Lamborghini потвърди, че новият си високооборотен V8, L411, не само ще бъде в основата на суперколите на марката през следващите години, но и ще преживее поне два продуктови цикъла. Паоло Рачети, който отговаря за продуктовата линия Temerario, заяви, че двигателят е проектиран за производство и след 2035, когато ЕС планира да въведе забрана за продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене. Посланието е ясно: този двигател е централен елемент от плана за развитие, а не временен преход.
Ключовият въпрос е дали V8 може да бъде адаптиран към въглеродно неутрално синтетично гориво. Германия, Италия и няколко други страни вече лобираха за пропуск в законодателството за такива двигатели, отваряйки вратата за запазване на класическият двигател в нишови и спортни модели. Това е тесен път, но е специално създаден за марки като Lamborghini.
Самият L411 е 4,0-литров twin-turbo V8 с плосък колянов вал, разработен специално за наследника на Huracan, Temerario. При стартиране той може да достигне краткотрайно 10 200 об/мин, като максималната мощност се достига между 9000 и 9750 об/мин. В хибридна конфигурация двигателят развива 789 к.с. и 730 Нм, а общата мощност на системата достига 907 к.с. благодарение на трите електрически мотора. Тези цифри подсказват, че акцентът е поставен както върху отзивчивостта и драматичността, така и върху абсолютните стойности.
Въпреки това, V8 не е подходящ за Urus, защото архитектурата MLB Evo би изисквала промени, които са твърде радикални. В резултат на това SUV-ът запазва EA825 V8 на Porsche. Това изглежда като прагматично решение и вероятно единственото, което избягва ненужни компромиси.
Запазването на L411 в две поколения показва, че Lamborghini няма намерение да се откаже изцяло от двигателите с вътрешно горене, дори и при ускоряването на електрификацията. Това важи особено, ако е-горивото предлага реалистичен начин да продължи производството на двигателите, които определят марката. За марка, изградена върху характерни задвижващи системи, тази приемственост е от значение.


0