IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как сами да проверите налягането на горивото, без да навредите на двигателя?

Тази процедура идентифицира проблеми и предотвратява сериозни последствия

Стабилната работа на двигателя директно зависи от състоянието на горивната система. Ако налягането на горивото надхвърли нормата, това може да доведе до неприятни последици - от загуба на мощност до внезапно спиране на двигателя. Важно е собствениците на автомобили да могат самостоятелно да контролират този параметър, за да идентифицират и отстранят неизправностите навреме.


горивна система


Кога да помислите за проверка на налягането на горивото

Намаляването на налягането в горивния тръбопровод се проявява по различни начини: колата започва да ускорява по-зле, двигателят прекъсна, а понякога напълно спира в движение. Опасно е да се игнорират такива симптоми - последствията могат да бъдат сериозни.

За диагностика ще ви е необходим манометър, който е свързан към специален фитинг на горивната релса или към захранващата тръба. Преди да започнете работа, важно е да прочетете ръководството за употреба на вашия автомобил - то посочва допустимите стойности на налягането и характеристиките на свързването на оборудването.

Как да проверите налягането на горивото

Преди да започнете процедурата, уверете се, че двигателят се е охладил и работното място е добре проветрено. Подгответе манометър, адаптери, ключове, парцали и лични предпазни средства. Намерете точка за свързване на устройството - най-често това е специален фитинг на горивната шина. Ако не е наличен, ще трябва да изключите една от тръбите за подаване на гориво и да свържете манометъра чрез адаптер.

След това свържете уреда, проверете херметичността на връзките. Включете запалването - горивната помпа ще започне да подава гориво и първите показания ще се появят на манометъра. След това стартирайте двигателя и го оставете да работи на празен ход. Сравнете получените стойности с нормата за вашия модел. Обикновено налягането е в диапазона от 2-4 атмосфери, но е по-добре да изясните точните числа предварително.


горивна система


За да проверите регулатора на налягането, леко натиснете педала на газта - ако системата работи, налягането леко ще се увеличи. Друг важен момент е оценката на състоянието на възвратния клапан. Изключете връщането (ако дизайнът на устройството позволява) и вижте колко бързо пада налягането. Ако иглата на манометъра падне твърде бързо, може да се наложи смяна на клапана.

След като измерванията приключат, внимателно извадете манометъра, върнете всички връзки в първоначалното им положение и проверете за течове на гориво.

Какво да направите, ако налягането на горивото е под нормалното

Причините за недостатъчно налягане могат да бъдат няколко. На първо място, проверете горивния филтър - запушването му често води до спад на налягането. Ако филтърът е чист, обърнете внимание на работата на горивната помпа: измерете налягането на изхода, свържете се със сервиза, ако е необходимо. Не забравяйте да проверите регулатора на налягането и състоянието на горивните тръбопроводи - всякакви течове или повреди могат да бъдат източник на проблеми. Понякога причината са запушени инжектори в системата - те също трябва да бъдат изключени.


механик, ремонт


Ако налягането не се нормализира след всички проверки, може да се наложи смяна на горивната помпа или други компоненти на горивната система. Не отлагайте ремонта - експлоатацията на автомобил с такива неизправности може да доведе до скъпи последици.

Не шофирайте с ниско налягане

Препоръчително е да проверяване налягането, когато има нестабилна работа на двигателя, увеличаване на разхода на гориво, след ремонт или по време на планирана поддръжка. Не шофирайте с ниско налягане - това се отразява негативно на ресурса на двигателя. Също така си струва да запомните, че мръсният филтър наистина може да причини спад в налягането и си струва да смените горивната помпа само след изключване на всички други неизправности.

Самодиагностика на горивната система не е трудна задача, ако сте внимателни и следвате инструкциите. Този подход ще помогне да се идентифицират навреме проблемите и да се избягват сериозни разходи за ремонт.


0 от 500