IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Abarth се готви за завръщане към бензина

Феновете на спортна марка предпочитат традиционните двигатели

В момента Abarth продава само електромобили, като през август 2024 г. преустанови производството на бензиновите модели 595 и 695,  когато предишното поколение Fiat 500, на което те се базират, също беше изтеглено от пазара. 

 
fiat abarth  
  
Но обратната връзка от клиентите на Abarth 500e и 600e накара марката да преразгледа стратегията си: „Клиентите на Abarth искат двигател с вътрешно горене не само заради мощността, но и защото те купуват колата, за да я модифицират сами“, обяснява Гаетано Торел. „При електрическия модел това не е възможно, така че за тях това е ограничение – те не могат да пипат двигателя и горивото, и затова клубът Abarth не е много доволен от нас.“

Всъщност продажбите на Abarth са спаднали значително, откакто компанията преустанови производството на бензиновите си модели. Според данни, публикувани от Асоциацията на производителите и търговците на автомобили, досега през тази година в Обединеното кралство са продадени 273 автомобила. Това е спад в сравнение с 954-те автомобила, продадени през същия период на миналата година, и значително по-малко от 5631-те автомобила, продадени през 2018.

Торел потвърди, че модифицираната платформа на Fiat 500e, на която се основава новият хибрид, теоретично може да побере повече мощност. Въпреки това, двигателят на 500 Hybrid – атмосферен 1,0-литров трицилиндров с мощност 64 к.с. „не може да го направи“, каза той. Това се дължи в голяма степен на ниската му мощност, която ще направи 500 Hybrid един от най-бавно ускоряващите се автомобили на пазара. Градският автомобил ускорява от 0 до 100 км/ч за 16,2 секунди.

 
fiat 500 e  
 

Торел намекна, че двигателят също не е подходящ за Abarth, като посочи, че той развива по-голямата част от мощността си линейно от само 2000 об/мин, вместо да насърчава шофьорите да вдигат оборотите.

Тъй като се базира на платформа, проектирана изключително за електрическия Fiat 500e, който използва малък двигател, няма много място за по-голям или такъв, който изисква много по-голямо охлаждане от съществуващия 1,0-литров. Съществува и пречка, която трябва да се преодолее по отношение на възвръщаемостта на инвестициите в разработването на нов 500 Abarth, тъй като това е нишов продукт.

Независимо дали новият 500 Abarth ще бъде реализиран, коментарите на Торел са първото предложение, че Abarth може да се отклони от предишната си стратегия да предлага само електромобили в бъдеще. Това може да има значителни последствия за по-големия 600, както и за всички бъдещи модели, които се обмислят за Abarth.
  
  

0 от 500
  • #1
    3 rate up comment 1 rate down comment
    грета ( преди 2 седмици )
    Хората страдат! Продадохте бъдещето на младите! Как може! Ще ви гледам лошо! Даже, ако не внимавате .. Ще се съблека гола пред вас! Ще изпитате и вие ужас!