IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новия V8 на Lamborghini ще работи с алтернативно гориво

Марката разработва двигател, който да издържи регулациите след 2035 година

Lamborghini потвърди, че новият си високооборотен V8, L411, не само ще бъде в основата на суперколите на марката през следващите години, но и ще преживее поне два продуктови цикъла. Паоло Рачети, който отговаря за продуктовата линия Temerario, заяви, че двигателят е проектиран за производство и след 2035, когато ЕС планира да въведе забрана за продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене. Посланието е ясно: този двигател е централен елемент от плана за развитие, а не временен преход.

 
Lamborghini V8 10k rpm двигател  


Ключовият въпрос е дали V8 може да бъде адаптиран към въглеродно неутрално синтетично гориво. Германия, Италия и няколко други страни вече лобираха за пропуск в законодателството за такива двигатели, отваряйки вратата за запазване на класическият двигател в нишови и спортни модели. Това е тесен път, но е специално създаден за марки като Lamborghini.

Самият L411 е 4,0-литров twin-turbo V8 с плосък колянов вал, разработен специално за наследника на Huracan, Temerario. При стартиране той може да достигне краткотрайно 10 200 об/мин, като максималната мощност се достига между 9000 и 9750 об/мин. В хибридна конфигурация двигателят развива 789 к.с. и 730 Нм, а общата мощност на системата достига 907 к.с. благодарение на трите електрически мотора. Тези цифри подсказват, че акцентът е поставен както върху отзивчивостта и драматичността, така и върху абсолютните стойности. 

Въпреки това, V8 не е подходящ за Urus, защото архитектурата MLB Evo би изисквала промени, които са твърде радикални. В резултат на това SUV-ът запазва EA825 V8 на Porsche. Това изглежда като прагматично решение и вероятно единственото, което избягва ненужни компромиси.

Запазването на L411 в две поколения показва, че Lamborghini няма намерение да се откаже изцяло от двигателите с вътрешно горене, дори и при ускоряването на електрификацията. Това важи особено, ако е-горивото предлага реалистичен начин да продължи производството на двигателите, които определят марката. За марка, изградена върху характерни задвижващи системи, тази приемственост е от значение.

  

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Боооже ( преди 2 седмици )
    Двигател на...Ламборгини ...Че има ли такъв от 28 години насам ?Ти да видиш...Двигателите на Ауди всъщност били Ламборгини !Леле леле
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Единствената по смешна теза, от това че няма да умреш ако се затвориш в гаража с работещ на синтетично гориво автомобил с ДВГ е ВЯРАТА ви, че ако целият транспорт в градовете стане електрически, промишлеността се електрифицира, като няма никакво горене нито в индустрията, нито в енергетиката, нито в транспорта, то въздуха в градовете ще стане по-мръсен, отколкото е днес заради фините прахови частици от електромобилите, а всички ще умрем от раково заболяване заради електромагнитните излъчвания.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Е щом вярваш на зелената пропаганда, че по някакъв начин синтетичните горива ще променят индексан на замърсяването, въпреки че отделят абсолютно същите вредни вещества от ауспуха, но единствената разлика е че плащаш милиарди на някой да ти ги произвежда, ще си съгласен да плащаш по 10 лв за литър в името на чистия въздух.
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Мда ( преди 2 седмици )
    Тротинет, ВСИЧКИ сте зомбираните електрици каращи дизел. Кое му е зле на това? Че ще падне индекса на замърсяване и ще лъсне, че има алтернатива на батериите и живота на колите в движение може да бъде удължен до естествения им край заради амортизация, а не заради забраните на бюрократите в Брюксел.
  • #1
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Ако синтетичните горива са вратичка в закона за такива автомобили, Това ще е МНОГО ДОБРЕ ЗА ТЯХ. Но след като отворят тази кутия на Пандора, Ако вземат да решат да добавят процент синтетично гориво към всеки литър гориво в бензиностанциите, както сега го правят със задължителния процент на био горивата, ТОГАВА ЩЕ Е МНОГО ЗЛЕ ЗА ВСИЧКИ!