fallback

Dacia се оказа без конкуренти и по още един показател в Европа

Румънските модели предлагат най-ниски разходи за поддръжка за 5 години

Все още рано за точни данни за продажбите на Dacia Bigster, но румънският производител е повече от решен да убеди клиентите, че най-големият SUV в продуктовата му гама е идеалният избор. А най-сериозният аргумент за покупка не са двигателите или оборудването, сочи изследване на Германския автомобилен клуб (ADAC).

Проучването включва голям брой модели, представени на пазара в Европа, като трябва да установи оперативните разходи за тях. И резултатите от него едва ли са изненадващи, тъй като всички модели на Dacia заемат първо място в съответните си категории, при това с категорично предимство над останалите.

Сравняването на действителните оперативни разходи е от ключово значение за много клиенти при вземането на решение за покупка. Разбира се, продажната цена е един от най-важните фактори, но има и такива, които гледат много по-далеч и вземат предвид и други фактори като амортизация, разход на гориво, разходи за поддръжка, гуми, данъци и застраховки.

Всички те са взети предвид и от експертите на ADAC, които са използвали за основа период от пет години и 75 000 км пробег. Изчисленията показват, че разходите за управление на Dacia Bigster възлизат на 42,2 цента на изминат километър, като това се отнася за версията MHEV със 140 к.с. и автоматична скоростна кутия. При хибридния вариант със 130 к.с. и задвижване на четирите колела разходът е 49,8 цента на километър.

Така Bigster е най-евтиният модел в своята категория, изпреварвайки втория автомобил в същата категория с не по-малко от 18,4 цента. За пет години собствениците на Bigster спестяват 13 800 евро, като според експертите подобна сума е е типична за моделите от B-сегмента, а не за тези от C, където е позициониран румънският SUV.

Другите модели на Dacia също са лидери в своите сегменти, но разликите от втория са много по-малки. Spring излиза 35,4 цента на километър, а Sandero – 34,9 цента. При Jogger сумата е 42,9 цента на километър, а при Duster – 44,4 цента.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Гледам сеат арона за 17 000евро, дачия сандеро с прилично оборудване същите пари.
  • #4
    Вот дъ фак?! ( преди 3 седмици )
    Бигстер се продава от няколко месеца, обаче германците имат данни за последните 5 години.
  • #3
    Реджи ( преди 3 седмици )
    Дачия е прекален компромис, който вече не е и евтин! Има предложения за същите цени от Тойота, Шкода и Опел. Не знам кой нормален човек ще избере Дачия пред тези три марки!
  • #2
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Двете неща не протоворечат едно на друго. Възможно е често да се чупят някакви неща, обаче ако ремонтът излиза евтино защото са дреболии и защото резервните части са евтини, накрая поддръжката пак излиза евтина дори ако надеждността е ниска. Премиум марките продават частите си с безумни надценки. Гледах един случай където една част струвала 70 евро ако я купиш директно от производителя и абсолютно същата част 700 евро ако я купиш от Ламборгини.
  • #1
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Мхм и после Дачия била на последно място в TUV по надеждност. На кое да вярваш в Германия ;)))
fallback
Последни