Все още рано за точни данни за продажбите на Dacia Bigster, но румънският производител е повече от решен да убеди клиентите, че най-големият SUV в продуктовата му гама е идеалният избор. А най-сериозният аргумент за покупка не са двигателите или оборудването, сочи изследване на Германския автомобилен клуб (ADAC).
Проучването включва голям брой модели, представени на пазара в Европа, като трябва да установи оперативните разходи за тях. И резултатите от него едва ли са изненадващи, тъй като всички модели на Dacia заемат първо място в съответните си категории, при това с категорично предимство над останалите.
Сравняването на действителните оперативни разходи е от ключово значение за много клиенти при вземането на решение за покупка. Разбира се, продажната цена е един от най-важните фактори, но има и такива, които гледат много по-далеч и вземат предвид и други фактори като амортизация, разход на гориво, разходи за поддръжка, гуми, данъци и застраховки.
Всички те са взети предвид и от експертите на ADAC, които са използвали за основа период от пет години и 75 000 км пробег. Изчисленията показват, че разходите за управление на Dacia Bigster възлизат на 42,2 цента на изминат километър, като това се отнася за версията MHEV със 140 к.с. и автоматична скоростна кутия. При хибридния вариант със 130 к.с. и задвижване на четирите колела разходът е 49,8 цента на километър.
Така Bigster е най-евтиният модел в своята категория, изпреварвайки втория автомобил в същата категория с не по-малко от 18,4 цента. За пет години собствениците на Bigster спестяват 13 800 евро, като според експертите подобна сума е е типична за моделите от B-сегмента, а не за тези от C, където е позициониран румънският SUV.
Другите модели на Dacia също са лидери в своите сегменти, но разликите от втория са много по-малки. Spring излиза 35,4 цента на километър, а Sandero – 34,9 цента. При Jogger сумата е 42,9 цента на километър, а при Duster – 44,4 цента.