Първото поколение Audi A5 е динамичен спортен автомобил с все още модерен външен вид. Но, уви, в този случай красотата изисква жертви, предимно финансови - тези автомобили вече не са млади и са натрупали много болежки, привични за възрастта. Показваме ви пет типични проблема, с които се сблъскват собствениците на това немско купе, и начините да ги отстраните.
Какво се чупи в първото поколение на Audi A5 (ГАЛЕРИЯ):
При версии със сервоусилвател на волана, след 120 000-150 000 км, може да се появи характерен скърцащ или хрущящ шум при завъртане на волана, както и усещане за тежко управление при ниски скорости. Помпата на сервоусилвателя често започва да бръмчи, особено когато двигателят е топъл.
Версиите с EPS, инсталирана след 2013 г., имат различни симптоми: на таблото могат да се появят съобщения за грешки, а воланът понякога може да загуби обратна връзка.
Какво да се направи
Причината за повечето оплаквания, свързани с кормилното управление, е ръждясалата напречна греда на вала, която е изложена на замърсявания и влага. Тя може да се смени отделно, без да се докосва целият вал. Ако проблемът е в помпата, смяната на течността и промиването на системата помагат.
В случая с EPS, често срещана причина е дефектна електроника или фърмуер, което може да се отстрани чрез актуализиране на софтуера на блока за управление.

