Пълният списък на най-сложните автомобили, правени някога, е обширен и пълен с легендарно свръх усложнени превозни средства. Помислете за Aston Martin Lagonda и неговата 16-седмична производствена сага или за McLaren P1 с неговата пълна гама активна аеродинамика, взаимствана от Формула 1.
За да бъдем ясни, говорим за коли, които превръщат общата сложност в своя визитна картичка, а не само за такива с объркващи конструкции на двигателя. Това са автомобили, които изглежда са проектирани от инженери, решени да натъпчат всяка налична технология в една кола, просто за да накарат всичко да работи.
15 от най-сложните технически коли правени някога (ГАЛЕРИЯ):
Ако не си спомняте GMC Envoy XUV, това е нормално. Вероятно не са останали много по пътищата, защото бяха пословични с проблемите си. Включването му в списъка на най-зле продаваните американски коли, правени някога, не помага.
Тези SUV-та от началото на 2000-те предизвикаха вълнение с предлагането на покрив, който се прибира. Не като Porsche Targa и не като мек покрив на кабриолет, а като обратен панорамен люк. Цялата задна секция беше проектирана да се плъзга напред и да оставя квадратен отвор от 81 x 81 см над товарното отделение.
Представете си Mercedes G-Wagen Landaulet, но с гърбав твърд покрив. Не само това, но собствениците можеха да се насладят на заден капак с двупосочно отваряне към товарна зона с вграден дренаж, плюс уникалната система Midgate на GM, която предлага както стъклена преграда тип лимузина, така и възможност за сгъване.
Ян Санфилипо, изпълнителен вицепрезидент на Automotive Marketing Consultants, каза пред Autoweek, че това е било „много, много хитра идея“. Може да е било така на хартия, но на практика собствениците откриха дефекти като просто спиране на покрива по средата, разнообразие от течове на вода и заден прозорец на капака, отказващ да се затвори.

