Още през февруари Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) разби Tesla Cybertruck и реши, че колата се справя със защитата на пътниците, но не предпазва тези, които се намират отвън. След това, преди три месеца, Застрахователният институт за пътна безопасност (IIHS) също тества пикапа, за да установи, че той е наред, стига да нямате нищо против да бъдете заслепени от фаровете. Сега автомобилът се върна в IIHS за трети кръг от тестове и най-накрая получи одобрение.
Когато NHTSA тества Cybertruck, слабото му място беше безопасността на пътниците. Когато IIHS го разби, слабото му място бяха заслепяващите фарове. Сега изглежда, че Tesla са коригирали тези фарове, защото вече има оценка „Добър“ за осветление от последната група. Достатъчно, за да го вкара в тазгодишния кратък списък за признанието „Top Safety Pick Plus“ на IIHS. Изглежда, че сервизната акция за светлините през октомври е свършила работа и е спечелила хората от IIHS.
Измерима разлика
Поглеждайки назад към архивирана версия на страницата на IIHS за Cybertruck от октомври, данните от теста на фаровете са значително различни от данните в днешната версия. Разликата изглежда се дължи на онова изтегляне през октомври, което актуализира Cybertruck да пуска светлините си с по-ниска мощност, след като Tesla установи, че яркостта им надвишава законовите граници. С тази промяна най-лошата част на Cybertruck според IIHS сега е продължителността на звуковия сигнал „не носите предпазен колан“, от който институтът изглежда не е впечатлен.
Добра покупка ли е Tesla Cybertruck, сега когато има оценса IIHS Top Safety Pick Plus? Не съвсем. Това все още е кичозно, прекалено скъпо, инженерно недоизпипано превозно средство. Има много неща, които доказват, че колата не е готова за експлоатация. В бъдеще се очакват още експлоатационни дефекти, които Tesla ще трябва да оправя. Като цяло в момента има по-добри електрически алтернативи на пазара, макар и не с такъв вид.


0