината му е само 3,78 метра, което го перфектен за чисто градска употреба. Визията му е дело на главния дизайнер на китайската марка Волфганг Егер, който е работил за Alfa Romeo и Audi.

Отпред няма място за „фрунк", тоест за малък преден багажник, докато отзад е предвиден товарен отсек с максимален капацитет от 930 литра при сгъната задна седалка. Зад волана е разположен малък 5-инчов екран на приборния панел, докато в центъра на арматурното табло има 12,8-инчов монитор за мултимедийната система, както и различни контроли.

В момента малкия BYD се предлага с електромотор със 75 к.с., чиято мощност се предава към предната ос. Клиентът може да избира между две батерии - 30,08 кВт/ч (LFP литиево-желязо-фосфатна батерия) или 38,88 кВт/ч BYD Blade (също LFP).

С малката батерия се очаква Seagull да измине около 250 км по цикъла WLTP, докато с BYD Blade може да достигне 300 км по WLTP, което е напълно достатъчно за градска кола.

Самият модел беше пуснат в Китай преди една година - през април 2023 г., докато тази, която ще пристигне в Европа през 2025 г., ще бъде актуализирана версия - вероятно предстоящ фейслифт на колата, показана в Пекин.

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Аре, първо да дойде, че и на тази цена, защото обещания и реклами сме виждали безчет. Дачия Спринг е с такива размери и е далеч от понятието "пълноразмерен автомобил". За градско да речем, че става, но да дадеш една торба пари за продукт, който е със силно ограничено приложение, обикновено се нарича "играчка" или "прищявка".
  • #19
    Турбо ( преди 6 месеца )
    За сина ми,който още е ерген е перфектен,ходи из Европа с него, 700 км с един резервоар.Това електромобилче за извънградско под 20 квтч няма да падне,максимум 100-150 км пробег с едно зареждане,ако използваш заряда от 20 до 80% на батерията.
  • #18
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Сега погледнах че по размери е точно колкото този автомобил В статията. По-големият пробег и по-бързото зареждане прави ли hyundai i10 пълноценен семеен автомобил за дълги пътувания? Аргументирай се защо смяташ че с малката батерия Ще мине само 150 км извънградско? Дай пример с друг електромобил. Не магистрала А извънградско.
  • #17
    Вярно е ( преди 6 месеца )
    Тази електричка не става за друго освен за градско за разлика от hyundai i10 който е чудесен и огромен магистрален автомобил за околосветско пътешествие на големи семейства с куче и много багаж по твоите критерии! По моите и двата автомобила са типични градски автомобилчета, които стават за втори автомобил. За тийнейджъра, докато се ожени или за жената да ходи на работа. Ако не се лъжа Не е ли по-малък и от Рено Зоуи и dacia spring?
  • #16
    Турбо ( преди 6 месеца )
    Това електрическо нещо е само за градско,реални километри с 30 квтч батерия извънградско не повече от 150 км с едно зареждане.
  • #15
    Турбо ( преди 6 месеца )
    Има Тесльо,има.Хюндай и10 за 26000 лева и около 700 километра с един резервоар.
  • #14
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Бихте ли споделили какво е за вас евтина основна кола? Хората имат различни виждания. За някои Пежо 2008 е семейна кола, за други 3008, а за трети 5008. За някои евтино е кола за 40000, а за други 60000. За мен семейната кола трябва да е поне 4,60 метра. Такива под 70-80000 лева няма.
  • #13
    До 7 ( преди 6 месеца )
    Не глу паков Чужбина даже метрото е по развито тъ пир
  • #12
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Това че в близките 10 години няма да има евтини електромобили са си твои спекулации. Моите спекулации до преди няколко години бяха че това ще стане през 2025 с влизането на евро 07. Оттогава отложиха евро 7, състояха се няколко кризи - ковид, с чипове, енергийна, сега война , така че вероятно няма да е 2025 но със сигурност няма да е и 2034, което се доказва дори от настоящата статия. Онези ежемесечни открития на нови батерии вече започнаха да влизат в производство ежемесечно, а цените падат.
  • #11
    До 10 ( преди 6 месеца )
    Всичко е точно наобратно. Не мога да разбера какъв е този мазохизъм да виждаш че китайците идват да завземат пазара с електромобили, които са по-евтини от европейските автомобили с ДВГ, защото вече имат 10-годишна преднина с производството на електромобили и батерии, но вместо да се опиташ да ги догониш, ти да включиш на задна и да се върнеш към производството на ДВГ и да отложиш развитието на електрификацията. Вместо да се наливат милиарди в субсидии, спират дори настоящите за да ги прехвърлят
fallback
Последни