IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо plug-in хибридите изглеждат като лош избор след 2035 година

Отделят 73% повече въглероден диоксид и генерират по-голям търговски дефицит от електромобилите

До 2035 г. Европа планира да спре продажбата на нови коли с ДВГ. Поради това Брюксел реши да ускори енергийния преход и тази мярка поражда дебати сред автомобилните производители, които искат продажбата на хибридни коли да продължи и след това. Европейската комисия ще разгледа въпроса на 10 декември.


Хибрид


Проучване на френския Института за мобилност в преход (IMT) към Sciences Po, проведено съвместно с берлинската неправителствена организация ICCT и консултантската фирма C-Ways, обаче поставя под въпрос удължаване продажбата на тези превозни средства.

Проучването показва, че поддържането на хибридни автомобили е по-скъпо за европейските домакинства и увеличава въглеродния отпечатък на континента. Казано по-просто, тези коли излизат 7% по-скъпи за експлоатация в сравнение с напълно електрически модели, като тази разлика може да достигне 18% за домакинствата с ниски доходи, съобщава френският вестник Le Monde.

Чрез комбинирането на два двигателя, изискващи поддръжка, и по-малки батерии, които трябва да се презареждат по-често (което ускорява тяхното износване), тези превозни средства също така имат допълнително тегло, което води до по-висока консумация на енергия.

По отношение на емисиите, plug-in хибридите отделят средно със 73% повече CO₂ от електрическите автомобили през целия си живот. Дори хибридите да използват биогорива, електрическите превозни средства остават по-ефективни, отделяйки 23% по-малко CO₂.


Хибрид


От икономическа гледна точка, хибриден SUV от B-сегмента генерира среден търговски дефицит от 3566 евро в Европа поради вноса на петрол. За сравнение, вносът на батерии за електромобили струва приблизително 1463 евро по-малко. Към сложността допринася и фактът, че китайските производители вече доминират пазара на plug-in хибриди, което прави нещата още по-трудни за европейските производители.

В отговор на ситуацията се разпространяват няколко предложения. Например, Германия предлага ограничаване производителността на хибридите, за да се насърчи използването на електрическия им режим. IMT обаче вижда това предложение като начин за запазване рентабилността на съществуващата топлинна инфраструктура.

Изследователите призовават за придържане към първоначалния план за прекратяване на продажбата на хибридни превозни средства след 2035 г. Те настояват за пълно инвестиране в разработването на изцяло електрически превозни средства и необходимата инфраструктура за зареждане. Според тях, приемането на подход на "технологична неутралност" рискува да забави екологичния преход, като същевременно изостри неравенствата сред шофьорите.

Техническите спецификации на PHEV-тата също разкриват техните ограничения: те комбинират ДВГ с електромотор и предлагат изцяло електрически пробег между 40 и 100 км. Освен това, общата им цена на притежание е по-висока от тази на изцяло електрическите модели.


0 от 500
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Плъгин-хибридчик ( преди 3 седмици )
    Няма нищо общо между кормуването в града и на магистралата. В града електрото е без конк- уренция, на магистралата ДВГ са недостижими. Всеки да си прави изводите...
  • #1
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    С тези електрички все повече хора ще се откажат от автомобилите.