Сред компактните употребявани автомобили, които продължават да доминират по пътищата, Peugeot 206 се откроява не само със своя симпатичен дизайн, но и с една доста уникална техническа особеност – неговото задно окачване. Докато повечето конкуренти от този клас отдавна заложиха на по-евтините и прости торсионни греди или многоточкови системи, „лъвчето“ до 2012 година разчиташе на своето торсионно окачване с пружиниране чрез щанги.

Тази конструкция, емблематична за френския производител, е истински шедьовър на инженерната мисъл от 80-те и 90-те години. Тя позволяваше на Peugeot 206 да има изключително компактна задна част, освобождавайки максимално пространство за багажника, без да жертва качествата на пътя. Задният мост, за разлика от конвенционалните системи, не използваше традиционни винтови пружини, а специални торсионни щанги, които действат като пружини чрез усукване.
Ключовият елемент тук е хидравличният стабилизатор, често погрешно наричан амортисьор, който е вграден в оста. Системата използва две напречни щанги, които приемат натоварването и осигуряват пружинния ефект. Това решение дава на Peugeot 206 неговия характерен, често описван като „пъргав“ и „игрив“, маниер на поведение на пътя, особено при бързо преминаване през завои. Колата сякаш „танцува“ в завоите, предоставяйки усещане за директно управление.
Но именно тази особеност, която дава на колата толкова спортно усещане, се превръща и в най-честия технически проблем на модела с напредване на възрастта и километрите. След дълги години експлоатация и при преминаване през дупки и неравности, иглените лагери (лагерите на торсионната щанга), които държат рамената на задната ос, започват да се износват. Тъй като тези лагери са изложени на влага и мръсотия, те често „запичат“ или се разпадат.
Когато това се случи, задното колело започва да „застава“ под нетипичен ъгъл (извън допустимия кембър), а самата ос започва да издава отчетливи скърцащи или тракащи звуци. Това е сигурен знак, че торсионната ос се нуждае от спешно сервизиране или подмяна. В противен случай, може да се стигне до сериозно износване на гумите и дори до блокиране на колелото.
За всеки, който обмисля покупката на употребявано Peugeot 206, състоянието на задната ос е първото и най-важно нещо, което трябва да се провери. Лесно се забелязва – ако задното колело стои твърде наклонено навътре в горната си част (тоест, има прекалено голям отрицателен кембър), вероятността проблемът да е налице е огромна.
Въпреки че ремонтът на тази система може да бъде скъп (често се налага подмяна на целия мост), нейната уникалност е причината Peugeot 206 да остава толкова популярен. Тя е част от душата на френския хечбек, която го отличава от сивото ежедневие на пътя.


1