IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW патентова нов вид подглавник на седалките

Сложното устройство комбинира комфорт и безопасност

Патентът на BMW за сложни крепежен елемент от миналата седмица не спечели много фенове на марката. Този патент определено няма да ви докара такова главоболие. Това е патент за нов дизайн на седалка с опора, разположена между подглавника и облегалката. Това е BMW с опора за врата, предназначена да гарантира, че шофьорите и пътниците отпред са по-добре поддържани от своята баварска спортна машина.

 
BMW патент подглавник  
 

Съвременната автомобилна седалка е чудо на инженерството. Те са проектирани да поддържат водачи и пътници с всякакви размери и тегло, но също така трябва да осигуряват комфорт при дълги пътувания. А в случая на повечето BMW-та, те трябва да задържат хората на място при агресивно влизане в завои.
Те имат безброй настройки, функции като подгряване, вентилация и надуваеми странични опори, които могат да ви прегърнат по-силно в спортните режими на шофиране. И трябва да правят всичко това, докато са способни да издържат на масивни ударни натоварвания при катастрофа и отварящи се въздушни възглавници, без да се повредят. В тези седалки е вложено много инженерна мисъл.

Но BMW смята, че все още липсва едно нещо от този дълъг списък с настройки. Опора, която да защити врата ви. Опората се поставя на логичното място, между подглавника и облегалката. В онази голяма пролука, освен ако нямате една от седалките на BMW M с цялостна конструкция и състезателна визия.
Инженерите на BMW също така искат новата опора да допринесе за вашия комфорт. Патентованото изобретение има множество настройки. Може да се плъзга нагоре и надолу, както и да се изнася навътре и навън. То се нуждае от всички тези настройки не само заради различните размери на тялото, но и за тези от нас, чиято стойка е увредена по различни причини. 

Но не става въпрос само за комфорт, а и за безопасност. Модерният подглавник върши невероятна работа при поемането на главата при удар отзад. На видеа от краш тестове се вижда, че гърбът на тестовия манекен е подпрян и главата му е подпряна, но за шофьори с повечето видове ръст, вратът не е. Това изобретение би коригирало този проблем.

Не само че ще коригира тази липса на опора, но изобретението на BMW ще помогне за намаляване на силата на удара. Това би могло потенциално сериозно да намали риска от камшичен удар.

Науката за седалките е доста сложна 

Опората за врата е изградена с устройство за защита от. Ако бъде ударена силно, както би се случило, когато тялото ви бъде изтласкано назад към нея при заден сблъсък, устройството за претоварване се задейства. То забавя скоростта, с която вратът ви спира, намалявайки натоварването върху мускулите, нервите и прешлените.

 
BMW патент подглавник  
 

Тази защита от претоварване ще може и да се възстановява. Така че, ако колата ви бъде леко ударена, седалката няма да бъде за бракуване. Поне според патента.

BMW не е първият или единственият автомобилен производител, който търси интелигентни начини за повишаване на безопасността на седалките. Volvo бяха първите, въвеждайки стандартни подглавници през 1970 г. и своята седалка със система за защита от камшичен удар през 1998 г.

Други производители, включително Honda, са използвали активен подглавник в автомобилите си. Honda Civic от 2006-2011 г. имаше подглавник, който се преместваше напред, за да поеме главата на пътника, когато гърбът му притисне седалката при сблъсък. Впоследствие той беше заменен със седалка, по-подобна на тази на Volvo.
  
  

0 от 500