IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кои са най-често срещаните проблеми при Renault Zoe

Eлектромобилът беше много иновативен за времето си, но има неща, с които трябва да внимава

Renault Zoe, популярен електрически градски автомобил на пазара на употребявани автомобили, предизвиква интерес, но също така повдига въпроси. Кои са повтарящите се проблеми, за които трябва да сте наясно, преди да направите тази покупка?

 
renault zoe  


Лансиран през 2013 г., Renault Zoe се утвърди като пионер в областта на многофункционалните и достъпни електрически автомобили . След десетилетие на пазара, той претърпя множество подобрения, особено по отношение на двигателя и батерията.

През 2019 г. Renault Zoe претърпя основен редизайн, включващ нова предна част и модернизиран интериор с 9,3-инчов екран. Преди да решите да си купите такъв, нека разгледаме най-често срещаните проблеми с Renault Zoe.

Механични проблеми

Двигателят Continental във версията Q210 има крехки лагери и дефектно уплътнение, което може да доведе до изтичане на охлаждаща течност в ротора. Основните симптоми включват свистящ шум по време на ускорение и намален пробег. Въпреки че ремонтът е частично покрит от Renault, пак е в хилядите левове.


Renault Zoe


Бързото зарядно устройство Chameleon понякога може да бъде непостоянно и да спре да работи добре, преди да достигне 100 000 км. Цената на подмяната му е висока и възлиза над 5000 лв.

Блок за управление TCU. Макар и рядко, преждевременната повреда на този електронен блок за управление може да възникне преди 30 000 км. Този блок е от съществено значение за оптимизиране на зареждането и предоставяне на информация на потребителя. В случай на повреда, зареждането става невъзможно и 12V батерията се разрежда. Подмяната струва 2000 лв, с частично покритие от Renault.

Проблеми в интериора

Управление на скоростната кутия чрез спусъкът, разположен под ключалката на управлението, е склонен към счупване, което може да заклещи лоста и да попречи на автомобила да се движи. Renault покри ремонтите за този проблем между август 2016 и април 2017.

 
Renault Zoe, Peugeot e208, тест драйв 
 

С течение на времето пластмасите могат да скърцат, а при по-ранните модели Zoe, таблото може да се отразява в предното стъкло. Някои автомобили са получили по-тъмна резервна част.

Информационно-развлекателна система R-Link има различни грешки, като например черен екран или нефункциониращ GPS. Уверете се, че системата работи правилно и имайте предвид, че препрограмирането често може да реши тези проблеми.

Други неща за проверка

При някои модели, износването на втулките на стабилизиращата щанга може да причини дисбаланс в регулирането на колелата, което води до неравномерно и бързо износване на гумите. При ранните модели на Zoe спирачните маркучи трябваше да бъдат сменени поради преждевременно износване. Уверете се, че моделът, който ви интересува, е изтеглен от пазара от производителя и че са извършени необходимите ремонти.


renault zoe


Актуализация на системата за управление на батерията (BMS). Това е важен момент, който трябва да се провери преди покупката на употребяван Zoe. Състоянието на батерията се измерва чрез индикатора „State of Health“ (SoH), който показва оставащия капацитет за съхранение. Ако SoH падне под 66%, препоръчително е да смените батериите. Преди да продължите с тази подмяна обаче, Renault може да извърши актуализация на системата за управление на батерията (BMS), за да подобри SoH. Тези актуализации са ограничени до две, след което е необходима подмяна на батерията.
  
   

0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 20 минути )
    Чувал съм, че има много голяма разлика между очаквания и реалния пробег с едно зареждане. Нещо като при Дачия Спринг.
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Тесльо=идиот ( преди 41 минути )
    Тесла има ръст на продажбите от 50% и ЩЕ продава по 20 милиона електромобила през 2028 година.Статистически е доказано.
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Черен екран и при Порше се случва, но там от поддръжката те свързват директно с програмиста. Докато при Зоето - след като заключиш колата и устройствата заспят и после я отключиш пак тръгва централния дисплей.
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Последно време гледах за електричка и видях доста бройки Меган втора употреба при дилърите на марката за около 20 хил евро и повечето с голямата батерия. Усъмних се как с 2 години и около 10-15 000км ги продават за половината пари.