IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Хибридният Fiat 500 се оказа бавен като охлюв

Хечбекът ускорява до 100 км/ч за 16,2, а кабриото - за цели 17,3 секунди

Серийното производство на хибридна версия на градския автомобил Fiat 500 от последно поколение започна в легендарния завод на италианската компания. Това е същата кола, която първоначално е разработена изключително като електромобил, но е набързо модифицирана поради провала на подобни ретро-стилизираните "електрически автомобили".


Fiat 500


Той е оборудван с ДВГ, или по-точно с хибриден силов агрегат от предшественика си - атмосферен трицилиндров 1-литров двигател FireFly с мощност 65 к.с., съчетан с 12-волтова литиево-йонна батерия и шестстепенна ръчна скоростна кутия. Сега този градски автомобил, който буквално току-що слезе от поточната линия на завода "Мирафиори", започна да се продава в Европа.

Една от отличителните характеристики на този автомобил, предлаган както като хечбек, така и като псевдо кабриолет с покрив тип "рагтоп", с тегло от 1055 кг в първия и 1102 кг във втория вариант, е че е бавен като охлюв. Хечбекът ускорява до 100 км/ч за болезнените 16,2 сек, докато версията с отворен покрив за цели 17,3 сек. Максималната скорост на хибрида също е скромна - 155 км/ч за хечбека и 150 км/ч за псевдо кабриолета.

Тези, които може да се чувстват обезпокоени от тази мудност, вероятно биха обмислили по-мощния и по-бърз Fiat 500e. Цените на хибридната версия в Италия започват от 19 900 евро, докато дилърите искат 21 900 евро за изцяло електрическия Fiat 500e.

До края на 2025 година заводът в Торино планира да сглоби 5000 от тези хибридни Fiat 500, а след началото на производството на версиите на модела с десен волан за пазара във Великобритания през второто тримесечие на 2026 г., компанията очаква да увеличи обема до 100 000 бройки.


Още снимки на модела - в галерията:


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    60-70 коня без турбо и ограничението да е 50кмч навсякъде, пак е отвратително да се кара..
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ама той е умрел маааа....
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Що да е умерел кон, бе? Имал съм пунто кабрио 1.2 60 кс. По нея време най- мощните масови автомобили бяха 150 кс. макс. Това, че се правят коли по над 1000 кс. сериино, показва как се изродиха нещата в последните 20г. Ако ограничението е 90 км. или 50, градско, какво като си с 1000 коня?
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 2 седмици )
    "...дилърите искат 21 900 евро за изцяло електрическия Fiat 500e."Ако беше такава цената му в началото, нямаше да е провал. Харесвам го и исках оферта, но ми дадоха уж някаква промоционална 35к евро! И сега има друг електрически автомобил в семейството. Впечатленията ми от българските дилъри не са много добри.
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    e това не го разбирам!.. защо някой ще даде торба пари за умрЕл кон. Колкото и да има сантиментален елемент.
  • #1
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Какъв е тоя ибрид с 12 волта батерия, да няма пак някаква грешка.