fallback

Dacia се оказа без конкуренти и по още един показател в Европа

Румънските модели предлагат най-ниски разходи за поддръжка за 5 години

Все още рано за точни данни за продажбите на Dacia Bigster, но румънският производител е повече от решен да убеди клиентите, че най-големият SUV в продуктовата му гама е идеалният избор. А най-сериозният аргумент за покупка не са двигателите или оборудването, сочи изследване на Германския автомобилен клуб (ADAC).

Проучването включва голям брой модели, представени на пазара в Европа, като трябва да установи оперативните разходи за тях. И резултатите от него едва ли са изненадващи, тъй като всички модели на Dacia заемат първо място в съответните си категории, при това с категорично предимство над останалите.

Сравняването на действителните оперативни разходи е от ключово значение за много клиенти при вземането на решение за покупка. Разбира се, продажната цена е един от най-важните фактори, но има и такива, които гледат много по-далеч и вземат предвид и други фактори като амортизация, разход на гориво, разходи за поддръжка, гуми, данъци и застраховки.

Всички те са взети предвид и от експертите на ADAC, които са използвали за основа период от пет години и 75 000 км пробег. Изчисленията показват, че разходите за управление на Dacia Bigster възлизат на 42,2 цента на изминат километър, като това се отнася за версията MHEV със 140 к.с. и автоматична скоростна кутия. При хибридния вариант със 130 к.с. и задвижване на четирите колела разходът е 49,8 цента на километър.

Така Bigster е най-евтиният модел в своята категория, изпреварвайки втория автомобил в същата категория с не по-малко от 18,4 цента. За пет години собствениците на Bigster спестяват 13 800 евро, като според експертите подобна сума е е типична за моделите от B-сегмента, а не за тези от C, където е позициониран румънският SUV.

Другите модели на Dacia също са лидери в своите сегменти, но разликите от втория са много по-малки. Spring излиза 35,4 цента на километър, а Sandero – 34,9 цента. При Jogger сумата е 42,9 цента на километър, а при Duster – 44,4 цента.

fallback
  • #15
    Mupo ( преди 6 дни )
    До колкото знам, в немските данни за проблем броят всичко което намерят на прегледа. Изгоряла крушка на номера е 1 брой проблем. Всички по - скъпи коли пищят като им изгори крушка и я сменяш не отиваш така на преглед., а за изгоряла крушка на Дачия е много вероятно да разбереш чак на прегледа.
  • #14
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тояги
  • #13
    Дачия ( преди 2 седмици )
    Карам дъстър ||| от август 2024. Около 15к км до тук. Имах проблем с газта, но беше софтуерен. НАПРАВИХА обновление в сервиза и се оправи. Медията се обнови 1, но безжично и толкова. Обслужване на 1г. 380лв. С тези размери Шкода Карок е над 60к, аз дадох 40к, Камик е по-малка и струва повече. Гледах и тествах и други китайски коли, но избора на газ повлия. Качеството вътре е пластмаса навсякъде... поне се чисти лесно и няма.се скъса.
  • #12
    анонимен ( преди 3 седмици )
    По английските форуми чета невероятни твърдения. Собственици на Дачии, Дъстър и Сандеро твърдят че са изминали по над 300 000 километра без никакви проблеми. Един потребител твърди че Дачията е много по надеждна от всички Тойоти които е притежавал в миналото. Възможно ли е това? В Една класация Дачия я бяха сложи пред Хонда. Давала по малко проблеми през първите 100 000км.
  • #11
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Интересно че в Англия собствениците на Дачия твърдят че колите им са изключително надеждни. Даже в класацията на MOT Дачия по едно време беше на второ място по надеждност от всички марки. Докато в Германия е точно обратното. Дачия я слагат на едни от последните места по надеждност. Много чупливи били.....Е аз сега на кой да вярвам? В България как е положението? Здрави ли са Дачиите или не?
  • #10
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Айде само не излизайте с тея, че имало Шкоди , Тойоти и т.н. за същите пари и с качество над Дачия. Отдавна вече не е вярно за Дачия, както и не е вярно за Сеат от същия клас , че бил с по-добри материяли. И двете са на едно ниво, спрямо еднакви цени, но Дачия превъзхожда с по-евтин сервиз , а за немския кош ще е х2. Тъй че всеки сам си преценя
  • #9
    анонимен ( преди 3 седмици )
    нито е биг нито е евтин, яко е в територията на Рено и Нисан абсурдно е някой да си го взима освен много заблудени...
  • #8
    До 4 ( преди 3 седмици )
    Ми той бигстъра е раздул се дъстър.. какво чудно има ;)
  • #7
    007 ( преди 3 седмици )
    За Дания сандеро е така,вярно е.
  • #6
    До 3 ( преди 3 седмици )
    Успех да намериш шкода със същото оборудване на дори близка цена.
fallback
Последни